Klassieker

Onderwerp:

Klassieker

Berichtdoor Jos_Reimering » zo nov 01 2015 12:15 pm

Oude klassieker met een heerlijk geluid (voor wie het weet te waarderen :D )

AfbeeldingClassis Bikes 57-2 by Jos Reimering, on Flickr
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor Frankie » zo nov 01 2015 12:26 pm

Mooie Jamathi ! (even op google gecheckt :wink: ) Wat een lekkere smalle bandjes en gave trommelrem.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor mcbean » zo nov 01 2015 12:48 pm

leuk om hier een echte klassieker te zien (ik heb zelf van 1973 t/m 1980) gereden leuke tijd
Gebruikersavatar
mcbean

Clublid
Berichten: 171


Locatie: assendelft
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor marcel.b » zo nov 01 2015 4:55 pm

Slipstream racen !
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor ATOR » zo nov 01 2015 5:24 pm

Wat een cool ding!

Als je de kleur van de kuip en body bij de zwart-wit omzetting wat lichter maakt wordt hij spannender. Dan komt de rijder meer los van de motor en krijgt de motor zelf wat meer contrast.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor Nikkormaat » zo nov 01 2015 5:43 pm

Erg leuk om te zien. De (brom)fietsenmaker Podt in Amstelveen had hem altijd in zijn winkel staan. Voor zover ik mij kan herinneren verzorgde hij de tuning van het 50-ccertje. Hij kon er vanwege zijn forse postuur zelf niet mee rijden.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2780


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor Jos_Reimering » ma nov 02 2015 10:02 am

Geweldig, wat een plaat van een ouwe klassieker voor herinneringen bij jullie ophaalt :D Mooi om dat te lezen.

@ATOR: ik heb e.e.a. licht aangepast. Volgens mij wel verbeterd.

AfbeeldingClassic Bikes 57 2.0 by Jos Reimering, on Flickr
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor ATOR » ma nov 02 2015 7:16 pm

Je hebt de body van de rijder lichter gemaakt, ik bedoelde eigenlijk de body van de motor :P De gebogen metalen plaat waar de rijder op en de tank onder zit. Het is altijd lastig om een beeld wat je voor ogen hebt in woorden uit te leggen, een plaatje praat wat makkelijker:
Afbeelding
Voor mij is de motor het onderwerp. Als je de body- en kuipkleur wat lichter maakt dan springt hij er wat meer uit en worden de lijnen beter zichtbaar. Het contrast met het frame en de banden wordt groter en de bestuurder is dan een donker element wat hem er nog meer uit laat springen.
Bij jouw bewerking ligt de nadruk wat meer op de berijder. Andere keuze, andere bewerking, het is niet iets van goed of fout.
Als ik hem af zou laten drukken dan zou ik de prikkeldraad nog even weghalen.

De rookpluim is een mooi detail wat de foto helemaal afmaakt :thumbup:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor Jos_Reimering » ma nov 02 2015 7:23 pm

Zeker een groot verschil en ook zeker niet verkeerd. Ik vind het ook telkens weer lastig exact uit te leggen wat ik bedoel :lol: De foto wordt er zeker veel meer helder van. Ik heb volgens mij altijd de neiging bij z/w om teveel naar de donkere kant te neigen (hou zelf erg van zo wart als mogelijk). Misschien toch maar eens proberen af te leren. Bedankt voor het meedenken :thumbup:
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor ATOR » ma nov 02 2015 8:29 pm

Zeker niet afleren die donkerheid, al helemaal niet als je er van houdt :D Het diepe zwart van de banden en de schaduwen van de berijder geven jouw foto een grafische feel. Bij comics zie je het veel. Na het tekenen van de lijnen gaan eerst ze de schaduwen zwart maken en daarna pas de boel inkleuren. Ik ben er een groot fan van.
Afbeelding
Het is wel zo dat zwart pas echt zwart wordt als er wit tegenover staat, als alles donker is dan verliest zwart zijn kracht.

Wat voor mij altijd goed werkt om een zwart wit foto te beoordelen is op een afstandje met bijna dichtgeknepen ogen te kijken naar hoe de vlakverdeling werkt: waar is het donker, waar is het licht en zijn alle vormen en lijnen duidelijk zichtbaar. Met in mijn achterhoofd of de aandacht geleid wordt naar waar ik hem wilt hebben.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor Jos_Reimering » di nov 03 2015 10:39 am

Ator,

Dank voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen!! :thumbup:
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor Highlander » di nov 03 2015 9:02 pm

@ Ator, zeer leerzaam,
@Jos, mooie foto, helemaal na de bewerking :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6488


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Klassieker

Berichtdoor Skippy » di nov 03 2015 9:46 pm

Leuke en heel goede foto! Jamathi was een samenstelling van delen van de twee constructeurs Jan Thiel en Martin Mijwaart. Uit de tijd ook van de Van Veen Kreidlers en rijder Jan de Vries.
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten