Londen

Onderwerp:

Londen

Berichtdoor itsmemaris » di jan 21 2014 10:17 am

Jaja, ook als nieuwkomer op jullie gezellige forum zal ik eens wat foto's plaatsen.

Deze foto's zijn al wel wat ouder, namelijk voorjaar 2012, waarna mijn camera wegens ziekte in de kast is beland. :frown:

Over de bewerkingen van onderstaande foto's ben ik zelf niet geheel, *geheel niet* tevreden.....
dus ik sta dan ook zeker open voor suggesties en argumenten van jullie kant.
Want waar fotograferen op dit moment helaas nog niet helemaal haalbaar is, is foto's bewerken dat wel :wink:

Afbeelding

Exif data
Camera Nikon D5100
Exposure 0.004 sec (1/250)
Aperture f/8.0
Focal Length 28 mm
ISO Speed 100
Flash Auto, Did not fire

Afbeelding

Exif data
Camera Nikon D5100
Exposure 0.002 sec (1/640)
Aperture f/9.0
Focal Length 18 mm
ISO Speed 320
Flash No Flash

Afbeelding

Exif data
Camera Nikon D5100
Exposure 0.005 sec (1/200)
Aperture f/8.0
Focal Length 35 mm
ISO Speed 320
Flash On, Return detected


Vooral bij foto 2 vind ik de bewerking te "korrelig" geworden, het mag duidelijk zijn dat ik heb gepoogd de lucht wat aan te zetten om ze een extremere foto te creeëren

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Maris
Nikon D5100, Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR, Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G, Nikon SB-700

Flickr
itsmemaris

Forumlid
Berichten: 54


Locatie: Noordoostpolder
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Londen

Berichtdoor skyfox » di jan 21 2014 1:53 pm

Hallo Maris. Foto's bewerken is altijd smaakgebonden en vind ik zelf altijd een leuke uitdaging.
Wat mij betreft is foto 2 helemaal af, niets meer aan doen.
Foto 1 vind ik, zeker op de bakjes, iets te contrastrijk. Twee tikjes minder geeft net wat meer doortekening.
Bij foto 3 heb ik moeite ergens de aandacht op te leggen. Wellicht had je hier op een lager diafragmagetal kunnen fotograferen om ergens meer de aandacht op te leggen. Wellicht kan je in PS spelen met een onscherptefilter om dit alsnog te doen.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Verstuurd vanaf mijn HTC One X+ met Tapatalk
Gebruikersavatar
skyfox

Forumlid
Berichten: 367


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Londen

Berichtdoor itsmemaris » wo jan 22 2014 12:04 pm

Bedankt voor uw reactie!

Grappig om te lezen dat u foto 2 er juist uit pikt, terwijl ik er zelf het meest kritisch op ben :wink:
Ik was/ben juist bang dat de lucht te extreem is aangezet, hierdoor vind ik hem (maar ook foto 1) wat korrelig worden, en dit stoort me persoonlijk.

Met de bakjes van de 1e foto ga ik zeker eens stoeien, bedankt voor de tip!

Foto 3.... tjah.... zullen we het maar houden op een meer geluk dan wijsheid shot, wat betreft de camera instellingen :wink:
Ik begrijp overigens wat u bedoelt, en ga hier naar de toekomst toe zeker meer rekening mee houden!
Nikon D5100, Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR, Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G, Nikon SB-700

Flickr
itsmemaris

Forumlid
Berichten: 54


Locatie: Noordoostpolder
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Londen

Berichtdoor BStollman » wo jan 29 2014 10:42 am

Foto 1 en 2 vind ik te gek. Contrast in 1 ben ik wel fan van, maar goed dat is smaak gebonden. De korrel in 2 is wel aanwezig maar in z/w vind ik dat meestal niet storend en in dit geval al helemaal niet :).

Foto 3 zou ik eens in kleur proberen, er is zoveel te zien dat het in z/w een beetje rommelig en druk wordt.

London blijft toch een prachtige stad :D
Gebruikersavatar
BStollman

Forumlid
Berichten: 461


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Londen

Berichtdoor itsmemaris » vr feb 07 2014 9:38 am

Nog bedankt voor je reactie!

*beter laat dan nooit, van mijn kant* sorry

Ik vrees zelf dat foto 3 in kleur nog vele male rommeliger en drukker word, maar ik ga het zeker eens proberen.
Wat mij zelf aansprak in deze foto, is vooral dat het op meerdere vlakken Londen weer geeft, de Taxi, het Reuzenrad. Maar met het rommelige ben ik het volledig met jullie eens.
Het is en blijft een "meer geluk dan wijsheid shot" :wink:

Grappig om te lezen dat jullie beide de "korrel" niet storend vinden. Misschien moet ik me er dan ook iets minder druk om maken :wink:

Ik hoop komend weekend eens lekker tijd te hebben om achter de pc te kruipen en jullie tips en opmerkingen in de bewerking mee te nemen

Dus word vervolgd.....
Nikon D5100, Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR, Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G, Nikon SB-700

Flickr
itsmemaris

Forumlid
Berichten: 54


Locatie: Noordoostpolder
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten