vergelijking aantal kliks

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

vergelijking aantal kliks

Bericht door Nicole » za feb 16 2008 9:20 am

Ik heb een vraag > ik probeer mij te verdiepen in de snelheid van de camera.
Dit komt omdat in een Canon in mijn handen heb gehad. De aantal kliks die voorbij kwamen vond ik erg aantrekkelijk. En zoals jullie misschien al weten.
Trekt de lens 100-400 van Canon mij erg aan.

Maar ja je hebt alles van NIkon en gespaard en natuurlijk erg blij mee.
Nu ben ik aan het vergelijken of er een NIkon is die ook zoveel kliks achter elkaar kan maken.
De D70s Is simpelweg traag en voor je het weet is de vogel gevlogen.
De D300 heeft zulke enorme bestanden om weg te schrijven.. De Isowaardes daarintegen zijn wel super !

Nou ja om een lang verhaal kort te maken.
De Canon 40D met de 100-400 is een prachtig setje.
Maar aangezien ik al veel van Nikon heb en mij Zeker bevalt. (Behalve de snelheid en de lens die vergelijkbaar is met de 100-400 van Canon)
Ik zou dus graag bij mijn Nikon spulletje willen blijven...
En Vraag ik jullie advies !
Welke lens komt overeen met de 100-400 van Canon.
Welke camera kan zo snel foto,s verwerken dat je snelle kliks hebt !
NAS Buikpijn

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » za feb 16 2008 9:28 am

Beste Nicole,

Nikon heeft de 80-400 mm VR lens in de range die je beschrijft.
Ook -voor een hoger budget- een 200-400 mm f 4.0 VR lens.

Over clicks: bedoel je beelden per seconde?
Een Nikon D3 kan 9 tot 11 beelden per seconden maken, maximaal 130 beelden in een serie.
De "afmetingen" van de bestanden kan je beperken door bestandsformaten als JPG Basic te kiezen, op de D3 eventueel door de uitsnede vop DX formaat te zetten.

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

benikon

Bericht door benikon » za feb 16 2008 9:31 am

ik denk dat je dan toch bij de pro-camera terechtkomt: D2XS,D3 die respectievelijk: 5bps(8bps cropmode) en 9 bps( 11 bps dx mode). hun buffercapaciteit is voldoende om de series weg teschrijven naar de kaart.
Als objectief: 70-200x2,8 met converter 1,7 0f 2,0 of de 80-400. ik zelf werk met D2x en 70-200 met 1,7 converter en gaat perfekt. 5 bps is meestal voldoende; 0f je moet echt snelle acties willen pakken,sport,racerij etc. belangrijk uiteraard is snelle sluitertijden.
hoop je hiermee wat op weg te helpen, succes.
gr ben

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » za feb 16 2008 9:32 am

Ik denk dat als je voor snelheid gaat je al snel uitkomt bij een D300, en die grote bestanden dan zul je misschien zeggen. Je kunt nog makkelijker croppen zonder al te veel kwaliteitsverlies.
Een D-80 zou nog een optie kunnen zijn, is iets sneller als jouw D-70
Blijft natuurlijk de vraag hoeveel geld je hier op stuk wilt slaan....
Er zit van Nikon wel een mooi objectief aan te komen.. De 80-400 AF-S met VRII ....

Eigenlijk zou je gewoon voor die 70-200vr moeten gaan daar kunt je altijd nog een teleconverter tussenschroeven..

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

GdP

Bericht door GdP » za feb 16 2008 9:41 am

Hallo Nicole,

De D70s is inmiddels een wat oudere camera. De Canon camera die door jouw hiermee vergeleken wordt ken ik niet, maar als hij zoveel sneller is als jouw Nikon moet dat zeker een camera zijn van een recentere datum.
Zo ga je steeds meer merken dat je camera op een aantal punten niet meer te vergelijken is met veel nieuwere modellen.
Maar dat neemt niet weg dat de D70s een camera is waar uitstekende foto’s mee zijn te maken. De bewijzen hiervan kom je geregeld op dit forum tegen.
Bovendien is het een camera die ik er best bij zou willen hebben, want met deze camera kan je tenminste nog infrarood foto’s maken, wat gewoon niet lukt met mijn Nikon D3. :(

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za feb 16 2008 10:07 am

Bestanden van de Canon 40D zijn niet groot????

Feit is welke camera je ook als opvolger koopt, de bestanden zullen in iedere geval groter worden.
En daar zul je het vervolg traject van de workflow evt ook op moeten afstemmen...(computer om na te bewerken/verwerken).
Of je zult selectiever moeten selecteren...welke bestanden je goed genoeg vindt om te bewerken en bewaren.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za feb 16 2008 10:17 am

Oke kijk meer hoofdjes die meedenken maken mij wat helderder want ik zie ff door de bomen het bos niet meer...De D300 is dus ook snel
en kan ook kleinere bestanden wegschrijven..
;)
NAS Buikpijn

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za feb 16 2008 10:45 am

beetje verwarrende titel, bedoeld wordt fps volgens mij en niet aantal kliks of clicks

het aantal fps dat ik heb is tot nu toe steeds voldoende en ik heb nog geen behoefte om een duurdere body te kopen om meer fps te krijgen.

en ik ervaar wel degelijk verschil in de reactie tijd van mijn geupfimwaarde d70 , met AF lensen schiet ie duidelijk minder fps dan met een AF-S objectief , zal wel door die S komen (S= Speed :mrgreen: )

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za feb 16 2008 11:11 am

Ik bedoel de aantal foto,s achter elkaar die genomen kunnen worden.
Geen flauw idee hoor hoe je dat noemt! :mrgreen:
De D70s kan er drie achter elkaar nemen en je valt en gewoon bij in slaap zo traag.
Elke keer halve vogels erop..
Tja en de vogels maak ik altijd met een zoom lens. dus dan word hij nog trager.

Ik denk dat ik er wel uit ben.. Ik ga voor de D300.. ipv een andere lens.
Het heeft toch meerwaarde voor mij.. ook de iso en de meerdere mogenlijkheden. Ook door de pixels kun je de foto,s toch ook beter vergroten en croppen.
Duzzz nog een doos bij de deur !
:mrgreen:
NAS Buikpijn

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » za feb 16 2008 11:17 am

:twisted: Fijn gevoel als je uit een NAS-dilemma bent.... :twisted:
Nicole, ik denk dat je een goed keuze maakt ..
Enneh je plaatje mag niet van de koelkast hoor :wink: , je moet doelen blijven houden :mrgreen:

Eelco

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za feb 16 2008 11:49 am

Hahah die blijft ook zitten hoor.. Mijn doel is nu echt om mijn vogeltjes er op te kunnen krijgen. voorlopig koop ook ik nog nix hiervan.. Puur omdat het een hoop geld is en ik het aan de juiste spullen wil spenderen.
Het is gewoon me eerst goed verdiepen.. dus verwacht nu niet dat ik met een D300 kom hoor.. eerst orrienteren in lensen en combi met de juiste camera en dan kijken of het uitkan !!:mrgreen:
NAS Buikpijn

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » za feb 16 2008 12:00 pm

:D Jij bent goed bezig....

Groetjes Eelco

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za feb 16 2008 12:08 pm

Toch is er wel wat voor de Canon combinatie te zeggen, met name de prijzen.

Als je ze even naast elkaar zet en de prijzen even bij een willekeurige aanbieder vandaahaal dan zie ik het volgende:

Canon
40d € 927,00
100-400 € 1.330,00

Totaal € 2.257,00

Nikon
d300 € 1.588,00
80-400 € 1.409,00

Totaal € 2.997,00

Kortom een kleine € 750,00 euro verschil. Daar is toch wel substantieel en kun je toch nog wel wat andere zaken voor aanschaffen als een statief, geheugenkaartjes, tas ed.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » za feb 16 2008 12:18 pm

En Nicole, stap je dan ook over naar een canonforum? :(

Tammo

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za feb 16 2008 12:23 pm

Een D70s is instap-camera van 3 jaar geleden. Elke vergelijking met een 40D is oneerlijk: die is van 1 klasse hoger en 3 jaar later. Een D300 doet 6 of 8 foto's per seconde (afhankelijk van het aanwezig zijn van een optionele batterygrip). Snel zat voor welk vogeltje dan ook volgens mij.

Staar je trouwens niet teveel blind op het aantal fps: goed timen blijft belangrijk!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”