Bangkok

Onderwerp:

Bangkok

Berichtdoor Peter Dekkers » di sep 15 2015 1:26 pm

Het is weer even geleden dat ik wat foto's heb geplaatst. Ik moest zowaar nog even zoeken hoe het ook weer moest. Als het goed is moet het dan toch gelukt zijn. Dit zijn wat recente opnamen uit Bangkok

1
Afbeelding
Het verkeer is hopeloos maar biedt wel leuke foto mogelijkheden. Vooral tijdens de spits. Hier de beruchte Songtaews (pick up) waar je voor een paar Baht in kunt stappen.

2
Afbeelding
Danseres die zich opmaakt voor een optreden bij een lokale tempel.

3
Afbeelding
Nadat zijn hoofd is kaalgeschoren omdat hij voor een tijdje monnik word, spoelt deze jongen zijn hoofd en lichaam schoon.

4
Afbeelding
Op slechts 70 km van Bangkok ligt de kleine kustplaats Ang Sila. Erg relaxed na het drukke Bangkok.
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor HannahV » di sep 15 2015 2:09 pm

Mooie serie! Goede eerste plaat, met de blik van die meneer.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor DannySan » di sep 15 2015 2:42 pm

Het plaatsen is gelukt hoor!
Mooie kleurrijke foto's van een bijzondere en interessante cultuur, heb je nog meer? :)
En ze mogen van mij wel wat groter hoor, tegenwoordig kun je in je profiel instellen dat je de foto's nog een slag groter wilt weergeven :thumbup:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3840


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor Peter Dekkers » di sep 15 2015 3:08 pm

Dank voor de leuke reacties. Ik heb er nog meer inderdaad. Ik zal er nog eens op mijn gemak voor gaan zitten en wat meer foto's laten zien waar ik tevreden mee ben.

Groet
Peter
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor Peter Dekkers » di sep 15 2015 4:43 pm

Hier zijn nog enkele foto's uit Bangkok. Heb veel gefotografeerd onder moeilijke lichtomstandigheden .Hoge iso's, soms regen, veel stof en altijd bloedheet.


Afbeelding
Op kleurrijke markten zoals deze blijf je klikken.Echt levendig word het pas na 16.00 uur als het minder warm is en mensen stoppen met werken.

Afbeelding
Met bakken kwam het eruit. Augustus is regenseizoen Bangkok. Geen plu bij ? Geen nood .Voor € 2,00 heb je er een bij de 7 Eleven die overal te vinden is.

Afbeelding
Een restaurantje langs een van de vele zijstraatjes die je overal in Bangkok vind. Vaak zijn het Noodle restaurantjes. Deze was erg kleurrijk.

Afbeelding
Mooie oude man die een relaxte indruk maakte en blij was met zijn transistor radio. Een foto maken was totaal geen probleem.
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor ATOR » di sep 15 2015 4:58 pm

Geweldig zeg, wat een fotogeniek land :clap:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor Peter Dekkers » di sep 15 2015 5:13 pm

Niet alleen fotogeniek. De mensen zijn er ook nog eens geweldig gastvrij. En al helemaal als je jezelf buiten de toeristische paden durft te begeven.
Er is me in alle jaren dat ik er al kom werkelijk waar van alles al aangeboden. Paraplu's , onderdak, vervoer, eten. Zelfs mijn biertjes zijn wel eens betaald door een lokale motor agent omdat ik niet wist in welke wijk ik zat. Maar zoals altijd in een ander land , je gezonde verstand blijven gebruiken.

Dank voor je reactie.
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor Frankie » wo sep 16 2015 4:36 pm

Leuke kleurrijke plaatjes. Die laatste van de man met zijn ghettoblaster is gaaf.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bangkok

Berichtdoor Fotomarius » wo sep 16 2015 5:33 pm

Aardige serie… :thumbup:
Mooi land om straatfotografie te doen… :thumbup:
Met groet, Marius...
Gebruikersavatar
Fotomarius

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Friesland...
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten