Niet echt DE beurs van Europa, maar goed beetje vergelijkbaar met de AutoRai en ach mischien is er wat leuks te zien.
Denk je dat na anderhalve week alle Belgen wel geweest zijn en het op zaterdag niet zo druk is…nou dat heb ik geweten zeg! Bah bah, om 11:30 hingen ze al met de benen buiten, niet normaal meer.
Bij sommige stands was je er tussendoor wurmen…foto’s maken kon je vergeten (Audi, BMW, Opel).
Bij andere stands was het rustiger maar ja daar waren de auto’s ook weer niet zo (LADA).
Echter sommige stands/auto’s waren zo leuk daar moest je koste wat kost foto’s van hebben. (Ferrari)!
Die hadden de mooiste en in principe de beste stand van heel de beurs. Een mooie etalage met goed licht en tadaa een wit laken tussen de lampen en de auto, zodat je een mooi diffuus licht kreeg zonder die spotreflecties!
Arrgh alleen voor de etalage was het stikdruk met mobieltjes…(slechts 5 fatsoenlijke nikon camera’s getelt die dag). Dus met een engelengeduld en zachte dwang naar voren en het midden van de stand gewurmt en wat prenten geschoten.
Sommige met de 16mm geschoten, ja als je verder er vanaf ging staan stonden er al weer mensen voor je neus, andere met de 18-70mm.
1. Twee jaar geleden hadden ze mooiste stand….viel dit keer tegen. Jan en alleman fotografeerde de F1 bolide van de andere kant. Dacht, “Moet anders kunnenâ€.

2. 1x kleur

3. Zo’n dure stand en auto’s en dan kunnen ze dat draaiplateau niet eens fancy onzichtbaar afwerken

Oja, ook zo spuuglelijk waren waren twee staanders vlak naast de auto met een bordje van spec’s en wat de mileu belasting van die twee is…! Arrrrghhh Oke, het moet maat zet ze dan VOOR de etalage op de grond…
Btw. Had nog gevraagd of ik Femke ertussen mocht zetten, zou wel de ultieme droom zijn….ehm mocht niet

4. Ach HDR expirimentje…

5.

6. Blijft een mooi taaltje dat Italiaans....(Frans trouwens ook).

7. hmmmm

8. Was er nog wat leuks te beleven, jawel. Een of andere rijke gast wou eens wat RR’s passen…
(was trouwens een primeur, de RR Cabrio). Vrouw mocht proef zitten achter het stuur…
Ze verzopen echt letterlijk in de RR….

9.

10.

De hoeveelheid licht hebben de meeste standhouders nu wel aardig onder de knie. Qua sluitertijden kom je nu wel aardig uit bij ISO400 en 1/3 tot 1 stop boven max. diafragma.
Nu nog een mooi laken tussen de lampen en de auto’s….of een soort omnibounse op de lampunit.
Statief’je en eenpoot thuis laten
Flistser heb ik ook niet gebruikt…niet nodig gehad
Belangrijkste is de Witbalans!!! Iedere stand is toch weer net anders en soms reageert je AutoWB van je camera ook weer supermaf…. (tenminste mijn D70).
De ene foto krijg je een mooi witte auto op de foto en de andere keer is ie weer keigroen….dan weer smoezelig gelig…
Dus lekker op NEF schieten.