Lanzarote

Onderwerp:

Lanzarote

Berichtdoor Skippy » do jun 08 2023 2:07 pm

Afgelopen week zijn Mevr. Skippy en ik een week op het Canarische eiland Lanzarote geweest. Het was weer heerlijk, ik wil zo weer terug.
Voor ons voelt dit eiland als een tweede thuis. Mevr. Skippy heeft zeven jaar op Lanzarote gewoond en gewerkt en heeft er dus uitgebreide kennis van.
De Canarische Eilanden zijn ontstaan ​​door vulkaanuitbarstingen. De laatste uitbarsting op Lanzarote duurde van 1730 tot 1736 en was de grootste sinds mensenheugenis.
Dit natuurgeweld creëerden de prachtige landschappen die we vandaag zien. Lanzarote is gelukkig nog relatief ongerept en onvergelijkbaar met b.v. Tenerife dat veel toeristischer is.
De invloed hierop van de beroemdste inwoner, de schilder, beeldhouwer en architect César Manrique (1919-1992), is overal op het eiland zichtbaar.
Dankzij zijn inspanningen is het eiland vrij van hoogbouw (op één hotel in Arrecife na) en zijn bijna alle gebouwen wit geschilderd.
Hij ontwierp ook fraaie kunstwerken verspreid over het eiland. Zijn voormalige huis en werkplaats is nu een museum (een bezoek waard) genaamd de Fundación César Manrique.

Tijdens ons verblijf heb ik deze foto's gemaakt met mijn reisset van Z6 + Z 24-50 mm f4-6.3 (kwalitatief goed en fijn voor lichtgewicht reizen).

1. Ons hotel in Puerto del Carmen was ideaal gelegen, direct aan de boulevard. Leuke winkels, bars en restaurants op loopafstand. Insider tip; vermijd de veelal door Engelsen gerunde restaurants met opschriften als hamburguesa, pizza etc. en kies een authentiek Canarisch restaurant voor beter eten en sfeer. Oh ja, in Spanje lunchen ze later dan bij ons en uitgebreider.
AfbeeldingZ6_DSC3608 by Luc de Schepper, on Flickr

2. Ik vind dit een mooi gebouw met fraai retro letter type.
AfbeeldingZ6_DSC3603 by Luc de Schepper, on Flickr

3. De oude stad van Puerto del Carmen.
AfbeeldingZ6_DSC3727 by Luc de Schepper, on Flickr

4. Dit mag je zeker niet missen, de wijnvallei van La Geria. De wijnranken worden tegen de wind beschermd door muurtjes. De asgrond absorbeert het water uit voornamelijk nachtelijke condens en geeft dit geleidelijk af aan de wijnranken.
AfbeeldingZ6_DSC3623 by Luc de Schepper, on Flickr

5. La Geria.
AfbeeldingZ6_DSC3617 by Luc de Schepper, on Flickr

6. Een samenkomst van oldtimers en eigenaren.
AfbeeldingZ6_DSC3628 by Luc de Schepper, on Flickr

7. Mevr. Skippy maakte voor hun een paar groepsfoto's. Ik lifte mee op dit moment.
AfbeeldingZ6_DSC3631 by Luc de Schepper, on Flickr

8. Fundación César Manrique.
AfbeeldingZ6_DSC3716 by Luc de Schepper, on Flickr

9. Prachtige cacti in de tuin.
AfbeeldingZ6_DSC3689 by Luc de Schepper, on Flickr

10. Fundación César Manrique.
AfbeeldingZ6_DSC3694 by Luc de Schepper, on Flickr

11. Een klein Hof van Eden en een fantastische nalatenschap gecreëerd door Manrique.
AfbeeldingZ6_DSC3687 by Luc de Schepper, on Flickr

12. Blik op het vulkanische landschap buiten, foto gemaakt door een groot raam.
AfbeeldingZ6_DSC3709 by Luc de Schepper, on Flickr
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Nikkormaat » do jun 08 2023 2:37 pm

Jouw foto's geven een mooi beeld van dit prachtige en niet door massatoerisme verkwanselde eiland. Brengt levendige herinneringen van het vaak desolate landschap naar boven aan mijn eigen bezoek
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor EdvandeZilver » do jun 08 2023 3:43 pm

En als zo vaak met jouw "vakantie foto's" kan de plaatselijke VVV je erg dankbaar zijn.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3103


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor LosGoud » do jun 08 2023 3:52 pm

Mooie foto's, Skippy! Je brengt zowel de schoonheid als de properheid van het eiland goed in beeld!

Lanzarote behoort ook tot mijn favoriete eilanden. Die "sintel" landschappen vind ik prachtig! En de kleuren van het landschap in Timanfaya zijn prachtig! Geen hoogbouw (op één flatje na, dat ook nog 's een keer in de "fik" is gestoken) en het is ook een heel schoon eiland (ook de nalatenschap van Manrique). Ik ben er vaak op vakantie geweest. En... Lanzarote was de woonplaats van de op 31 Augustus 2021 overleden Robbie Dale (geboren als Robbie Robinson), een bekende radio en TV persoonlijkheid voor de baby boomers onder ons. Samen met zijn vrouw Stella runde hij daar een vakantiepark (San Francisco).
Laatst gewijzigd door LosGoud op do jun 08 2023 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Patrick » do jun 08 2023 10:18 pm

Ze zien er weer helemaal Skippy uit! :thumbup:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26816


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor a90 » do jun 08 2023 11:01 pm

Erg fraai weer Luc ! Ik ben er nog nooit geweest maar zou er zo naartoe willen als ik dit zie.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor josti » vr jun 09 2023 10:41 am

Heerlijke foto's van een prachtig eiland. Roept weer herinneringen op!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Maurice » vr jun 09 2023 11:24 am

Fraai werk Luc!

Foto 6 en 7 vallen wat mij betreft buiten deze (landschappelijke) serie, maar ik begrijp ook dat je deze als onderdeel van je reisverslag geplaatst hebt.
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Skippy » za jun 10 2023 11:11 am

Nikkormaat schreef:Jouw foto's geven een mooi beeld van dit prachtige en niet door massatoerisme verkwanselde eiland. Brengt levendige herinneringen van het vaak desolate landschap naar boven aan mijn eigen bezoek

Dank! Voor mij is Lanzarote ook de parel van de Canarische Eilanden.
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Skippy » za jun 10 2023 11:14 am

EdvandeZilver schreef:En als zo vaak met jouw "vakantie foto's" kan de plaatselijke VVV je erg dankbaar zijn.

Haha, ik noem ze wel eens gekscherend vakantiekiekjes. Fotografie is niet het belangrijkste tijdens mijn vakanties. De camera gaat wel altijd mee en als ik wat leuks zie maak ik een foto. Anders dan als ik in Nederland meer bewust ga fotograferen.
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Skippy » za jun 10 2023 11:20 am

LosGoud schreef:Mooie foto's, Skippy! Je brengt zowel de schoonheid als de properheid van het eiland goed in beeld!

Lanzarote behoort ook tot mijn favoriete eilanden. Die "sintel" landschappen vind ik prachtig! En de kleuren van het landschap in Timanfaya zijn prachtig! Geen hoogbouw (op één flatje na, dat ook nog 's een keer in de "fik" is gestoken) en het is ook een heel schoon eiland (ook de nalatenschap van Manrique). Ik ben er vaak op vakantie geweest. En... Lanzarote was de woonplaats van de op 31 Augustus 2021 overleden Robbie Dale (geboren als Robbie Robinson), een bekende radio en TV persoonlijkheid voor de baby boomers onder ons. Samen met zijn vrouw Stella runde hij daar een vakantiepark (San Francisco).

Dank Ben. Inderdaad is Lanzarote heel proper, er heerst gelukkig een mentaliteit om dat zo te houden. Mevr. Skippy werkte in het toerisme op Lanzarote en kent het vakantiepark dat jij vermeld. Robbie Dale kent zij niet, wellicht was zij toen al vertrokken naar haar volgende werk- en woonplek op Tenerife.
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Skippy » za jun 10 2023 11:21 am

Patrick schreef:Ze zien er weer helemaal Skippy uit! :thumbup:

Mooi zo, bedankt Patrick.
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Skippy » za jun 10 2023 11:22 am

a90 schreef:Erg fraai weer Luc ! Ik ben er nog nooit geweest maar zou er zo naartoe willen als ik dit zie.

Hè leuk weer een bericht van jou Michael! Bedankt, de moeite waard om te bezoeken zet maar op je bucket list :wink:
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Skippy » za jun 10 2023 11:23 am

josti schreef:Heerlijke foto's van een prachtig eiland. Roept weer herinneringen op!

Bedankt! Herkenbaar verwoord, vakantiefoto's = herinneringen.
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lanzarote

Berichtdoor Skippy » za jun 10 2023 11:24 am

Maurice schreef:Fraai werk Luc!

Foto 6 en 7 vallen wat mij betreft buiten deze (landschappelijke) serie, maar ik begrijp ook dat je deze als onderdeel van je reisverslag geplaatst hebt.

Bedankt Maurice. Klopt wat 6 en 7 betreft, ik heb niet veel foto's gemaakt dus deze er bij gezet anders werden het wel heel weinig :wink:
Skippy

Moderator
Berichten: 11626


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten