
De originele Uiver is een maand na terugkeer uit Melbourne in December 1934 vertrokken voor een kerstpostvlucht naar Batavia, maar is op 20 December in slecht weer in Noord Irak verongelukt. De huidige Douglas Douglas DC-2 "Uiver" die bij het Aviodrome in Lelystad is ondergebracht, was oorspronkelijk in 1934 gebouwd voor de US Navy.
Eind 1983 werd ten behoeve van een documentaire één van de twee nog luchtwaardige DC-2 toestellen gehuurd van een eigenaar in de Verenigde Staten. Met dit vliegtuig werd in de winter van 1983/84 de route van de Melbourne Race uit 1934 nog eens opnieuw afgelegd met als gezagvoerder Jan Plesman, een kleinzoon van de oprichter van de KLM Albert Plesman. Op 31 maart 1984 keerde het vliegtuig weer op Schiphol terug. Ook van deze vlucht is een poststuk in mijn bezit.
Na een inzamelingsactie kon deze tweede Uiver uiteindelijk in 1999 worden aangekocht.
De huidige Douglas DC-2 PH-AJU "Uiver" in de landing op vliegveld Texel in 2007

Op de luchthaven Lelystad vond in 2009 ter gelegenheid van de 75e verjaardag van de Londen-Melbourne Race een speciale manifestatie plaats.
Bemanning en "passagiers" poseren voor de Uiver

De originele Comet Racer "Grosvenor House" bestaat nog altijd en maakt reeds geruime tijd deel uit van de Shuttleworth Collection op vliegveld Old Warden in Engeland. Dit vliegtuig is weer luchtwaardig en wordt nog zo nu en dan voorgevlogen.

