Peugeot RCZ

Onderwerp:

Peugeot RCZ

Berichtdoor mnrtje_michel » zo feb 01 2015 10:13 am

Goedemorgen allemaal, dit zijn de eerste foto's die ik hier post en ik ben nog zeer beginnend dus ik hoop niet gelijk hier met de grond gelijk te worden gemaakt *grapje*. Peugeot RCZ gefotografeerd in een parkeergarage van de zweedse meubel gigant.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mnrtje_michel op zo feb 01 2015 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D3200 18-55mm Nikon
Gebruikersavatar
mnrtje_michel

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor Highlander » zo feb 01 2015 10:46 am

Welkom mnrtje_michel ,

Je maakt het jezelf niet gemakkelijk, autofotografie behoort tot een van de moeilijkste, dan ook nog in een donkere parkeergarage met kunstlicht leg je de lat wel gelijk heel hoog voor jezelf.
Persoonlijk vind ik de foto`s niet erg sterk gekaderd foto 1 zou ik wat meer uit het midden willen zien, 2 en 5 zijn wat krap gekaderd
Maar goed, je bent al lekker bezig :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor JanJunior » zo feb 01 2015 11:01 am

Zeker foto 3 en 4 mogen er in mijn optiek zijn hoor.
Een welgemeend en goedbedoeld advies: als je zoals je zelf zegt een absolute beginner bent, zet dan niet drie sterretjes in je profiel ;)

Verder vooral doorgaan, je bent behoorlijk op weg.

Jan

verslaafd sinds 1976...
Gebruikersavatar
JanJunior

Forumlid
Berichten: 96


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor mnrtje_michel » zo feb 01 2015 11:07 am

Haha Jan dat had ik nog niet gezien en die 3 sterretjes ben ik zeker nog niet waard daar heb je helemaal gelijk in, bedankt voor je input!
Nikon D3200 18-55mm Nikon
Gebruikersavatar
mnrtje_michel

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor Faiz » zo feb 01 2015 11:53 am

Mooie auto om te fotograferen. Foto 4 is best een goeie, maar ben benieuwd of deze aan de rechterkant is weggesneden in de nabewerking. Persoonlijk zou ik, zoals hierboven ook al is gezegd, hem rechts iets ruimer nemen (auto ongeveer op 1/3e van het plaatje), en wat ik er nog aan wil toevoegen is om hem aan de linkerkant juist een stukje weg te snijden, zodat die zuil vooraan niet meer in beeld is waardoor je de diepte creëert die je volgens mij in dit beeld wilde laten zien.
(Verder iets meer met de licht, schaduw schuifjes in de nabewerking pielen, de lijnen van de auto vallen een beetje weg)

Succes :thumbup:
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor JanJacob » zo feb 01 2015 12:01 pm

Toffe auto. De volgende keer met je langste objectief en vol open diafragma fotograferen, zodat de achtergrond minder afleidt.
JanJacob

Forumlid
Berichten: 699


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor mnrtje_michel » zo feb 01 2015 2:12 pm

Faiz schreef:Mooie auto om te fotograferen. Foto 4 is best een goeie, maar ben benieuwd of deze aan de rechterkant is weggesneden in de nabewerking.

Succes :thumbup:


Bedankt voor je toelichting ik heb er niks afgesneden voor de rest, maar bedankt voor je adviezen ik ben echt nog zeer beginnend maar wel zeer toegewijd, dus de kritieken zijn welkom
Nikon D3200 18-55mm Nikon
Gebruikersavatar
mnrtje_michel

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor mnrtje_michel » zo feb 01 2015 2:13 pm

JanJacob schreef:Toffe auto. De volgende keer met je langste objectief en vol open diafragma fotograferen, zodat de achtergrond minder afleidt.


Ik heb helaas alleen het standaard objectief nog, maar daar komt snel verandering in. En de auto is zeker tof om te fotograferen
Nikon D3200 18-55mm Nikon
Gebruikersavatar
mnrtje_michel

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor Faiz » zo feb 01 2015 5:29 pm

Wat is jouw standaard objectief? de 18-105 van Nikon? Daar zou je ook een eind mee weg kunnen komen, als het niet te donker is. Anders een statief en langere sluitertijden gebruiken.
Ik heb nog een leuk linkje voor je voor wat autofotografie betreft, best leuk om naar te kijken en je krijg nog wat tips tussendoort ;)
http://youtu.be/Zf8VjjM0fhk
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor mnrtje_michel » zo feb 01 2015 5:38 pm

Hee Faiz, nee ik heb standaard de 18-55mm best een beperkt obejectief helaas en ik heb hem nu zo'n 3 maanden maar ik loop nu al tegen de limieten aan omdat de 55 helaas echt te weinig is. Thanks voor je filmpje daar kunnen we weer wat mee!
Nikon D3200 18-55mm Nikon
Gebruikersavatar
mnrtje_michel

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor Faiz » zo feb 01 2015 7:04 pm

Hoi Michel, aaaiiii dat is dan inderdaad iets minder. Kijk eens of je die lens kunt inruilen voor een lichtsterke 17-50 f/2.8 van Tamron of Sigma, dan zit je qua diafragma al een stuk beter.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Peugeot RCZ

Berichtdoor mnrtje_michel » zo feb 01 2015 7:10 pm

Ja dat is inderdaad een idee om eens te kijken voor een lens met een groter diafragma, en ik wil sowieso nog voor een 18-200 gaan, ik weet dat er veel mensen hier op tegen zijn tegen de superzooms, maar voor mijn type fotografie is dit nu nog voldoende in combinatie met een 17-50 objectief met groot diafragma
Nikon D3200 18-55mm Nikon
Gebruikersavatar
mnrtje_michel

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Transport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten