Ronda

Onderwerp:

Ronda

Berichtdoor LosGoud » wo mei 24 2023 10:08 am

Mocht je ooit 's in zuid Andalusië rondzwerven dan kan ik je een bezoek aan het plaatsje Ronda van harte aanbevelen. Ik ben er een paar keer geweest en ik zag afgelopen week dat de Japanners het stadje ook ontdekt hebben (veel Japanse toeristen). Hier wat foto's om je een indruk te geven (om verwarring te voorkomen, dit is niet bedoeld als een serie, maar meer een verzameling foto's met hier en daar een totaal andere bewerking, om ook de effecten daarvan te laten zien):

Nr 1. Foto genomen naar het noorden vanaf de brug, midden in het plaatsje
Afbeelding

Nr 2. Zelfde brug, foto richting zuid-oost
Afbeelding

Nr 3. Zelfde brug, foto richting zuid-west. Deze heb ik in drie verschillende bewerkingen op Flickr staan. De foto hieronder is van een paar jaar geleden. In zwart-wit doet het me denken aan een beeld uit de TV serie de Addams Family
Afbeelding

Nr 4. Deze foto is (een paar jaar geleden) gemaakt vanaf de noordkant van het plaatsje. Je ziet o.a. de brug waarvan ik de foto's hierboven heb gemaakt.
Afbeelding

Nr 5. Een totaal ander beeld. Even ten zuiden van Ronda vind je deze (verlaten) bar.
Afbeelding[/url]

Nr 6. Een plaatje, gemaakt aan de zuid-oost kant van de brug
Afbeelding

Nr 7. En tenslotte een mooi overzicht van Ronda
Afbeelding
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ronda

Berichtdoor Gemmageluk60 » wo mei 24 2023 10:16 am

Mooie foto's, ook de verschillende bewerkingen zijn het bekijken waard. Wat wel meteen opvalt is dat het water weg, dus een goed voorbeeld van de droogte in Spanje.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 824


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten