Vakantie

Onderwerp:

Vakantie

Berichtdoor MarcvanZuylen » zo aug 02 2015 11:17 am

Vakantie zit er weer op. Aantal dagen op de camping in San Felice del Benaco geweest met een uitstapje naar Milaan en heel kort in Salo geweest. Heerlijk land. De afgelopen jaren geen camera meer mee gehad op vakantie maar dit keer toch maar meegenomen en drie dagen ter hand genomen.

Foto's gemaakt met m'n 'oude' D700 en een nog veel oudere 50mm 1.8D en om de een of andere duistere reden omgezet naar zwart-wit.


1.
Afbeelding9164 by Marc van Zuylen, on Flickr


2.
Afbeelding8980 by Marc van Zuylen, on Flickr


3.
Afbeelding9123 by Marc van Zuylen, on Flickr


4.
Afbeelding9104 by Marc van Zuylen, on Flickr


5.
Afbeelding9005 by Marc van Zuylen, on Flickr


6.
Afbeelding9109 by Marc van Zuylen, on Flickr


7.
Afbeelding8993 by Marc van Zuylen, on Flickr


8.
Afbeelding9023 by Marc van Zuylen, on Flickr


9.
Afbeelding9097 by Marc van Zuylen, on Flickr


10.
Afbeelding8999 by Marc van Zuylen, on Flickr


11.
Afbeelding9050 by Marc van Zuylen, on Flickr
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie

Berichtdoor Frankie » zo aug 02 2015 3:46 pm

Twee en tien spreken me het meest aan ondanks de niet bepaald fraaie onscherpte van de achtergrond. Altijd leuk om een iets andere insteek vakantiefoto's te zien.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie

Berichtdoor Patrick » zo aug 02 2015 5:12 pm

Een erg goede serie, juist omdat het niet de standaard plaatjes zijn! Zo zie je maar, een camera met een simpel objectiefje en meer heb je in feite niet nodig!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie

Berichtdoor MarcvanZuylen » zo aug 02 2015 5:41 pm

Zoals gezegd, de afgelopen jaren geen camera meegenomen, dit jaar dus wel. Voornamelijk om er voor te zorgen dat de meiden later ook een paar foto's hebben van de vakantie (ik maak als vader zijnde sowieso te weinig foto's van mijn dochters, maar het zal wel zo zijn als bij een schilder waar vaak het eigen huis ook al jaren een schilderbeurt nodig heeft). Maar heb maar minimaal foto's gemaakt en dan inderdaad, zoals jullie zien (en met uitzondering van de 2 'groepsfoto's') meteen klikken als ik iets zag wat ik leuk vondt. Dus niet er op uit geweest om bewust iets te fotograferen.

Voor het eerst mijn oude 50mm gebruikt en dan 'schrik' je toch wel als je normaal de 24-70 gewend bent. Daarbij ook nog het verschil met de 800 (welke ik bewust ter reperatie naar Beverwijk had gestuurd tijdens mijn vakantie) en de 700 dan merk je toch wel een behoorlijke stap kwaliteitsverschil tussen de 800 met 24-70 enerzijds en nu dus de 700 met de 50mm anderzijds. Misschien daarom ook wel omgezet naar zw/w alhoewel ik na de eerste foto ook wel vond dat dat weer iets extra's aan de vakantiefoto's gaf. In totaliteit, in de twee weken vakantie, 16 foto's gemaakt. Dat doe ik soms in 2 minuten :D .
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie

Berichtdoor Scrappie Irene » wo aug 12 2015 2:52 pm

Naar Italië en dan normaal gesproken geen camera mee?????? :wtf:

Ik vind het Z/W wel wat hebben bij deze foto's, behalve bij de 1e, waar ik de lucht niet mooi vind omgezet.
Nikon D850, Nikon D800E, AF-S Nikkor 24-70mm F/2.8G ED, AF-S Nikkor 70-200mm F/2.8G ED VRII, Nikkor 105mm Macro, Nikkor 18-35mm, Nikon SB400 en SB800, Manfrotto 190X met 496RC2 ballhead
Gebruikersavatar
Scrappie Irene

Forumlid
Berichten: 63


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vakantie

Berichtdoor LJ-Jochem » wo aug 12 2015 4:26 pm

Mooie zwart/wit omzetting :thumbup:

Voor mij foto 2 en 6.

Jammer dat de motor er niet helemaal opstaat want dan was die plaat top!
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten