Vliegtuigen [verzamel]
- Fotomarius
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Bas
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
Re: Vliegtuigen [verzamel]
Vanmorgen weer eens op Gilze Rijen gaan kijken naar de Antonov die 2 Chinooks kwam ophalen.

Push the envelope. Watch it bend.
- keenoncoolstuff
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Gaaf! Wat een bakbeest! Maar de foto doet een beetje grijs aan. Heb je nog nabewerkt? Daarmee zou je hem wat meer kunnen laten sprankelen...
Rob
Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Enorm indrukwekkend vliegtuig, groot en lomp. En één van de weinige vliegtuigen die achteruit kunnen rijden. Ooit stond ik bij de zweefvliegclub op het veld, ongeveer een 30 meter naast de landingsbaan waarop dat ding kwam landen. Daarvoor werd het zweefvliegbedrijf even stilgelegd, dus we hadden alle aandacht voor dit grote vliegtuig. Ik denk dat het het grootste vliegtuig is dat ooit landde op Gilze-Rijen.
Deze foto is op een uitstekend moment genomen, zo vlak boven de weg en mooi helemaal in beeld. Een paar seconden voor de short-field landing, direct aan het begin van de baan. Het weer was niet helemaal lekker en daardoor komt de foto wat grauw over, maar het was de werkelijkheid van het moment.
Deze foto is op een uitstekend moment genomen, zo vlak boven de weg en mooi helemaal in beeld. Een paar seconden voor de short-field landing, direct aan het begin van de baan. Het weer was niet helemaal lekker en daardoor komt de foto wat grauw over, maar het was de werkelijkheid van het moment.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met de drie-eenheid in Z en nog een restant F-vatting spullen voor The Difference Maker. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met de drie-eenheid in Z en nog een restant F-vatting spullen voor The Difference Maker. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Een schrille tegenstelling met het vliegtuigje waar ik regelmatig de lucht mee in ga:
De PH-1391, een HK36TC Super Dimona met een 100 pk Rotax motortje onder de motorkap, hier voor de oude hangaars op Seppe. Met de spanwijdte van 16 meter vallen we altijd op tussen de andere motorkistjes.
20240505-Seppe-_GB80028_ by Gert van den Berg, on Flickr
De PH-1391, een HK36TC Super Dimona met een 100 pk Rotax motortje onder de motorkap, hier voor de oude hangaars op Seppe. Met de spanwijdte van 16 meter vallen we altijd op tussen de andere motorkistjes.

Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Ik weet niet veel van vliegtuigen, maar toen ik deze zag wist ik wel meteen dat het een Boeing Stearman was. Internet heeft me verder geholpen, ik hou het op een PT-13D.

DSC1804 by Ronald M., on Flickr

DSC1804 by Ronald M., on Flickr
Ik fotografeer, dus ik ben.
- palindroomreinier
- Clublid
Flickr: Palindroomfotografie Reinier Kok
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Mooie bak die Stearman! De amerikaanse tegenhanger van de Tiger Moth van De Havilland. En typisch Amerikaans: groter en steviger dan de Tiger Moth. Op vliegveld Seppe (Breda Int. Airport) staat er één in het Vliegend Museum in een zeer puike conditie. Sinds kort ben ik daar rondleider. Heb jij de registratie van de Stearman op jouw foto kunnen lezen??Ronald53 schreef:Ik weet niet veel van vliegtuigen, maar toen ik deze zag wist ik wel meteen dat het een Boeing Stearman was. Internet heeft me verder geholpen, ik hou het op een PT-13D.
Gr.
Gert
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
Nee, heb ik niet kunnen zien. Maar ik denk dat het deze was. Ik zag 'm op Terschelling, en op Texel schijnen er twee te staan, waaronder die van de link.gvdnberg schreef:.... Heb jij de registratie van de Stearman op jouw foto kunnen lezen??
Gr.
Gert
Ik fotografeer, dus ik ben.
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
En die andere van Texel staat ‘s zomers op Seppe in de hangaar van het Vliegend Museum Seppe, waar ik sinds kort rondleider ben.
Het is een geheel zilvergrijs exemplaar, dat er schitterend uitziet. Momenteel wel op Texel voor onderhoud.
Het is een geheel zilvergrijs exemplaar, dat er schitterend uitziet. Momenteel wel op Texel voor onderhoud.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- Bas
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
In juli weer eens naar de Royal International Air Tattoo geweest op RAF Fairford. Twee dagen vliegshow gedaan, anderhalve dag lage bewolking, een halve dag redelijk blauwe lucht, met ruim 4000 foto's thuisgekomen. Ik ben er nog lang niet helemaal doorheen, heb ook nog gewacht op de Aviation Photography Editing Workshop van Centre of Aviation Photography (COAP), maar deze wou ik alvast laten zien.
Een Canadese CF-188A Hornet samen met een Spitfire ter ere van 100 jaar Canadese luchtmacht

Een van de hoogtepunten toch wel deze show waren de gloednieuwe Qatari F-15QA Ababil die door Boeing piloten werden voorgevlogen.

Een Canadese CF-188A Hornet samen met een Spitfire ter ere van 100 jaar Canadese luchtmacht
Een van de hoogtepunten toch wel deze show waren de gloednieuwe Qatari F-15QA Ababil die door Boeing piloten werden voorgevlogen.
Push the envelope. Watch it bend.
- Ludo
- Socialmedia
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
De 'oudjes' doen het nog best !
Gisteren weer eens met de D700 (blijft een geweldige camera) op pad geweest
en een paar uurtjes op het dak van parkeergarage P4 van Eindhoven Airport gestaan.
1.
2.
3.
Gisteren weer eens met de D700 (blijft een geweldige camera) op pad geweest
en een paar uurtjes op het dak van parkeergarage P4 van Eindhoven Airport gestaan.
1.

2.

3.

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Gave plaatjes!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Mijn eerste werk air-to-air:
20250405-VMSGBZ_1319_ by Gert van den Berg, on Flickr
Vliegtuigen uit het Vliegend Museum Seppe, de gecamoufleerde Auster (PH-NET) met de strepen van de landing bij Normandie en de DHC-1 Chipmunk 22 (OO-WPB).

Vliegtuigen uit het Vliegend Museum Seppe, de gecamoufleerde Auster (PH-NET) met de strepen van de landing bij Normandie en de DHC-1 Chipmunk 22 (OO-WPB).
Laatst gewijzigd door gvdnberg op di apr 08 2025 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Mooie foto van indrukwekkende machines, Gert! Leuk!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie