Amerika, Washington en Oregon

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor JurjenF » do dec 27 2018 12:32 pm

:clap: :clap: :thumbup:
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor jan » do dec 27 2018 1:05 pm

Mooie serie en leuke toelichting bij de beelden.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4306


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor Skippy » vr dec 28 2018 1:13 pm

Hallo Hans, je hebt van een mooie reis een prima fotoserie geplaatst. Een keur van goed gefotografeerde afwisselende onderwerpen maken deze serie een plezier om naar te kijken. Bekende camera die Olympus, is ook mijn meest gebruikte camera de laatste jaren.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor Frans Martens » vr dec 28 2018 10:22 pm

Mooie serie met veel ruimte. Tas met primes mee?
Zag dat je bijna alle buitenfoto's op f4 hebt gemaakt. Waarom is dat?
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor marcel.b » vr dec 28 2018 11:19 pm

Wat een mooie serie ! bedankt voor het delen.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor Bak » vr dec 28 2018 11:56 pm

Frans Martens schreef:Tas met primes mee?
Nee, op dit soort vakantiereizen neem ik steeds vaker alleen mijn Olympus mee. Compact en licht. Daar heb ik 1 prime bij, de 20mm, die ik vaak in de stad gebruik. Dat objectief is superdun en onopvallend. Daarnaast gebruik ik de 12-40mm als dagelijks objectief en de 35-100 als tele.

Frans Martens schreef:Zag dat je bijna alle buitenfoto's op f4 hebt gemaakt. Waarom is dat?
Hmmm, da's deels gebaseerd op een denkfoutje en deels bewust. Voor de Olympus (Micro Four Third-sensor) gebruik ik een omrekenfactor van 2 ten opzichte van mijn Df (Full Frame-sensor). Dat werkt prima als ik in mijn hoofd een inschatting van de scherptediepte wil maken. Maar omdat ik in de praktijk op mijn Df niet vaak hoger ga dan f8, redeneerde ik dat ook de andere kant op en ben ik niet vaak verder gegaan dan f4. Op zich geen punt, maar had af en toe wel hoger gekund.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor Bak » zo dec 30 2018 4:33 pm

Heb er nog een aantal omgezet in zwart-wit. Geeft weer een heel andere sfeer aan dezelfde omgeving.

29. Zo'n beeld in Seattle wordt rauwer van zwart-wit.
Afbeelding

30. Een variatie op de Space Needle in Seattle. De foto die ik in kleur gebruikte, vond ik in zwart-wit niet sterk omdat de blauwe lucht in de hoek opeens storend was. Wegcroppen ging wel, maar daardoor vond ik hem wat krap worden. Ik blijf het leuk vinden om te zien wat een zwart-witomzetting kan doen met een foto.
Afbeelding

31. Cannon Beach.
Afbeelding

32. Holocaust Memorial in Portland. Een klein monument in een rustig park, best mooi gedaan eigenlijk. Er liggen een aantal (bronzen) voorwerpen die goed de associatie geven van verloren zijn.
Afbeelding

33. Bij de zoektocht naar walvissen in Depoe Bay vaar je met dit soort bootjes vlak langs de kust. Een beetje ochtendmist is dan best fijn voor de foto.
Afbeelding

34. Crater Lake in zwart-wit is niet zo interessant, daar moet je het echt van de heldere kleur van het water hebben. Maar vanaf de rand de andere kant uit vind ik dit beeld best lekker. Ik houd erg van dit soort gelaagdheid in een foto.
Afbeelding

35. Dit is in de buurt van Crater Lake, waar je tijden door uitgestrekte bossen rijdt. Hoe uitgestrekt zie je goed van boven.
Afbeelding

36. Timberline Lodge bovenop Mount Hood. Liefhebbers van 'the Shining' zullen dit hotel herkennen als 'the Overlook Lodge'. Door de open ramen boven krijg je een beetje het gevoel alsof het naar je kijkt...
Afbeelding

37. Op Mount Hood liepen we regelmatig letterlijk in de wolken. In kleur was dit wel aardig, in zwart-wit vind ik hem sterker.
Afbeelding

38. The Bridge of the Gods in Cascade Lock in een wat artistiekeriger shot dan de kleurenversie.
Afbeelding

39. En dan nog wat van mijn favoriete locatie deze reis, Mount Rainier.
Afbeelding

40. Ook in zwart-wit is het uitzicht mooi.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika, Washington en Oregon

Berichtdoor Frankie » za jan 05 2019 9:28 pm

Fijne serie en mooie platen, met name de prachtige landschappen. Nummer 19 mijn favoriet, heerlijk simpel.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten