Dode pixels

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Dode pixels

Berichtdoor jimbo12345 » zo dec 18 2005 9:54 pm

Daar was ik weer :shock:

Zoals ik in het vorige bericht al vermelde lukt het mij nu om de foto,s op de computer te krijgen.

Nu ik ze goed (groot) kan bekijken zie ik in een enkele foto dode pixels.
Ook lijkt het of de foto niet goed is weggeschreven op de kaart.

Ik heb de 990 op zich een fijn apparaat maar wat doe ik nu weer fout.
:cry:
gr Jim
jimbo12345



Onderwerp:

pixelprobleem

Berichtdoor roel » zo dec 18 2005 10:30 pm

Als je pixels dood zijn, dan is dat op iedere foto op dezelfde plaats (of je hebt zombiepixels... flauw grapje...). Dus als je op iedere foto op dezelfde plek pixeluitval hebt, dan zijn ze kapot. Zo niet, dan is het iets anders.
Hoe bedoel je dat het lijkt of de foto's niet goed weggeschreven zijn op de kaart?
Plaats anders eens een voorbeeld (op dit forum vooralsnog enkel mogelijk via eigen webruimte en let op de resolutie...).
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: pixelprobleem

Berichtdoor jimbo12345 » ma dec 19 2005 9:33 pm

rgroe schreef:Als je pixels dood zijn, dan is dat op iedere foto op dezelfde plaats (of je hebt zombiepixels... flauw grapje...). Dus als je op iedere foto op dezelfde plek pixeluitval hebt, dan zijn ze kapot. Zo niet, dan is het iets anders.
Hoe bedoel je dat het lijkt of de foto's niet goed weggeschreven zijn op de kaart?
Plaats anders eens een voorbeeld (op dit forum vooralsnog enkel mogelijk via eigen webruimte en let op de resolutie...).


Bedankt,

Ik begin mij echt zorgen te maken dat ik een miskoop heb begaan.
Gaarne reactie
De link is http://bloggers.nl/JImbo12345/7602/

gr JIm
jimbo12345



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » ma dec 19 2005 10:18 pm

Een vreemd effect. Lijkt niet echt op dode pixels. Er zijn clusters (bijna 'vierkantjes') van pixels defect en ook niet altijd op dezelfde plaats.

Het lijkt op een geheugenprobleem. Heb je al eens een ander kaartje geprobeerd? Als dat niet helpt zou er een isseu kunnen zijn met de logica van de camera...
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

bewegende dode pixels

Berichtdoor roel » ma dec 19 2005 10:38 pm

Zoals Onno schrijft, lijken het geen "dode pixels". Dan zouden het vaste pixels zijn. Het ziet er inderdaad uit als een geheugen- danwel softwareprobleem. Als je foto's hebt gemaakt met een andere geheugenkaart, plaats ze dan nog eens alsjeblieft. Kan best zijn dat ze dan goed zijn.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor luc » di dec 20 2005 6:36 pm

Heb je de kaart al eens een keer goed geformatteerd. niet snel dus.

In een losse cardreader kun je dat doen op de PC daarna in de Camera nog een keer formatteren.

Ik had een CF kaart die problemen gaf als er meer dan 200 raw opnamen op stonden begon de camera vast te lopen en werden er opnames totaal onleesbaar. gewoon in de camera formatteren loste het probleem niet op.
Na een keer fat 32 te formateren in een cardreader en daarna nog een keer in de camera was het probleem weg.

Je moet wel even kijken welke fat indeling de 990 gebruikt of kan gebruiken.

Voor geavanceerd formatteren in windows XP ga je naar || configuratiescherm> systeembeheer>Computerbeheer>schijfbeheer] rechts klikken op je kaartje formatteren selecteren {Hier kun je opgeven welke indeling en ook de Cluster grootte. Tip Grotere clusters willen het wegschrijven nogal eens versnellen maar dat zal je expirimenteel moeten vast stellen.
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor jimbo12345 » di dec 20 2005 10:12 pm

:arrow: Ik heb nu alles geprobeerd maar het resultaat blijft hetzefde.
Ik heb de persoon waarvan ik de camera heb gekocht geprobeerd te bellen maar dit bleek een vals adres te zijn.

Ik heb de kaart diverse malen geformateerd (in de camera en computer) maar het blijft naadje.

Toch wil ik het niet opgeven misschien kan Nikon zelf helpen?

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

gr Jim

Wel balen dacht ik eindelijk een toestel gekocht te hebben die handmatig in te stellen was krijg je dit.
jimbo12345



Onderwerp:

Berichtdoor a3sfoto » wo dec 21 2005 12:07 am

Ik heb zelf wel eens het rpobleem gehad met een aantal echte dode pixels, want ze kwamen op dezelfde plaats terug.
Dit lijkt me een ander probleem omdat ze steeds op andere plaatsen zitten.
Ik heb hetzlef nooit hoeven te doen, maar het schijnt dat inca een goede zervice heeft en dat als je erzelf naar toe gaat dat ze het ook vaak ter plekke kunnen verhelpen.
Kosten weet ik niet maar dan zou je kunnen bellen.
a3sfoto



Onderwerp:

Berichtdoor smitsfotografie » wo dec 21 2005 12:08 am

Kan je de kaart met de gemaakte foto's niet een keer op een ander computer uitlezen, van een kennis of zo, die ook een kaartreader heeft,
dan heb je in ieder geval de mogelijkheid uitgesloten dat de kaartreader cq computersysteem/software de oorzaak is.
Wordt dit als ook niet goed uitgelezen, dan is het inderdaad aan te raden ook eens een ander kaart te proberen.
Want het lijkt mij een data overdracht probleem, het probleem hier mee is dat dit op diverse plaatsen veroorzaakt kan worden,
chip-kaart-kaartreader-computer-software, om in grote lijnen te spreken.
Ik persoonlijk heb nog al eens problemen gehad die veroorzaakt werden door
de kaartreader, vind deze dus niet erg betrouwbaar, zeker de goedkoperen.
Maar ja dat is erg persoonlijk door de slechte ervaringen.
Gebruikersavatar
smitsfotografie

Clublid
Berichten: 201


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor luc » wo dec 21 2005 7:18 am

Wat je misschien ook nog kan proberen. Als al het andere al geprobeert is.

Is gewoon domweg er een keer opnieuw de firmware inschieten.
Ik heb ooit wel eens een keer op deze manier een Camera kunnen reanimeren.

Houd er rekening mee dat als het mis gaat je de camera misschien helemaal niet meer kunt gebruiken.

Ik weet niet of er upgrades voor de 990 beschikbaar zijn en of je hem eventueel kunt downgraden (een oudere versie van de firmware er in kunt zetten)

Luc.
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » wo dec 21 2005 12:25 pm

De firmware kan je op deze pagina vinden: http://support.nikontech.com/cgi-bin/ni ... aqid=13783
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jimbo12345 » wo dec 21 2005 8:43 pm

Allen,

Bedankt vboor het meedenken maar ik heb een reactie van Nikon Nederland zie hieronder:

........................................
Geachte heer Bishop,

Deze camera is bij ons in 2003 geweest met inderdaad dit verschijnsel. Na onderzoek bleek dat image controlprint vervangen diende te vervangen de kosten toen ter tijd €380 exclusief b.t.w.

De klant heeft de camera toen ongerepareerd retour laten komen. Hij weet dat hij een defecte camera te koop heeft aangeboden.
Het spijt me dit te moeten mededelen.

Met vriendelijke groet,

*****

Inca service b.v.
...................................


Ik ben er met beide ogen ingestonken en weet even niet wat ik moet.
Het enige wat ik heb is de bankrekening en een vals adres.

In ieder geval nogmaals allen bedankt

gr Jim

[21-12-2005 22:15 - Onno - persoonlijke gegevens gecensureerd]
jimbo12345



Onderwerp:

Berichtdoor everkaik » wo dec 21 2005 9:26 pm

Wat een rat zeg :(

Je zou misschien via het email adres zijn IP-adres kunnen achterhalen, maar wat je daar mee kunt zou ik verder ook niet weten.
Doe in ieder geval aangifte van oplichting bij de politie met alles wat je van hem weet!
Ik ben ook dit jaar belazerd door iemand met een vals adres en bankrekeningnummer (heb je dat nog?), maar hij is uiteindelijk toch opgepakt en al veel gedupeerden hebben hun geld nu terug.

Hier kun je vinden hoe je het ip-adres opzoekt in een email adres:
www.internetoplichting.nl (even zoeken op ip-adres).

Succes!

Eric
everkaik



Onderwerp:

Berichtdoor everkaik » wo dec 21 2005 9:28 pm

:?: Kunnen ze bij Inca trouwens zijn gegevens niet achterhalen? Dat ligt toch voor de hand!
everkaik



Onderwerp:

Berichtdoor jimbo12345 » wo dec 21 2005 9:50 pm

Ik heb net de politie in velsen gebeld en die zeggen dat het een civiele zaak betreft en kunnen niets doen.
Ik heb wel de bankrekening maar daar kunnen ze ook niets mee.
Het was ook een (*****@hotmail.com) hotmail email ades eigenlijk een beetje dom van me maar tja....

................
Beste Jim
Je kunt 155,75 overmaken naar rekeningnummer ***** t.n.v. ***** te Schagen. Dit bedrag is inclusief de verzendkosten aangetekend).
Zodra ik het bedrag binnen heb zal ik alles naar het door jou gewenste adres sturen!
................

Hijl-Zij was ook zo vriendelijk :roll:

[21-12-2005 22:15 - Onno - persoonlijke gegevens gecensureerd]
jimbo12345




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten