markt, noordelijk Vietnam

Onderwerp:

markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor annoh » di jan 17 2023 10:03 am

Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 355


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor MarcoEos70D » di jan 17 2023 10:23 am

Wat een intrigerende foto! Ik blijf kijken... de sandaal aan één voet, de helm versus het baretje, het oogcontact met de één en het ontbrekende contact met de ander, het varken aan een touwtje, de moderne telefoon: zoveel vragen! En de zwart/wit-omzetting is mooi.

Het enige wat ik nu juist niet uit de foto haal, is de titel. Ik zie er geen markt in.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor pimmetje » di jan 17 2023 8:04 pm

Mooi beeld. Er valt veel te zien wat verwondering oproept.
pimmetje

Clublid
Berichten: 956


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor Willem Focus » di jan 17 2023 8:23 pm

Hi Annoh,

Verwondering is het juiste woord. Waar kijken we naar? Man met huisdier? Man met toekomstig avondeten? Is het beestje te koop? Is het een Moslim die zijn slipper naar een voorbijganger gesmeten heeft?

Allemaal onbeantwoorde vragen, dat is mooi toch!


Expositie waardig.


Groet.....Willem :wink:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1438


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor Peter » wo jan 18 2023 3:35 pm

Briljant
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor Gemmageluk60 » do jan 19 2023 5:51 pm

Helemaal mee eens, intrigerende foto!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 824


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor josti » do jan 19 2023 5:59 pm

Hier ook helemaal eens met mijn voorgangers :thumbup:
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: markt, noordelijk Vietnam

Berichtdoor annoh » do jan 19 2023 8:52 pm

Dank voor het commentaar.

Toevallig hield ik gisteravond een presentatie over straatfotografie voor bestuursleden van een aantal fotoclubs. Door één van de toehoorders werd gesteld dat datgene wat je fotografeert, de mens in een openbare ruimte, verandert doordat je aan het fotograferen bent. Dus je zou zo moeten fotograferen dat men het niet door heeft dat je fotografeert.

Ik laat zien dat ik fotografeer. Ik ben in dit geval voor deze 2 heren + varken gaan zitten. De ene ging door met zijn device, de ander ging mij aankijken. Het varken bleef liggen. Ik dacht: 'Dank je wel'.

We waren op weg, min of meer op de bonnefooi, op de motorbike, vlakbij de Chinese grens. Plotseling konden we eigenlijk niet verder omdat er een tamelijk grote en zeer drukke markt was op die weg, in één van de weinige dorpjes waar we langs kwamen. Er werd ook wat vee verhandeld, vandaar deze 2 mensen met 1 varken, in een zijstraatje. Ik kreeg de indruk dat het getoonde varken niet in de verkoop was.

Soms gebruikte we een spraakprogramma op de telefoon om te kunnen communiceren. In dit geval hebben we alleen rondgekeken en ons verbaasd.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 355


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten