Tenerife

Onderwerp:

Tenerife

Berichtdoor Skippy » do dec 19 2019 12:32 pm

Een vakantiekiekje van heerlijk licht en warm Tenerife.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Skippy op vr dec 27 2019 11:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor weimaraner » do dec 19 2019 10:20 pm

Boeiende en originele plaat, erg goed gezien.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor pimmetje » do dec 19 2019 10:29 pm

Fijne plaat.
pimmetje

Clublid
Berichten: 957


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » vr dec 20 2019 2:03 pm

Bedankt voor het kijken en reageren. Ik zal dit bericht later aanvullen met enkele Z6 foto's. Die heb ik m.n. meegenomen voor foto's van Nationaal Park El Teide.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Ed Post » vr dec 20 2019 4:00 pm

Nou, ik ben benieuwd. Is niet voor niets mijn tweede thuisland.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » vr dec 27 2019 11:39 pm

Een aanvulling met wat vakantiekiekjes van het prachtige Parque National del Teide (de Teide is met 3.718m de hoogste berg van Spanje).
Wie naar Tenerife is geweest en niet een uitstapje naar de Teide heeft gemaakt moet m.i. voortaan de toegang tot het eiland geweigerd worden :wink:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Ed Post » za dec 28 2019 10:58 am

Mooi he? Als ik op Tenerife ben dan kom ik altijd heel vaak bij de Teide, hetzij dat ik er gewoon naartoe rij om van de prachtige natuur te genieten, óf om er doorheen te rijden naar de andere kant van het eiland.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » za dec 28 2019 11:11 am

Hoi Ed, ja het is zeker mooi. Ik vond Tenerife wel weer veel drukker geworden (was er dertien jaar niet geweest). Wij verbleven in Adeje dat valt het nog wel mee maar bij terugkeer uit het noorden lang in de file gestaan bij Santa Cruz. Mijn favoriete Canarische eiland blijft Lanzarote, minder druk en toeristisch en ook daar adembenemende onaardse landschappen. Maar voor een week zon en licht was Tenerife heerlijk! Smaakt naar vaker en langer :)
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Ed Post » za dec 28 2019 1:37 pm

Je moet ook niet via Santa Cruz rijden. Beter de TF-5 via Puerto de la Cruz, Icod en dan vanaf El Tanque even zigzaggen naar boven (is over een paar jaar ook verleden tijd) naar Santiago del Teide. Vanaf daar de TF-1 pakken. Mooie route en niet zo'n chaos als dat stuk van La Laguna naar Santa Cruz.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » za dec 28 2019 1:47 pm

Ja dat doen we ook zeker niet meer, bedankt voor de tip. Wij hebben na de Teide La Orotava bezocht, leuk dorp met prachtige Kerststallen op het dorpsplein. Zal ik later wat foto's van plaatsen.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Ed Post » za dec 28 2019 10:36 pm

Die kerststal is zeker de moeite waard. Is ook tot begin januari te zien op de webcam van La Orotava.

https://www.skylinewebcams.com/en/webca ... otava.html

Ben je ook nog aan de overkant van het straatje in dat gebouw die kerstdiorama wezen bekijken?
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » za dec 28 2019 10:59 pm

Grappig die webcam. We hebben inderdaad het Kerstdiorama bekeken. En meer Kerstmoois o.a. diorama achter door de ferrataria (ijzerhandel) aan het plein. Leuke zaak met op weinig meters van alles te koop, wij hebben daar nog vier aardewerk bakjes gekocht. Mijn vrouw spreekt vloeiend Spaans en raakte met de eigenaar in gesprek, toen zij vertelde dat al dat moois op het plein in Nederland snel vernield zou worden was de man hoogst verbaasd. Droevig maar waar zegt helaas veel over Nederland. En even verderop heerlijk Canarisch eten gegeten bij het authentieke Restaurant Sabor Canario, gevestigd in een prachtig oud gebouw uit de 17e eeuw.

Onderstaande foto is van het interieur van het restaurant.

7.
Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Skippy » zo dec 29 2019 12:18 am

En een paar foto's van de door de gemeente ingerichte Kersttaferelen op het dorpsplein.
In Spanje leeft het katholieke geloof nog sterk, Kerst wordt groots gevierd zoals in La Oratava met veel Kersttaferelen in het hele dorp.

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Groep uit nabijgelegen dorp op bezoek (meegelift bij het maken van de groepsfoto)
Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Ed Post » zo dec 29 2019 11:21 am

Mooi he? Ieder jaar wordt dit eind november opgebouwd en blijft staan t/m 6 januari. De diorama's veranderen hier en daar wel wat, maar de Stal met Jozef en Maria en ook de 2 stalletjes rond de verlichting midden op het plein zijn altijd hetzelfde. Jouw foto's zijn voor Kerst gemaakt want de kribbe is nog leeg. Kerst wordt op Tenerife door de bevolking eigenlijk alleen op Kerstavond gevierd. Cadeaus worden dan nog niet gegeven. Dat gebeurt op 6 januari met Drie Koningen. Dat wordt heel groot gevierd met intochten in de avond van 5 januari met de Drie Wijzen uit het oosten. Dit lijkt heel veel op onze intocht van Sinterklaas. Op 6 januari, vroeg in de ochtend, hoor je meestal een hele harde vuurwerkknal en dan krijgen de kinderen hun cadeaus.

Ze houden op Tenerife enorm van religieuze tradities met veel romerias, dat zijn processies met karren waarvan voedsel en drank wordt uitgedeeld aan de toeschouwers. Ook veel muziek en traditionele dansen in klederdracht. En een ander hoogtepunt (er zijn er nog meer maar dan ben ik nog wel even bezig) is ook op dit plein voor het stadhuis is Corpus Christi. Ieder jaar wordt er van allerlei kleuren zand wat bij de Teide vandaan komt een gigantisch zandtapijt gemaakt. Daar zijn ze weken mee bezig en is direct na de kerkdienst van Corpus Christi weer weg. Ook in de straatjes worden allemaal zand- en bloemtapijten gemaakt. Is een absolute aanrader om te zien.

https://www.webtenerife.nl/agenda/corpu ... nerife.htm
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tenerife

Berichtdoor Frankie » do jan 02 2020 7:50 pm

Gaaf het contrast dat je laat zien tussen het lege en droge landschap en het volle kleurige leven in de stad.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten