Tenerife

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor josti » do jan 02 2020 9:32 pm

Mooi Skippy, roept weer prachtige herinneringen op aan Tenerife en speciaal El Teide. Inderdaad een must voor bezoekers van het eiland. In oktober was ik op Gran Canaria en van een van de toppen daar kon je de majestueuze El Teide zien. Gaaf!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » ma jan 20 2020 9:35 pm

Ed Post schreef:Mooi he? Ieder jaar wordt dit eind november opgebouwd en blijft staan t/m 6 januari. De diorama's veranderen hier en daar wel wat, maar de Stal met Jozef en Maria en ook de 2 stalletjes rond de verlichting midden op het plein zijn altijd hetzelfde. Jouw foto's zijn voor Kerst gemaakt want de kribbe is nog leeg. Kerst wordt op Tenerife door de bevolking eigenlijk alleen op Kerstavond gevierd. Cadeaus worden dan nog niet gegeven. Dat gebeurt op 6 januari met Drie Koningen. Dat wordt heel groot gevierd met intochten in de avond van 5 januari met de Drie Wijzen uit het oosten. Dit lijkt heel veel op onze intocht van Sinterklaas. Op 6 januari, vroeg in de ochtend, hoor je meestal een hele harde vuurwerkknal en dan krijgen de kinderen hun cadeaus.

Ze houden op Tenerife enorm van religieuze tradities met veel romerias, dat zijn processies met karren waarvan voedsel en drank wordt uitgedeeld aan de toeschouwers. Ook veel muziek en traditionele dansen in klederdracht. En een ander hoogtepunt (er zijn er nog meer maar dan ben ik nog wel even bezig) is ook op dit plein voor het stadhuis is Corpus Christi. Ieder jaar wordt er van allerlei kleuren zand wat bij de Teide vandaan komt een gigantisch zandtapijt gemaakt. Daar zijn ze weken mee bezig en is direct na de kerkdienst van Corpus Christi weer weg. Ook in de straatjes worden allemaal zand- en bloemtapijten gemaakt. Is een absolute aanrader om te zien.

https://www.webtenerife.nl/agenda/corpu ... nerife.htm

Zeker mooi Ed, en jij bedankt voor de extra info.
Skippy

Moderator
Berichten: 11681


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » ma jan 20 2020 9:36 pm

Frankie schreef:Gaaf het contrast dat je laat zien tussen het lege en droge landschap en het volle kleurige leven in de stad.

Bedankt, dat is inderdaad een opvallend aspect van Tenerife en maakt het een bijzonder eiland.
Skippy

Moderator
Berichten: 11681


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor gvdnberg » ma jan 27 2020 6:23 pm

Ik ben nog met mijn foto’s bezig, wij waren vorig voorjaar op Tenerife. Over goed eten gesproken: in Guimar ligt Rural Hotel Finca Salamanca waar wij een dag of 4 hebben gelogeerd. uitstekende keuken en een zeer mooi botanische tuin.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten