Amersfoort

Onderwerp:

Amersfoort

Berichtdoor Skippy » vr jun 19 2020 11:15 pm

Vanmiddag een fotorondje gedaan in Amersfoort.
Alle foto's in deze serie zijn gefotografeerd met een Fujifilm X100 (de eerste versie uit 2010/2011), het meerendeel in combinatie met de WCL-X100 28mm converter.

1.Hogeschool Utrecht (vestiging Amersfoort, maar dat hadden jullie vast al begrepen)
Afbeelding

2. De Nieuwe Stad (bij de Eemhaven)
Afbeelding

3. Heel strakke architectuur (voor de liefhebber)
Afbeelding

4. Neo Amsterdamse school architectuur (achter het station)
Afbeelding

5. Graffiti Soesterkwartier (gebied Wagenwerkplaats)
Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor pimmetje » za jun 20 2020 12:23 am

Leuk om naar te kijken,sprankelende kleuren.Enkele foto's zou ik toch rechtgezet hebben. Besef dat ik wat stijver fotografeer.
Dat blijft een keuze.
pimmetje

Clublid
Berichten: 956


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Patrick » za jun 20 2020 1:09 am

Nog steeds een prima camera hé? En breed inzetbaar, hoewel ik architectuur niet echt het meest geschikte onderwerp vind voor een 35mm effectief (23mm APS-C).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Skippy » za jun 20 2020 11:40 am

pimmetje schreef:Leuk om naar te kijken,sprankelende kleuren.Enkele foto's zou ik toch rechtgezet hebben. Besef dat ik wat stijver fotografeer.
Dat blijft een keuze.

Bedankt Pim, is inderdaad een keuze. En soms ook niet, voor rechtzetten in de nabewerking heb je als basis een ruimer beeld nodig dan het eindresultaat.
Die ruimte is er niet altijd. Zoals bij foto 1, als ik verder naar achteren gelopen had was ik 5 meter lager op de bodem van de tunnel onder de rotonde gevallen.
Niet voor niets dat bij serieuze architectuurfotografie vaak tilt-shift objectieven worden gebruikt.
Laatst gewijzigd door Skippy op za jun 20 2020 11:46 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Skippy » za jun 20 2020 11:44 am

Patrick schreef:Nog steeds een prima camera hé? En breed inzetbaar, hoewel ik architectuur niet echt het meest geschikte onderwerp vind voor een 35mm effectief (23mm APS-C).

Blijft een hele fijne camera die X100, zeker weten. Wel langzaam in bediening en maar 12 mp. Dat het gisteren goed uitgepakt heeft mag een wonder heten, ik heb namelijk sinds kort een bril met meekleurende glazen.
Dat is fijn als de zon schijnt maar er valt eigenlijk niet mee te fotograferen. Ik zie niets in een EVF (of OVF zoals van de X100) en het LCD scherm achterop is ook slecht te zien. Ik heb de meeste foto's dus redelijk op de gok gemaakt.

Zoals door mij vermeld heb ik het meerendeel (4 van de 5 foto's) niet op 35mm maar op 28mm gefotografeerd :wink:

Nog een toelichting op foto 1. De rode tegels van zwaar keramiek bleken vrij snel na de bouw als gevolg van weersinvloeden los te zitten en zijn met een dure hersteloperatie vervangen door lichtere kunststof tegels. Ik denk dat de bouwer daar fors verlies door geleden heeft.
Laatst gewijzigd door Skippy op za jun 20 2020 11:44 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Vincent » za jun 20 2020 12:52 pm

Mee eens. De x100s met WCL is nog steeds mijn favoriete combinatie voor huis tuin en keuken fotografie en voor vakanties!!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4516


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor Peter » zo jun 21 2020 9:34 pm

wat een kleuren pracht , !
ik heb niet zo veel op met gebouwen maar dit is fijn om naar te kijken
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Amersfoort

Berichtdoor bcvthul » ma jun 22 2020 7:15 am

Ja, de kleuren zijn wel apart
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten