VESPA

Onderwerp:

VESPA

Berichtdoor Drikus70 » zo sep 22 2019 8:11 pm

Afbeelding
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: VESPA

Berichtdoor MarcoEos70D » ma sep 23 2019 8:49 am

Mooi scootertje. De foto zelf doet me niet zoveel. Een iets lager standpunt en vooral een andere compositie (waarbij de scooter volledig in beeld zou zijn) zou wellicht interessanter zijn.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: VESPA

Berichtdoor Drikus70 » di sep 24 2019 8:00 pm

Dank dat je de moeite hebt genomen om te reageren.
Een lager standpunt zou zeker een goeie optie zijn voor een betere beeldcompositie.
Helaas heb je bij straatfotografie niet altijd de tijd om vooraf te bedenken welk standpunt je kunt innemen.
In dit geval moest ik snel reageren om m er op te krijgen.

Wat mij in de foto aanspreekt zijn de kleuren rood bruin blauw die zowel in het onderwerp als de achtergrond terugkomen.
Ook de herhaling van van de scooters in het beeld en met name de spiegels ervan vind ik interessant.
Het contrast tussen de oude scooter en de nieuwe in de achtergrond en de blik van de bestuurder die enigszins mij geïrriteerd aankijkt omdat ik m waarschijnlijk als lastige toerist in de weg sta, vind ik sterk. Ik heb contact met het onderwerp en toch weer niet echt door de zwarte zonnebril. Daarnaast is de Vespa voor mij wel het symbool van de 'oer-scooter' en het goedkope vervoersmiddel in de drukke Italiaanse steden wat ik ook probeer vast te leggen in dit beeld.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: VESPA

Berichtdoor Frankie » do okt 03 2019 3:09 pm

Mooi beeld van een Vespa in Vespa-omgeving. Dat afgesneden schoentje is je vergeven, dat mag toch bij streetfotografie ;-)
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten