Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Onderwerp:

Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » zo mei 08 2022 11:41 pm

Hallo, hierbij mijn eerste bijdrage.

Het kasteel van Hiroshima in het voorjaar.
Afbeelding
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor jan24 » ma mei 09 2022 9:32 am

Mooi!
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1790


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 11:59 am

jan24 schreef:Mooi!


Dank je wel Jan!
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor schilder » ma mei 09 2022 12:58 pm

Mooi imposant gebouw
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 1:34 pm

schilder schreef:Mooi imposant gebouw


Hallo Schilder, Ja, niet te bevatten dat ze het eind 1500 hebben kunnen bouwen.
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor Skippy » ma mei 09 2022 2:30 pm

Inderdaad een mooi gebouw en leuk om beelden van een ver buitenland te zien. Overigens is dit gebouw een replica van het origineel dat aan het eind van de tweede wereldoorlog is vernietigd.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 3:37 pm

Skippy schreef:Inderdaad een mooi gebouw en leuk om beelden van een ver buitenland te zien. Overigens is dit gebouw een replica van het origineel dat aan het eind van de tweede wereldoorlog is vernietigd.


Hey Skippy, wat leuk een mede Japanofiel. Leuk om eens een kenner tegen te komen.
Ik heb ook nog wel wat mooie foto’s van originele Japanse kastelen. Wordt vervolgd!
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor Skippy » ma mei 09 2022 4:02 pm

Hoi Vincent, ik ben geen kenner maar dit aspect heb ik onthouden van een recente, fascinerende tv-serie over Japan. Overigens staat een bezoek aan Japan nog wel op mijn bucket lijst!
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 4:04 pm

Skippy schreef:Hoi Vincent, ik ben geen kenner maar dit aspect heb ik onthouden van een recente, fascinerende tv-serie over Japan. Overigens staat een bezoek aan Japan nog wel op mijn bucket lijst!


Zeker doen.. Wat mij betreft, met stip, het mooiste land ter wereld..
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor gvdnberg » do mei 12 2022 8:21 am

Mooie opname, en volgens mij in de nabewerking verscherpt. Of je hebt in de nabewerking dezelfde foto in zwart/wit over het origineel in kleur gezet. Naar mijn idee is de scherpte iets aan de doorgeschoten kant, waardoor met name de daken en het donkere hout te scherp overkomt.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor Karina2 » do mei 12 2022 10:57 am

Dat laatste viel mij ook op en is voor mij ook net iets té. Niet alleen in het gebouw, maar ook in de bomen, eigenlijk in het gehele beeld. Kan misschien ook zijn dat iets te enthousiast gebruik is gemaakt van de clarity/helderheid-schuif in Lightroom?
Als je zelf houdt van deze mate van verscherping is dat natuurlijk prima, maar voor mij is het hiermee iets uit balans. Compositie en kleuren spreken me wel aan.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » do mei 12 2022 4:18 pm

gvdnberg schreef:Mooie opname, en volgens mij in de nabewerking verscherpt. Of je hebt in de nabewerking dezelfde foto in zwart/wit over het origineel in kleur gezet. Naar mijn idee is de scherpte iets aan de doorgeschoten kant, waardoor met name de daken en het donkere hout te scherp overkomt.


Hallo Gert, Dank voor je reactie. Ik ben het met je eens. In Lightroom actie heb ik de scherpte flink omhoog gezet, maar niet het masker waardoor het inderdaad heel enthousiast overkomt. Ik heb nu het masker hoog gezet op 98.. Clarity staat overigens nauwelijks open (4).. Ik heb in Lightroom even een nieuwe edit gemaakt. Wat vindt je van onderstaande poging?

Afbeelding
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » do mei 12 2022 4:20 pm

Karina2 schreef:Dat laatste viel mij ook op en is voor mij ook net iets té. Niet alleen in het gebouw, maar ook in de bomen, eigenlijk in het gehele beeld. Kan misschien ook zijn dat iets te enthousiast gebruik is gemaakt van de clarity/helderheid-schuif in Lightroom?
Als je zelf houdt van deze mate van verscherping is dat natuurlijk prima, maar voor mij is het hiermee iets uit balans. Compositie en kleuren spreken me wel aan.


Hallo Karina, dank voor je bericht. Je hebt zeker een punt hoor. ik heb in het antwoord op de post van Gert een nieuwe upload gezet. Ik was inderdaad wat enthousiast met een schuif en niet genoeg met een andere.

Gr.
Vincent
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor gvdnberg » za mei 14 2022 10:48 am

Ik vind de grijze daken nu beter, maar het hout van het gebouw vind ik nog steeds wat onnatuurlijk overkomen, nog steeds erg verscherpt. Ik heb net even op jouw site gekeken, maar als ik daar de foto's aanklik geef je de titel/het onderwerp van de foto en geen vergroting van de afbeelding. Ik wilde even kijken of de foto op jouw site er beter uitkomt. Ik dacht eraan dat het misschien komt door de beperking van ons forum, als oorzaak van de te sterke verscherping.
Ik ben nooit in die regio geweest, dus ik ken de werkelijke situatie niet. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht, dus jouw afbeelding kan best de juiste weergave zijn, maar naar mijn mening zou ik de verscherping toch nog verder terugzetten. De zeer detailrijke combinatie waarmee jij fotografeert geeft scherpe opnames, maar voor overkill moet je dan toch gewaarschuwd zijn, is mijn mening.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn eerste bijdrage: Hiroshima Castle

Berichtdoor VincentVeenman » zo mei 15 2022 6:11 pm

gvdnberg schreef:Ik vind de grijze daken nu beter, maar het hout van het gebouw vind ik nog steeds wat onnatuurlijk overkomen, nog steeds erg verscherpt. Ik heb net even op jouw site gekeken, maar als ik daar de foto's aanklik geef je de titel/het onderwerp van de foto en geen vergroting van de afbeelding. Ik wilde even kijken of de foto op jouw site er beter uitkomt. Ik dacht eraan dat het misschien komt door de beperking van ons forum, als oorzaak van de te sterke verscherping.
Ik ben nooit in die regio geweest, dus ik ken de werkelijke situatie niet. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht, dus jouw afbeelding kan best de juiste weergave zijn, maar naar mijn mening zou ik de verscherping toch nog verder terugzetten. De zeer detailrijke combinatie waarmee jij fotografeert geeft scherpe opnames, maar voor overkill moet je dan toch gewaarschuwd zijn, is mijn mening.



Hey hallo Gert, dank weer voor je reactie. Ik heb even een willekeurige foto gepakt van iemand anders om het hout te laten zien..
https://japancheapo.com/place/hiroshima-castle/
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten