wachten op een trein

Onderwerp:

wachten op een trein

Berichtdoor annoh » wo nov 02 2022 9:54 am

Nikon FE2, Nikkor 105mm 2.5 bij 8.0.

C en C welkom.

Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: wachten op een trein

Berichtdoor Bert vD » wo nov 02 2022 10:11 am

Heel fraai, zowel compositie, suggestie/ beeldtaal en dan ook nog alle grijstinten. En dan ook nog dit minimalistische plaatje kunnen vinden. Chapeau!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: wachten op een trein

Berichtdoor Karina2 » wo nov 02 2022 2:59 pm

Ik was aan het wachten op uitbreiding van de station foto's n.a.v. de zwart-wit opname van station Luik die je recentelijk gepost hebt.
Ook dit weer een heel sterk beeld qua lijnenspel, dat heel prettig doorbroken wordt door de man met rugzak in beeld. Dat geeft net iets extra's. Zonder zou het naar mijn smaak een iets te statisch beeld zijn geweest. Qua verhouding formaat mens t.o.v. het totaalbeeld oogt het ook erg prettig.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: wachten op een trein

Berichtdoor Ronald53 » wo nov 02 2022 6:10 pm

Het high key karakter spreekt me aan, goed sfeertje dat past bij het moderne karakter van station Luik. Goed gezien dat er hier een prima foto-moment was. Ook de positie van de man daar rechts, kijkend naar links, is naar mijn smaak prima. Is er dan geen ruimte voor verbetering? Ik vind van wel. Minder gecharmeerd ben ik van het witte constructie-element dat nogal storend door het beeld loopt. Het zou zo maar kunnen dat die minder storend is als-ie scherper zou zijn, dan had-ie wellicht bijgedragen aan dieptewerking. Maar nu is het vooral bovenin een wat grote witte vlek. Het is mijns inziens ook mooier indien de bank rechts in zijn geheel op de foto staat. Als die bank een kopie is van de andere, dan betekent dat dus net even naar rechts gaan. Dan loopt-ie niet uit de foto. Ook zou ik misschien aan de onderkant een klein stukje afsnijden. De opstaande rand van het perron(?) daarmee iets kleiner maken, dan wordt-ie minder dominant. Verder vind ik het jammer dat er te weinig scherpte en detaillering in de foto zit. Ik hoor al commentaar "dat is de charme van analoog", maar in dit geval is het voor mij dan iets te veel charme.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: wachten op een trein

Berichtdoor Willem Focus » vr nov 11 2022 8:01 pm

Hi,

Ik zag deze plaat bij mijn ongelezen berichten en viel op door de naam.
Bij het kijken naar de foto viel mij nog iets op. Het ontbreken van reacties hierop. Zegge en schrijven 3 stuks.

Naar mijn smaak verdiend deze plaat meer dan dat.
Ik denk dat dit een expositie waardige foto is.
En ja, er is altijd ruimte voor verbetering. Maar ik zou willen dat ik iedere week zo’n foto zou maken!

Chapeau voor deze prachtplaat!

Groet ……Willem 😉
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1439


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: wachten op een trein

Berichtdoor pimmetje » zo dec 18 2022 10:15 pm

Ja het houdt hier niet over van reacties op andermans/vrouw werk. Ben daar zelf ook debet aan. Maar je levert over het algemeen prima fotowerk af cq een goed oog heb je Annoh.
pimmetje

Clublid
Berichten: 957


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Zwart-wit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten