Deventer, met m'n Fuji X100s

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Patrick » do apr 30 2015 4:41 pm

Mea culpa! :angel:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » do apr 30 2015 4:51 pm

Synisme op zijn tijd is ok , kan daar heel goed meeleven ,feit is wel dat er nog steeds menings verschillen zijn die nog niet opgelost zijn ,wacht het af . :?
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Vincent » do apr 30 2015 4:59 pm

Scott Kelby heeft ooit een lijst gemaakt met 100 voordelen van LR t.o.v. BR/CR. Of ze allemaal nog van toepassing: geen idee. Of ze allemaal voor iedereen nog interessant zijn; vast niet.

http://kelbyone.com/100ways/

Voor mij persoonlijk zijn het juist de kleine dingen in workflow en beheer die LR zoveel beter maken dan BR/CR. Dat je technisch gezien hetzelfde kunt aan bewerking is daarin voor mij niet relevant. Ik heb nu 1 pakket dat volledig ingericht is op mijn volledige fotoworkflow. En mocht het nodig zijn dan kan ik vanuit LR ook direct PS in voor uitgebreidere bewerkingen, even makkelijk als vanuit CR!
Laatst gewijzigd door Cyrus op do apr 30 2015 5:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Johan v. V. » do apr 30 2015 8:24 pm

Ik ken een prof fotograaf die 90% van z'n beeldbewerking in LR doet. De laatste 10% doet hij in PS. Maar wellicht dat deze zilveren camera-winnaar ook 'terug naar af' moet van Jac'49!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor jac49 » vr mei 01 2015 1:17 am

Ook hier kun je de synische opmerkingen beter thuis laten ,waar slaat deze bewering nou weer op (Maar wellicht dat deze zilveren camera-winnaar ook 'terug naar af' moet vanJac49 )
Als je al moet reageren doe het dan met gefundeerde onderbouwing en beweringen .
Ik ken nog meerdere fotografen die met LR werken ,en met LR heel gelukkig zijn .,maar dat is niet het punt , de bewering dat Lr meer dan camera raw is, en ook nog meer functie's heeft , klopt niet .
Het is duidelijk dat Lightroom een programma is voor fotografen ,en natuurlijk ook zijn voordelen heeft ,snelle verwerking enz ,daarvoor hebben ze het programma ook gemaakt,maar het is en blijft niet meer dan photoshop camera raw .
,
Laatst gewijzigd door Cyrus op di mei 05 2015 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Avado » vr mei 01 2015 9:33 am

Als je al moet reageren doe het dan met gefundeerde onderbouwing en beweringen


Dit is werkelijk de meest verbazende zin uit jouw mond van het jaar. Werkelijk om je te bescheuren.

Als er iemand is die ongefundeerde opmerkingen c.q. kritieken plaatst ben jij het wel. Je loopt op dit forum alleen maar te trollen.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Johan v. V. » vr mei 01 2015 10:20 am

jac49 schreef:Ook hier kun je de synische opmerkingen beter thuis laten ,waar slaat deze bewering nou weer op,

Had je dan verwacht dat je daar het alleenrecht op had?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Kroontje » vr mei 01 2015 10:50 am

Lekker door gaan Johan :-( dacht er het nodige al over geschreven was...Beetje jammer Johan!
Kroontje



Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Flandria » vr mei 01 2015 10:54 am

Als ik de start van dit draadje in ogenschouw neem dan zitten we nu dik in Zuid-Spanje.

Ik vind het veelbelovende foto's.
Flandria



Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Peter » vr mei 01 2015 11:21 am

Ik stel voor de onderlinge ergernis maar op dit forum te stoppen. Wat een flauw gedoe. Heb het er echt wel mee gehad

Lukt dat niet dan volgen er wat PB's
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7763


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Vincent » vr mei 01 2015 1:36 pm

Flandria schreef:Als ik de start van dit draadje in ogenschouw neem dan zitten we nu dik in Zuid-Spanje.


inderdaad gingen we vrij off topic maar met de goede intenties begonnen (en beetje vervelend (op de man af) geeindigd wat mij betreft, onnodig ook).

Ik vind de foto's namelijk verre van lekker kijken door overmaat aan clarity en verscherping. Terwijl het in potentie prima platen zijn. En als je over nabewerken van Fuji platen gaat praten dan komt automagisch de discussie over de prestaties van LR als geschikte raw convertor voor Fuji files voorbij :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Flandria » vr mei 01 2015 1:55 pm

Ik constateerde alleen maar hoor.
Foto's zijn verre van perfect maar ik zie wel iets wat ik doorgaans helaas (te) weinig zie hier.
Dat zou je in al het feestgedruis bijna kunnen vergeten dat iemand een serieuze poging doet om z'n werk te 'keuren'.
nogmaals, ik moedig het van harte aan.

Ps ik converteer mijn RAF files via (Adobe's) Ps en heb in geen geval het idee dat ik mezelf iets tekort doe.
Snap eerlijk gezegd de discussie niet en krijg een beetje het gevoel dat dit onnodig gestigmatiseerd wordt.
Flandria



Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Vincent » vr mei 01 2015 2:06 pm

Ik trek mijn Fuji x100s files ook alleen door LR hoor dus ik snap jouw gevoel. :)

Laat niet weg dat er hordes sites zijn waar, onderbouwd, de beperkingen van Adobe raw conversie op fuji files besproken is. Ik heb ook niet het idee dat het me belemmerd, maar zo merk ik op diverse uithoeken van het interweb ook dat er hordes mensen naar Capture One Pro neigen omdat dat ook beter zou zijn dan de Adobe conversie. Ik kan niet zeggen of ze gelijk hebben, maar het is op zijn minst opmerkelijk te noemen :wink:

Los daarvan denk ik dat als je gewoon een strakke plaat maakt en niet teveel doorschiet in nabewerking het allemaal niet zo veel uitmaakt. En naar mijn smaak is TS hier wel een beetje doorgeschoten. Maar dat zal niet aan LR liggen denk ik :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Flandria » vr mei 01 2015 2:19 pm

Weet je, de Fuji XF18mmF2 R wordt ook niet hoog aangeschreven.
Ik vind het een fantastisch objectief.
Dat van horen zeggen, heb ik lang achter me gelaten. ook wat de 'gevestigde orde' vindt. Wat dat ook moge zijn.
Trouwens, hoe kan een ander voor mij beoordelen, op de manier hoe ik het gebruik?
Meen te lezen dat jij deze mening ook deelt.
Laatst gewijzigd door Flandria op vr mei 01 2015 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Flandria



Onderwerp:

Re: Deventer, met m'n Fuji X100s

Berichtdoor Vincent » vr mei 01 2015 3:30 pm

Flandria schreef:Meen te lezen dat jij deze mening ook deelt.


Klopt, maar als we daar verder inhoudelijk hier op in gaan dan zijn we nog verder off topic dan we al waren :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten