Zwart-Wit foto

Onderwerp:

Zwart-Wit foto

Berichtdoor Marja » do dec 19 2013 1:08 pm

Deze foto is van een paar jaar geleden.

En ik heb hem eens in zwart-wit gezet.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groet

Marja

Afbeelding
Zwart-Wit by marja N., on Flickr
Marja

Forumlid
Berichten: 385


Locatie: DORDRECHT
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zwart-Wit foto

Berichtdoor sjakie » vr dec 20 2013 11:34 am

Marja,

Het onderwerp leent zich wel om op zwart wit te zetten. Het bordje met Verkade zorgt ook daarvoor. De tekening op de voorste ton vind ik mooi net als die op de kist op de achtergrond. De linkerkant geeft aan de ene kant wat lijn in de foto maar links boven wat rommelig. Ik zo die wegsnijden. Onder het Verkade bord zit een zwart vlak dat me niet erg stoort omdat het het bord wat prominenter maakt. De schaduw in de bak vind ik te dominant zo midden in de foto.
D90 Nikkon 70-210. Nikon 50 mm 1.8. Nikon kitlens 18-55.
sjakie

Forumlid
Berichten: 43


Locatie: IJsselstein
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Zwart-Wit foto

Berichtdoor ErikB » vr dec 20 2013 11:56 am

Ik sluit me wel aan bij Sjakie. Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik wat mis in de foto.. Ik vind het geheel wat krap en wat weinig vertellen, terwijl ik denk dat deze scene juist veel kan vertellen. Het verkade bordje is wat aanwezig, maar valt er eigenlijk bijna af. Aan de rechterkant mis ik ook wat ruimte.. Ik denk dat als je wat meer laat zien, je ook meer vertelt met de foto.

En dat laatste brengt ook meteen tot de vraag waar het me vrijwel altijd om gaat: wat wil je overbrengen met je foto? Wat is je idee achter de foto en waarom heb je die juist op deze manier gemaakt en bewerkt?
ErikB

Forumlid
Berichten: 557


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Zwart-Wit foto

Berichtdoor Marja » vr dec 20 2013 1:39 pm

sjakie schreef:Marja,

Het onderwerp leent zich wel om op zwart wit te zetten. Het bordje met Verkade zorgt ook daarvoor. De tekening op de voorste ton vind ik mooi net als die op de kist op de achtergrond. De linkerkant geeft aan de ene kant wat lijn in de foto maar links boven wat rommelig. Ik zo die wegsnijden. Onder het Verkade bord zit een zwart vlak dat me niet erg stoort omdat het het bord wat prominenter maakt. De schaduw in de bak vind ik te dominant zo midden in de foto.


Dank voor je reactie.
Ik heb de foto eerst in kleur bewerkt,maar het leek mij inderdaad mooier in zwart-wit.
Ik kan kijken of ik de zwarte kleur in de bak wat kan oplichten en ik zal ook van de linkerkant afsnijden,kijken of het dan beter lijkt.

Gr. Marja
Marja

Forumlid
Berichten: 385


Locatie: DORDRECHT
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zwart-Wit foto

Berichtdoor Patrick » vr dec 20 2013 1:41 pm

Wellicht ook even kijken of een beetje richting sepia een leuke toevoeging is? Hij is zo wel erg clean.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Zwart-Wit foto

Berichtdoor Marja » vr dec 20 2013 1:43 pm

ErikB schreef:Ik sluit me wel aan bij Sjakie. Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik wat mis in de foto.. Ik vind het geheel wat krap en wat weinig vertellen, terwijl ik denk dat deze scene juist veel kan vertellen. Het verkade bordje is wat aanwezig, maar valt er eigenlijk bijna af. Aan de rechterkant mis ik ook wat ruimte.. Ik denk dat als je wat meer laat zien, je ook meer vertelt met de foto.

En dat laatste brengt ook meteen tot de vraag waar het me vrijwel altijd om gaat: wat wil je overbrengen met je foto? Wat is je idee achter de foto en waarom heb je die juist op deze manier gemaakt en bewerkt?


Nou,ik vond die vaten met de kar een leuk geheel,maar ik ga ook eens kijken als ik de foto groter dan nu laat zien.

Gr. Marja
Marja

Forumlid
Berichten: 385


Locatie: DORDRECHT
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zwart-Wit foto

Berichtdoor Marja » vr dec 20 2013 1:45 pm

Patrick schreef:Wellicht ook even kijken of een beetje richting sepia een leuke toevoeging is? Hij is zo wel erg clean.


Dat is ook nog een optie,Patrick,die ik ga proberen.

Gr. Marja
Marja

Forumlid
Berichten: 385


Locatie: DORDRECHT
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten