Rond de Spiegelwaal.

Onderwerp:

Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor swimmer » za okt 06 2018 1:35 pm

Nét te laat voor de laatste maandopdracht ;-)

Afbeelding
Bridge over not so troubled water. by Stefan Wimmer, on Flickr

Ik hoop de tijd de vinden nog meer foto's van deze kleine tocht te plaatsen ...
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor JDPix » za okt 06 2018 8:22 pm

Foto van dezelfde brug en het zelfde idee als de foto die ik heb geplaatst bij de opdracht "De schaduw van de straat". Alleen stond ik wat lager bij het water.
Wel mooi in monochrome. Misschien iets meer ruimte aan de bovenkant?
En laat de rest inderdaad ook maar zien. Er valt heel wat te fotograferen daar bij de Spiegelwaal.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 701


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor swimmer » di okt 09 2018 3:12 pm

JDPix schreef:Foto van dezelfde brug en het zelfde idee als de foto die ik heb geplaatst bij de opdracht "De schaduw van de straat". Alleen stond ik wat lager bij het water.
Wel mooi in monochrome. Misschien iets meer ruimte aan de bovenkant?
En laat de rest inderdaad ook maar zien. Er valt heel wat te fotograferen daar bij de Spiegelwaal.


Dank je wel Johan :)

Ik heb er bewust voor gekozen om juist de Waal de bovenkant van deze foto te laten vormen. Het was belangrijk voor me om de vorm van de brug zo goed mogelijk over te brengen waarbij het hele kader gevuld wordt.

Ik vindt het altijd super spannend hoe een ieder anders naar hetzelfde object kijkt! :-D
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor swimmer » di okt 09 2018 3:23 pm

En daar gaan we dan met de voortzetting ... ;-)

EDIT: Na aanleiding van Marco's constructieve kritiek heb ik even nog geprobeerd het zwart wit foto wat minder flets te maken. Hieronder nu het resultaat:

Afbeelding
The arch to nowhere ... [b+w] by Stefan Wimmer, on Flickr

Ik heb hier ook nog een versie in kleur:
Afbeelding
The arch to nowhere ... [coloured] by Stefan Wimmer, on Flickr

Ik zou het fijn vinden te horen welke versie jullie voorkeur heeft ;-)
Laatst gewijzigd door swimmer op wo okt 10 2018 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor MarcoEos70D » di okt 09 2018 4:27 pm

Ik vind je eerste foto van 6 oktober mooi! Het lijnenspel bevalt me.

De foto's van vandaag spreken me totaal niet aan. De compositie vind ik niet mooi, te onrustig, en ik mis een duidelijk kijkpunt. Er is me niet duidelijk wat je exact wilt laten zien.

Bij beide zwart/wit-foto's vind ik trouwens dat ze erg flets zijn (te grijs), en daardoor wat vlak en saai kijken. Naar mijn smaak zou wat meer pit met name de foto uit je openingspost veel sterker maken.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor swimmer » di okt 09 2018 5:11 pm

MarcoEos70D schreef:Ik vind je eerste foto van 6 oktober mooi! Het lijnenspel bevalt me.

De foto's van vandaag spreken me totaal niet aan. De compositie vind ik niet mooi, te onrustig, en ik mis een duidelijk kijkpunt. Er is me niet duidelijk wat je exact wilt laten zien.

Bij beide zwart/wit-foto's vind ik trouwens dat ze erg flets zijn (te grijs), en daardoor wat vlak en saai kijken. Naar mijn smaak zou wat meer pit met name de foto uit je openingspost veel sterker maken.

Dank je wel Marco voor jouw uitvoerige repliek!

Wat mij in het oog viel was de zitbank in het voorgrond - de ronde vormen & de visuele gladheid van het materiaal die ook weer terug zijn te vinden in de boog van de brug. Dit heb ik proberen te vangen en weer te geven.

Ik begrijp jouw kritiek heel goed gezien het geharrewar van al die lijnen die door het beeld lopen maar mij persoonlijk spreekt het eerder aan dat het mij afstoot.

Ik zal zo snel mogelijk nog wat meer foto's plaatsen van mijn tocht dan is het wellicht ook begrijpelijker waarnaartoe mijn focus ging ...

In ieder geval bedankt voor jouw open woorden :)
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor MarcoEos70D » wo okt 10 2018 8:35 am

Mooi om te zien dat kritiek ook positief opgepakt kan worden, top!

Als ik nu lees wat je over wilde brengen, dan zou ik denken dat het bankje (als hoofdonderwerp) prominenter in beeld gemogen had. Zonder de situatie ter plaatse te kennen, denk ik dan het bankje met een flinke stap naar rechts meer losgekomen zou zijn van het brugdeel. Nu valt een en ander, mede dankzij de grijze kleurtonen, tegen elkaar weg. Of misschien juist een flink stuk naar links, het fietspad op, zodat je een foto had gekregen waarbij het bankje meer af zou steken tegen het begin van de boog.

Ik ben nu al benieuwd naar de rest van de foto's :wink:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor swimmer » wo okt 10 2018 1:24 pm

Nou dan snel weer eentje erbij! ;-)

Afbeelding
The curved bridge. by Stefan Wimmer, on Flickr

Ben wederom benieuwd wat jullie hiervan vinden :)
Laatst gewijzigd door swimmer op wo okt 10 2018 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor MarcoEos70D » wo okt 10 2018 1:59 pm

Dat vind ik een ijzersterke compositie. Mooi lijnenspel, perfecte lijn van linksboven naar rechtsonder. Love it!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor swimmer » wo okt 10 2018 2:28 pm

MarcoEos70D schreef:Dat vind ik een ijzersterke compositie. Mooi lijnenspel, perfecte lijn van linksboven naar rechtsonder. Love it!


Dank je wel! :D

Dit is dus een beetje het context waarin alle foto's zijn ontstaan ....
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor Vincent » wo okt 10 2018 4:27 pm

Ik snap eerlijk gezegd de keuze nabewerking totaal niet. Uiteraard, smaken verschillen, daar ben ik mij goed van bewust, juist ik misschien wel... maar het past wat mij betreft niet bij dit beeld, niet in deze extreme mate.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4516


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor swimmer » vr okt 12 2018 12:38 pm

Vincent schreef:Ik snap eerlijk gezegd de keuze nabewerking totaal niet. Uiteraard, smaken verschillen, daar ben ik mij goed van bewust, juist ik misschien wel... maar het past wat mij betreft niet bij dit beeld, niet in deze extreme mate.

Hallo Vincent, had je niet ook een wat uitgebreidere commentaar gegeven waar je je precies aan stoort? Met een voorbeeld bewerking erbij? Ik zou het fijn vinden als je nog even de moeite doet en het alsnog laat zien. Ik ben altijd blij als ik aan mijn tekortkomingen kan werken ... ;-)
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Rond de Spiegelwaal.

Berichtdoor Frankie » zo okt 21 2018 9:13 pm

Wat mij betreft te grijs / weinig contrast, dat is makkelijk op te lossen in de nabewerking. De eerste wat betreft compositie goed idee maar té dicht op de rand en een te groot gedeelte waar 'niks gebeurt'. Iets meer ruimte links en minder onder door een platter formaat doet je beeld een plezier waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten