NNM straaljager

Onderwerp:

NNM straaljager

Berichtdoor Faiz » wo mar 09 2016 9:49 am

:wink:
Laatst gewijzigd door Faiz op vr mar 11 2016 3:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor MarcoEos70D » wo mar 09 2016 10:27 am

Ik vind 't op zich wel een mooie plaat. Ik vraag me af of je niet dichter naar de straaljager toe had gekund. Dan had je minder saai beton op de voorgrond gehad, en was de straaljager meer losgekomen van de achtergrond. Wellicht had je dan een mooi silhouet tegen de lucht kunnen maken. Nu valt de straaljager een beetje weg in de foto.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Skippy » wo mar 09 2016 10:29 am

Ik zie meer beton dan straaljager :wink: Ik heb deze fraaie North American F-86F Sabre ook gefotografeerd, meer close-up onder een hoek en gewacht op zon om ook de markante schaduw van het vliegtuig vast te kunnen leggen. Deze dus. Aanvulling, ik zie nu dat Marco me net voor is geweest ...

AfbeeldingEM10-3014712 by Luc de Schepper, on Flickr
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Flandria » wo mar 09 2016 10:32 am

Mooi beeld Luc (qua compositie twijfel ik) , ik vind alleen de paal in de vleugel storend en de overstraalde glimmers....
Flandria



Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Skippy » wo mar 09 2016 10:40 am

Die paal is idd storend ik zal 's kijken of ik die weg kan poetsen. De overstraalde glimmers zal lastig worden, is mede gevolg van het mindere dynamische bereik van de M43-sensor.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor MarcoEos70D » wo mar 09 2016 10:46 am

Check! Dat zit een stuk meer in de buurt van wat ik bedoelde, Luc.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Faiz » wo mar 09 2016 10:56 am

Dichterbij had best gekund, maar koos liever voor saai beton omdat dat ik dat ding in zijn "natuurlijke parkeerhabitat" erop wilde hebben (lijnen, cijfer, afwateringsgaten).
Een iets andere hoek, zoals bij Luc, vind ik geen optie omdat de beveiligingscamera's er dan op staan. Zou in mijn ogen alleen zin hebben als ze jaren '60 beveiligingscamera's zouden hebben hangen, met van die toeterluidsprekers eronder.

Maar misschien heb ik de komende week nog wel even tijd om met de 11-20 lens te gaan spelen :)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Flandria » wo mar 09 2016 11:03 am

Skippy schreef:Die paal is idd storend ik zal 's kijken of ik die weg kan poetsen. De overstraalde glimmers zal lastig worden, is mede gevolg van het mindere dynamische bereik van de M43-sensor.


Heb je deze als raw geschoten?
Zo ja, dan zou je een versie met een aangepaste belichting kunnen proberen (onderbelichten en herstel highlight) en vanuit lagen de glimmers kunnen corrigeren/ in poetsen vanuit een masker.
Een minder dynamisch bereik hoeft zeker geen beperking te zijn, je zal af en toe wat creatief moeten zijn. Aan je werk is het zeker niet te zien.
Ook ik doe dit regelmatig, zonder al dat naar mijn idee gauw gekunsteld van HDR of wat dan ook. Mijn mening.
Persoonlijk vind ik de neus ook teveel in de achtergrond vastlopen.
Bewerking an sich, is zeker fijn gedaan en voegt zeker wat toe in mijn ogen.
Flandria



Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Skippy » wo mar 09 2016 11:29 am

RAW idd, ik zal toch een keer aan de basis (lagen) van Photoshop moeten. Bedankt voor de tips!
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor ATOR » wo mar 09 2016 12:04 pm

Helemaal eens met Marco en Luc. Bij zo'n zwart wit shot zou je liefst een goed schaakbordmotief hebben (licht tegen donker tegen licht tegen donker, enz) en dat de lijnen van de jet los staan van de lijnen in de achtergrond. Allebei dingen die ik mis. Op thumbnail-formaat zou je de belangrijkste vormen al moeten zien.

Ik vond nog een oude foto van deze jet:
Afbeelding
Hij is niet zo bijzonder maar laat wel het schaakbord en het lijnen idee zien. Ook leuk om te zien hoe hij flink opgeknapt is.


Luc wanneer koop je weer een echte camera? Het doet me altijd een beetje pijn in mijn hart als ik je prachtige foto's zie die nu vaak technisch beperkt zijn (dynamisch bereik, DOF, ruis, lens aberraties).
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Skippy » wo mar 09 2016 12:20 pm

ATOR schreef:Luc wanneer koop je weer een echte camera? Het doet me altijd een beetje pijn in mijn hart als ik je prachtige foto's zie die nu vaak technisch beperkt zijn (dynamisch bereik, DOF, ruis, lens aberraties).

Mij ook wel ... Ik heb na de verkoop van mijn Df nog steeds het nodige Nikon glas, misschien volgend jaar een Sony A7III en dan daar het Nikon spul op i.c.m. een adapter. Sowieso een camera met EVF, fotografeert toch wel heel fijn. Probleem (voor mij) is het gewicht i.v.m. knieklachten.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor bert » wo mar 09 2016 2:57 pm

Ga je geen spijt van krijgen ik heb de D4 met alle 2.8 lenzen ervoor weggedaan voor de A7r2 een topper van jewelste en dat gewicht heerlijk


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
D4 en wat andere leuke stukjes glas
Gebruikersavatar
bert

Forumlid
Berichten: 202


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor ATOR » wo mar 09 2016 3:34 pm

Die 140 gram verschil tussen de body van de Df en een A7rII maken niet heel veel verschil lijkt me. Vergelijkbaar glas voor de Sony en Nikon is immers even zwaar.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Faiz » wo mar 09 2016 3:49 pm

Off topic
Altijd interessant dat we beginnen met een foto en in no-time over camera's ouwehoeren ;)

/off topic
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NNM straaljager

Berichtdoor Skippy » wo mar 09 2016 4:01 pm

Ja leuk toch, je hebt zo'n ding toch nodig om een foto te maken tenzij je gaat pinholen.

Nog maar een foto van de bewuste Sabre dan, vanaf de andere kant. Nu inclusief Nike raket naverbrander :wink:

AfbeeldingEM10-109496 by Luc de Schepper, on Flickr
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten