De x100s afgestoft

Onderwerp:

De x100s afgestoft

Berichtdoor JJG » di jun 29 2021 8:41 pm

Maanden nauwelijks gefotografeerd. En omdat ik alles op film deed de afgelopen jaren al helemaal geen zin in ontwikkelen, drogen, scannen etc.

De Fuji x100s een aantal keer bijna verkocht omdat ik er toch niks meer mee deed. Blij dat ik het niet gedaan heb. Blijft een fijne camera al irriteer ik me toch al snel weer aan de fragiele knopjes achterop. En de eindeloze instellingen. Dan vind ik film toch wel echt prettiger, geen poespas met menu's etc.

Anyway, lang verhaal kort ; eindelijk weer eens beeld geschoten en tegelijk niet een bijzondere foto maar ieder geval weer eens iets om te uploaden.

AfbeeldingUntitled by Jelmer Gremmen, on Flickr
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De x100s afgestoft

Berichtdoor Skippy » di jun 29 2021 8:57 pm

Opvallend dat je digitaal net zo fotografeert als analoog. Daar bedoel ik mee dat deze foto niet perfect gefotografeerd is qua vertekening en ook niet gecorrigeerd in nabewerking. Ergens ben ik jaloers op zo'n instelling, ik ben (soms te) nauwgezet bezig. Fijn dat je de X100s hebt afgestoft en gebruikt. Ik heb een X100 van de 1e generatie, blijven fijne camera's.
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De x100s afgestoft

Berichtdoor Skippy » di jun 29 2021 10:32 pm

Skippy schreef:Opvallend dat je digitaal net zo fotografeert als analoog [emoji6] Daar bedoel ik mee dat deze foto niet perfect gefotografeerd is qua vertekening en ook niet gecorrigeerd in nabewerking. Ergens ben ik jaloers op zo'n instelling, ik ben (soms te) nauwgezet bezig. Fijn dat je de X100s hebt afgestoft en gebruikt. Ik heb een X100 van de 1e generatie, blijven fijne camera's.
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: De x100s afgestoft

Berichtdoor JJG » do jul 01 2021 10:54 pm

Ik zag pas na het uploaden hier die zwarte streep bovenin beeld. Dat is wel slordig. Maar ik werk dan soms ook idd wat rommelig en te gehaast.

Er is wel het e.e.a. aangezet hoor in de nabewerking.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten