Street Art - Eindhoven

Onderwerp:

Street Art - Eindhoven

Berichtdoor ReneG » do nov 05 2020 12:41 am

Ik heb eerder al Street Art series gemaakt in Parijs en Duisburg, maar nog nooit in... Eindhoven. Een thuiswedstrijd dus en er is er héél veel Street Art. De serie hieronder is vrij groot, maar is nog niet eens het grootste deel van de serie. Maar ik kon niet meer kiezen, dus dan maar een hele lange serie. Als het verveelt hoef je alleen maar te stoppen met scrollen. ;)

Ik heb geprobeerd de werken recht te doen, al was dat soms lastig gezien de lokaties (en obstakels die in de weg staan). De kleuren heb ik enigzins aangezet, aangezien veel van de oudere werken al enigzins aan het vervagen waren. Een selectie:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
Afbeelding

25.
Afbeelding

26.
Afbeelding

27.
Afbeelding

28.
Afbeelding

29.
Afbeelding

30.
Afbeelding

31.
Afbeelding

32.
Afbeelding

33.
Afbeelding

34.
Afbeelding

35. En omdat het Eindhoven is moeten we natuurlijk afsluiten met Lampje... :mryellow:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
Laatst gewijzigd door ReneG op do nov 05 2020 9:49 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor Richard » do nov 05 2020 9:14 am

Mooie serie Rene, met plezier naar gekeken.

Bedankt voor het delen!
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor Patrick » do nov 05 2020 9:42 am

Kleurrijk geheel. Fantastische kunst. Technisch goed vastgelegd.

Op de foto's op zich heb ik niet zoveel te melden; het is vooral het vastleggen van het kunstwerk van een ander met weinig om het een eigen draai te geven. Ik kan me voorstellen dat het verzamelen van dit soort kunst een hobby op zich kan zijn. Ik heb een paar jaar geleden best lang gefotografeerd in Berlijn bij de "East Side Gallery". En ik merkte zelfs daar dat je veel geduld en geluk moet hebben om daar wat meer te doen dan slechts een uitsnede maken en af te drukken, met name als je mensen erbij wil hebben die iets interessants toevoegen aan het kunstwerk.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor ReneG » do nov 05 2020 9:51 am

Patrick schreef:Op de foto's op zich heb ik niet zoveel te melden; het is vooral het vastleggen van het kunstwerk van een ander met weinig om het een eigen draai te geven.


Klopt en dat was ook mijn bedoeling, gewoon omdat ik ze mooi vond. Ik vind het persoonlijk bij dit soort werk vaak storend om mensen op de foto erbij te hebben. Dat is voor mij net zoiets als de nachtwacht met een kudde toeristen ervoor... :frown:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor Karina2 » do nov 05 2020 9:52 am

Wat een verrassing, nooit geweten dat Eindhoven dit " in zich heeft". Ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van Richard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor Patrick » do nov 05 2020 9:59 am

ReneG schreef:Klopt en dat was ook mijn bedoeling, gewoon omdat ik ze mooi vond. Ik vind het persoonlijk bij dit soort werk vaak storend om mensen op de foto erbij te hebben. Dat is voor mij net zoiets als de nachtwacht met een kudde toeristen ervoor... :frown:

Het was absoluut geen verwijt, maar dat had je denk ik wel door. Het is gewoon een goede vastleggen van de kunstwerken.

Het is een beetje het soort beelden wat ik graag schiet als er mensen iets mee doen. Even heel zwart-wit gesteld. Ik zal nooit een foto van de maan alleen gaan maken. Geen eer aan te behalen; we zien altijd dezelfde kant en anderen kunnen het beter omdat ze betere spullen hebben om het te doen. Maar de maan opnemen als onderdeel van een landschap of iets waar mensen een rol spelen, daar kan ik wat mee. Dan wordt het interessant. Nu is dit soort streetart gelukkig niet de maan; hier kan je helemaal los als verzamelaar. Net als dat liefhebbers van auto's treinen of vliegtuigen blijkbaar nooit klaar zijn met verzamelen. En dat is natuurlijk geweldig fijn!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor ReneG » do nov 05 2020 10:00 am

Patrick schreef:Het was absoluut geen verwijt, maar dat had je denk ik wel door. Het is gewoon een goede vastleggen van de kunstwerken.


Geen zorgen, zo had ik het ook niet opgenomen. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor swimmer » do nov 05 2020 10:11 am

Wat een geweldige serie! Ik wist niet dat zo veel moois in Eindhoven te vinden is en kom het ook nooit tegen ...
Dank je wel dat je deze hoeveelheid pracht hebt vastgelegd en ook gepresenteerd :thumbup:
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor Tony D » do nov 05 2020 12:07 pm

Heel mooi weergegeven.
Het stoort mij dan dat er ook figuren zijn die alleen mar een vage "handtekening" op muren en andere voorwerpen neerkwakken zoals je op de traptreden bij nr 14. Dat vind ik geen kunst, maar bekladden van andermans eigendom.
Daar kan jij natuurlijk niets aan doen, René.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2742


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor ReneG » do nov 05 2020 1:09 pm

swimmer schreef:Wat een geweldige serie! Ik wist niet dat zo veel moois in Eindhoven te vinden is en kom het ook nooit tegen ...


En er is nog veel meer! Maar dan wordt het wel een heel lang draadje... :D
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor schilder » do nov 05 2020 4:22 pm

Mooie serie René.
Zie wel dat je heel Eindhoven rond gereden hebt.
Alleen waar foto 12 gemaakt is weet ik zo niet .
De andere weet ik wel te vinden.
Groetjes van Tjeerd
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor Genster » do nov 05 2020 4:31 pm

Heerlijke kleuren én (voor zover ik er verstand van heb) technisch perfect :thumbup:
Genster

Clublid
Berichten: 3891


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor ReneG » do nov 05 2020 5:14 pm

schilder schreef:Alleen waar foto 12 gemaakt is weet ik zo niet .


Die zit (zat?) in 2019 in de berenkuil.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor Skippy » za nov 07 2020 9:47 pm

Heel fraaie serie René. Als fan van street art wordt ik hier blij van. Prima gefotografeerd en passend nabewerkt. Hoe heb je het aangepakt René, wist je de locaties al en heb je ze in één dag of verspreid over meerdere dagen gefotografeerd? In ieder geval complimenten en bedankt voor het delen.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Street Art - Eindhoven

Berichtdoor ReneG » zo nov 08 2020 12:26 am

Skippy schreef:Heel fraaie serie René. Als fan van street art wordt ik hier blij van. Prima gefotografeerd en passend nabewerkt. Hoe heb je het aangepakt René, wist je de locaties al en heb je ze in één dag of verspreid over meerdere dagen gefotografeerd? In ieder geval complimenten en bedankt voor het delen.


Dank je. Een aantal locaties kende ik al omdat ik er wel eens langs reed of fietste. Ik heb een lijstje gemaakt en de meeste heb ik verdeeld over een periode van een aantal weken gedurende vorig jaar gemaakt, een paar zijn begin dit jaar gemaakt. Ik heb wel bewust steeds een goed moment gekozen qua licht (stand van de zon en tijdstip) en ben er langsgegaan wanneer het uitkwam.

Helaas ben ik er door extreme drukte op het werk niet eerder aan toegekomen deze na te bewerken en publiceren. De berenkuil is een grote en bekende lokatie, maar de meeste (en mooiste) foto's zijn verdeeld over de stad gemaakt. Een aantal werken zijn ondertussen alweer verdwenen maar er zijn er ook weer wat bijgekomen. Dus binnenkort maar weer eens een rondje doen.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten