Koeien, deel 3

Onderwerp:

Koeien, deel 3

Berichtdoor annoh » zo nov 24 2024 9:54 pm

Zoals afgesproken heb ik wat foto's gemaakt tijdens het melken. Net daarvoor wordt uitgemest.
Bij bedrijfsfotografie haal ik, tijdens het fotograferen, nog wel eens 'rommel' weg. Dat doe ik hier niet.
In deze stal is het heel erg donker. Het beeld wordt wel totaal anders wanneer ik tijdens de bewerkingsfase één of ander schuifje bedien.
Ook nu viel mij op hoe rustig dit vee is.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Koeien, deel 3

Berichtdoor Patrick » ma nov 25 2024 11:13 am

Ik vind dit setje sterker dan de vorige (op foto 4 in die set na). Er lijkt me meer aandacht te zijn besteed aan de compositie van het geheel en het moment dat geschoten wordt. Of het komt gewoon beter uit de verf.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Patrick

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor henkk » ma nov 25 2024 11:25 am

Mijn 2 centen: inmiddels gaat het hier voor mij meer om de situatie van boeren zonder opvolger en waar dat toe leidt voor zowel de boer(in) als de dieren. De serie licht een deel van de landbouwtransitie eruit en dat verdient waardering. Ook eerder de constatering dat de weiden bij deze boerderij waardevoller zijn dan veelal het geval is (geworden) (als ik het me goed herinner tenminste uit eerdere afleveringen van de serie).
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
henkk

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gemmageluk60 » di nov 26 2024 2:38 pm

Had in de eerste serie begrepen dat het ging om met de hand melken, maar dit zijn automatische melkstellen, die moet je wel onderhangen, maar als de koe 'uit' is, dan gaat het melkstel er automatisch vanaf. Zo heb ik in mijn leven ook heel wat keren gezeten, totdat we de koeien verhuisden naar de ligboxenstal. De boerin hoeft gelukkig het werk niet alleen te doen, dat zou gezien haar leeftijd ook niet meer kunnen, denk ik bij het zien van haar rollator. Vind de foto's goed gelukt, ze geven duidelijk weer waar het om gaat.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”