Groningen

Onderwerp:

Groningen

Berichtdoor annoh » zo jul 16 2023 10:47 pm

Helaas had ik te weinig tijd voor deze mooie stad.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Groningen

Berichtdoor keenoncoolstuff » ma jul 17 2023 12:37 am

Leuk om weer een serie in zwart-wit te zien.

Bij foto 1 (de meest boeiende en voor mij mooiste van de serie) denk ik dat het evenwichtiger was geweest wanneer de lege ruimte links aan de andere kant had gezeten.
Foto 2 is goed gezien met al die lijnen, maar biedt niet echt iets "spannends" zoals een herhaling van patronen of iets dergelijks. Nu wordt het oog naar het lichte gedeelte getrokken, wat mijns inziens afleidt. Zonder de linker helft wordt de compositie een stuk spannender.
Foto 3 is een leuk tafereel. Uit het leven gegrepen.
Foto 4 doet me het minste omdat ik niet snap wat je ermee wil zeggen. Er zit geen verhaal in, zeg maar...

En nee, mijn foto's zijn ook niet perfect. En daar ben ik me terdege van bewust :shifty:

Cheers,
Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Groningen

Berichtdoor Patrick » ma jul 17 2023 9:53 am

Zwart-wit is altijd fijn!

Ik vind ze wel wat krap gekaderd. Ze ogen wat onrustig.

De laatste suggereert een verhaal, maar het verhaal klopt niet voor mij.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Groningen

Berichtdoor gvdnberg » ma jul 17 2023 10:55 am

De eerste foto zou in vierkant gemaakt hebben, het rechtse gedeelte van de huidige uitsnede.
Bij foto 2 vraag ik me af wat het onderwerp is, de lijnen zijn goed gezien, terwijl de foto toch en tweede of derde blik nodig heeft om te zien wat is afgebeeld.
Foto 3 is een mooie opname van een dagelijks tafereel bij mooi warm weer.
Bij foto 4 zie ik ook de link niet tussen het bord en de gebogen man, raadselachtig.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Groningen

Berichtdoor annoh » ma jul 17 2023 11:35 am

Dank voor reacties. De 4e foto gaat het om de zwerver.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Groningen

Berichtdoor Willem Focus » ma jul 17 2023 11:51 am

Mooi man!


1. Niks meer aan doen. Top plaat

2.Fraai beeld, maar was misschien nog leuker geweest als de man niet uit beeld aan het lopen was.

3.De " Opa" op het randje had ik graag weg gehaald om dan de illusie te hebben van papa en mam op de achtergrond van het spelende kind, en had een rustiger beeld op geleverd.

4.Zonder de bedoeling van de plaat te weten, zou ik denken dat er een tegenstelling zit in de foto. Op het stoepbord een foto van een op het terras zittende "etende" dame, en voor het bord een zwerver zoekende in een vuilniszak naar iets bruikbaars/eetbaars. Voor mij een foto die uitnodigt tot langer kijken, en dus een topper.

Aanstaand weekend gaan wij een weekend naar stad Groningen (o.a. voor de Rolling Stones expositie). Zal eens kijken of ik er ook een serie de stad kan maken.
Is het het idee om die ook in dit draadje te plaatsen, en eventueel een soort steden draadjes op te tuigen??


Groet.....Willem :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Steden en dorpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten