Amerika

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Skippy » wo okt 16 2019 10:41 pm

Mooie foto's Henk. Inderdaad bijzonder dat je Denali zo goed te zien kreeg, toen ik er was in nevelen gehuld.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Skippy » wo okt 16 2019 10:45 pm

Johns Hopkins Glacier. Glacier Bay National Park, Alaska.

Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Skippy » wo okt 16 2019 10:58 pm

Haines Summit, Alaska.

Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor MarcvanZuylen » vr okt 18 2019 12:10 pm

Als we weer gespaard hebben is het volgende doel: Alaska en Canada.....zo mooi daar.....
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor henkk » vr okt 18 2019 5:28 pm

Wie Amerika zegt, zegt ook motels. En dan liefst een beetje oude, waarvan er nog veel zijn maar die wel verminderen in tal. Een paar hotels en motels met hun omgeving inspireerden me tot de volgende verzameling.

Jackson Hole, Wyoming is bekend van de jaarlijkse bankiersbijeenkomst maar ook een goed ski-oord. Jackson Hole is niet alleen het stadje maar de hele vallei. De foto is vanaf Teton Pass (van de Grand Tetons hadden we al foto's in het draadje).

1.
AfbeeldingJackson Hole by Henk Kohsiek, on Flickr

2.
We verbleven daar ooit in de Sundance Inn op Broadway in Jackson. Helaas nu gesloopt en in gebruik als parkeerterrein maar veel klassieker kon je ze niet krijgen. Ik vond op Google streetview nog een foto uit sept. 2009 waar het nog staat (wij waren er de voorafgaande winter).
AfbeeldingDSC_4968_bewerkt-1 by Henk Kohsiek, on Flickr

3.
Jackson heeft die Western Atmosphere.
AfbeeldingDSC_4971_bewerkt-1 by Henk Kohsiek, on Flickr

AfbeeldingDSC_4970_bewerkt-1 by Henk Kohsiek, on Flickr

4. In de nabijheid is het Yellowstone Nat. Park. Eén van de bewoners (vanuit een rupsvoertuig geschoten):
AfbeeldingDSC_5096_bewerkt-1 by Henk Kohsiek, on Flickr

5.
Als inspiratie ook wat Canada erbij: Dawson City, Yukon Territory. We waren daar in september en de meeste toeristen zijn dan al weg. Er wordt nog overal naar goud gezocht. Je bent pas echt een bikkel als je daar de winter doorbrengt. Dawson City ligt waar de Klondike River in de Yukon uitmondt, aan het eind van de Klondike Highway. Na de pont over de Yukon krijg je de Top of the World Highway naar Alaska.
Afbeelding_DSC2709 by Henk Kohsiek, on Flickr

6.
Dawson City ligt op permafrost. Als je er een gebouw op zet ontdooit dat, met ingrijpende gevolgen.
Afbeelding_HK29438 by Henk Kohsiek, on Flickr

7.
Een paar vermoedelijke overwinteraars in het Downtown Hotel. Ik stond met de pianist in de wc en hij zei dat hij wel moest blijven omdat hij niet wist waar hij anders heen moest. Hij leeft van wat de mensen in de pot op de piano doen.
Afbeelding_HK29425 by Henk Kohsiek, on Flickr

8.
Dawson City stond bekend als het Parijs van het Noorden. Het was ooit de grootste stad ten westen van Winnipeg en ten noorden van Seattle (edit: of was het San Francisco?). De dames van plezier staan nog klaar ...
Afbeelding_HK29419 by Henk Kohsiek, on Flickr

9.
Nog een oord van uitbuiting: McCarthy en Kennecott Copper Mine in Alaska (actief tot 1942, toen was Chileens koper ineens goedkoper en gemakkelijker te krijgen). Mensen leenden geld om er te komen, werkten zich kapot en wat ze overhielden, was net genoeg om weer weg te komen. Vroeger alleen bereikbaar met een spoorlijn, die nu is veranderd in een dirt road van 60 mijl.
Afbeelding_HK29598_bewerkt-1 by Henk Kohsiek, on Flickr

10.
Een urbex eldorado. Echter alleen met gids toegankelijk.
Afbeelding_DSC2863_bewerkt-1 by Henk Kohsiek, on Flickr

11.
Ons hotel, Ma Johnson's in McCarthy. Het had vanuit zijn vroegere functie nog heel veel heel kleine kamertjes ....
Afbeelding_HK29588_bewerkt-2 by Henk Kohsiek, on Flickr
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Online
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Willem Focus » ma dec 09 2019 7:20 pm

Hoi Landerd,


Wat een fraaie serie zeg ! Chapeau.

Ik kijk met bijzondere belangstelling omdat ik een reis naar West-Amerika aan het voorbereiden ben. Daarom heb ik een vraag aan je.
In Antelope Canyon, heb je daar een " Photographers tour" gehad ? Door Lower Canyon neem ik aan. En zou je dan kunnen aangeven welke organisatie je gekozen hebt en of je er ook tevreden over was.

Groet.....Willem :thumbup:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1439


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor MarcvanZuylen » di dec 10 2019 11:21 am

@Willem, dank je voor je compliment.

Nee, we (m'n vrouw en twee dochters en ik) hebben een gewone tour geboekt voor Lower Canyon, bij https://antelopelowercanyon.com/ .
Wel hebben we vorig jaar december al geboekt omdat ik graag rond het middaguur de tour wou lopen (wat ook aangeraden wordt als je foto's wil maken omdat de zon dan recht boven de kloof staat). Dus zorg er voor dat je er op tijd bij bent want tours op het middaguur zijn snel volgeboekt.

Ik denk wel dat we geluk hadden met onze gids want die gaf ons redelijk wat ruimte en tijd om foto's te maken. Maar er wordt zeker wel van je verwacht dat je de andere groepen (je gaat met zo'n 15 a 20 man in een groep door de kloof) niet stoort. Dus het is ongepast om overal ruim de tijd te nemen om je foto's te maken. Wil je dat, dan zul je echt een foto-tour moeten boeken. Maar als je mijn foto's mooi vindt, die zijn dus gemaakt tijdens een gewone tour. Als je maar beleefd bent en de anderen niet stoort dan gunnen ze je best wat tijd.

Enne.....het is ECHT de moeite waard.

O ja, een vriend van me had de pech dat het regende op de dag dat hij de tour had geboekt.....en als het regent gaat de tour niet door...
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Willem Focus » wo dec 11 2019 10:26 pm

Hoi Marc

Ik heb ondertussen al wel geboekt, maar helaas was er op de dag dat wij er zijn tussen 11 en 14 uur alles al volgeboekt. 😢.
Nog een paar vraagjes:
Heb je daar uit de hand geschoten of van statief?
En was het zo stoffig als ik hier en daar lees en heb je je camera ook met plastic zak moeten beschermen?

Hoor graag van je

Willem
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1439


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor MarcvanZuylen » do dec 12 2019 8:25 am

Belangrijk nieuws vandaag :
https://www.diyphotography.net/antelope ... zYL_E2CRK4

Tsja, dat het al is volgeboekt tussen 11.00 en 14.00 heeft dus ook met bovenstaande te maken. Het is gewoon een enorm populaire plek geworden de laatste jaren. En een nadeel is natuurlijk dat het maar een 'kleine' bezienswaardigheid is waar niet veel mensen tegelijkertijd van kunnen genieten. De kloof is smal dus er kunnen niet veel mensen tegelijkertijd in.

Als je geen foto tour hebt is het niet toegestaan om een statief of monopod mee te nemen dus je zult uit de hand moeten schieten. Maar voordeel is wel dat de wandelpad tussen de kloof dus smal is dus je hebt wel de mogelijkheid om de wanden van de kloof te gebruiken om wat extra steun te zoeken. Verder rest je niets dan te fotograferen met een hoge ISO en de grens van je sluitertijd op te zoeken.

Stof, ja ik had het ook gelezen en was daar wel een beetje angstig voor. Dus ik had mijn camera ingepakt in een plastic tas met wat tape. Maar om eerlijk te zijn,... ik heb eigenlijk helemaal geen stof gezien. Heb meer last van die plastic tas gehad dan plezier. Maar misschien kan dat anders zijn als er meer wind staat??? Alhoewel je loopt door een kloof zo'n 20 meter onder de grond dus ik weet niet of de bovengrondse wind daar invloed zal hebben. Wat ik me wel kan voorstellen is dat bij de foto-tours er af en toe wat zand de lucht wordt gegooid om zo die mooie beelden te creëren

Afbeelding

En dat je daardoor dus wel veel rondvliegend stof krijgt.
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Willem Focus » vr dec 13 2019 7:50 pm

Hallo Marc

Bedankt voor je reactie. Ik heb me er al wel bij neergelegd dat het is wat het is. Geen statief en misschien wat minder zonlicht in de kloof. Het is toch niet anders. Ik neem toch mijn full frame mee en maak me over mijn iso niet zo heel veel zorgen. Het moet vooral een reis met heel veel genieten worden en niet van ergernis over zaken waar je toch niets aan kunt veranderen.

Groet Willem. 👍
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1439


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor MarcvanZuylen » di dec 24 2019 4:53 pm

Dat is de juiste instelling Willem, nu alvast heel veel plezier toegewenst. Ik zou zo weer terug willen ;-)

In afwachting van je foto's.....
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Tony D » di dec 24 2019 10:12 pm

Willem Focus schreef:Hoi Landerd,


Wat een fraaie serie zeg ! Chapeau.

Ik kijk met bijzondere belangstelling omdat ik een reis naar West-Amerika aan het voorbereiden ben. Daarom heb ik een vraag aan je.
In Antelope Canyon, heb je daar een " Photographers tour" gehad ? Door Lower Canyon neem ik aan. En zou je dan kunnen aangeven welke organisatie je gekozen hebt en of je er ook tevreden over was.

Groet.....Willem :thumbup:


Willem,

Wij zijn er drie jaar geleden geweest en hebben de gewone tour gedaan, wel om 12:00 uur. De fototour liep gelijk met ons. Het geeft nauwelijks iets extra: je moet gewoon tussen de andere groepen door en krijgt ook weinig tijd. OK, je mag een statief meenemen, maar dat heb ik ook niet nodig gehad. Het hangt een beetje van je gids sf: wij hadden een rustige. Ik heb ze ook gezien due steeds de mensen voortjoegen.
Je hebt al geboekt lees ik: je krijgt er hoe dan ook geen spijt van. Het was voor ons een van de hoogtepunten uit een maand rondreis door de Rocky Mountains.

Hier een paar voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Willem Focus » vr dec 27 2019 8:31 pm

Hoi Ton.

Bedankt voor je reactie. Jouw verhaal geeft me in ieder geval wel het idee dat het misschien nog alles mee kan vallen.
Hoe heb jij het qua stof ervaren?

Groet. Willem
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1439


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor Tony D » ma dec 30 2019 7:37 pm

Ik had geen stofproblemen. Sterker nog: de gidsen gooien soms wat stof op om de lichtbanen mooi te kunnen zien/fotograferen.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amerika

Berichtdoor MarcvanZuylen » zo jan 31 2021 2:01 pm

Nog 2 'oudjes' van de vakantie uit 2019....want de vakantie in 2020 die.....laat maar.....


Afbeeldingflickr-grand-canyon-sunset by Marc van Zuylen, on Flickr


Afbeeldingflickr-grand-canyon-pano by Marc van Zuylen, on Flickr
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten