lens

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

lens

Berichtdoor dany10 » za okt 21 2006 10:52 pm

dag, een vraagje heeft er iemand al ervaring met de
lens 18-200 F3.5-6.3 DC van sigma .naar schijnt is er al een beurs geweest in belgie en er zouden weer nieuwe lenzen in aan toch zijn.
alvast bedankt
dany10



Onderwerp:

Berichtdoor Zaronny » zo okt 22 2006 2:01 am

Hoi Dany10,

Ik fotografeer nu zo'n 3 maanden met deze lens. Ik ben er best tevreden over, heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Kijk maar eens op [url]album.zoom.nl/user/ronzai[/url] voor foto's, geschoten met deze lens. Ze staan ongecorrigeerd op de site, dus ze zijn niet door PS gehaald !
Het enige wat ik nu bemerk is, dat ik snel met die 200mm ga fotograferen (lekker op afstand blijven, waardoor het onderwerp minder gestoord wordt) en dat er dan bewegingsonscherpte optreedt. Maar dat is dan ook mijn eigen schuld, 200mm is eigenlijk 300mm en die houdt je niet zomaar stil. Dan is een klein statiefje beter (of natuurlijk de VR-optie van Nikon of de OS-optie van Sigma zelf).
Zaronny



Onderwerp:

Berichtdoor dany10 » di okt 24 2006 7:07 pm

bedankt voor de uitleg trouwens mijn foto's meer ik hier les minder dat ik er van begrijp :oops:

deze is toch betaalbaar ook :lol:
dany10



Onderwerp:

Berichtdoor dany10 » wo okt 25 2006 7:52 pm

DAG,hier ben ik nog eens .ik heb een folder gekregen van iemand van het merk tamron en het gaat over de tamron AF18/200mm F/3.5-6.3XR DI II. LD asphertcal (IF) Marco. veel van snappen doe ik er niet van daarom komt ik eerst eens langst hier :lol: alvast bedankt.
dany10



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » wo okt 25 2006 8:43 pm

dany10 schreef:DAG,hier ben ik nog eens .ik heb een folder gekregen van iemand van het merk tamron en het gaat over de tamron AF18/200mm F/3.5-6.3XR DI II. LD asphertcal (IF) Marco. veel van snappen doe ik er niet van daarom komt ik eerst eens langst hier :lol: alvast bedankt.


Ik zou zeggen, lees wat testen! Altijd boeiend :-)

http://www.slrgear.com/reviews/showprod ... 250/cat/13
http://www.slrgear.com/reviews/showprod ... 175/cat/31
http://www.slrgear.com/reviews/showprod ... 170/cat/23
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » wo okt 25 2006 8:54 pm

http://gallery.zoom.nl/album.php?id=11536
De meeste foto's hier zijn gemaakt met de sigma 18-200, niet de Igauzú waterval en foto's van 2004. Kun je controleren in de Exif.

Ik was tevreden over deze lens, maar die is verkocht met de D70 en vervangen door de D200 met de Nikkor variant.

Er is trouwens ook een Sigma met OS(hun Vr) opkomst
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor dany10 » do okt 26 2006 9:59 am

bedankt maar ik kan geen engels :oops: daarom vraag ik het langs hier
hier gaat het meest over sigma en nikkor (denk ik ) en ik heb totaal geen ervaring. zodus in een fotowinkel maken ze me wijs wat ze willen en waar zei het meest aan verdienen zullen ze het liefst verkopen hè
nogmaals bedankt voor de raadt :D
dany10



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » do okt 26 2006 10:17 am

Dany, even heel kort door de bocht: 18-200mm lenzen zijn altijd een compromis. Als je de hoogste kwaliteit wilt, moet je er vanaf blijven. Maar als je kunt leven met de kwaliteit die ze leveren, zijn het natuurlijk hele handige lenzen. Vervolgens vind ik de VR (Vibratie Reductie) van de Nikkor absoluut het prijsverschil waard. Waar je normaal moet rekenen met de vuistregel dat je niet langzamer kunt schieten dan 1/brandpuntsafstand, dus bij 200mm, 1/200, zorgt de VR er voor dat 1/50 of zelfs 1/20 mogelijk wordt. En aangezien die 18-200 lenzen niet zo lichtsterk zijn, is dat heel handig.
Het houdt natuurlijk wel ergens op. Als je onderwerp erg bewegelijk is, helpt geen VR je, dan moet je grotere diafragma's kunnen gebruiken.


Nu komt Sigma ook met een 18-200 VR (die heet dan de 18-200 OS, maar het principe is hetzelfde). De prijs daarvan is nog niet bekend maar het zou een interessant alternatief kunnen zijn. Dat is altijd een kwestie van afwachten hoe de testen en ervaringen zijn.

Helpt dit een beetje?

Hans
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor dany10 » do okt 26 2006 11:35 am

bedankt hans ik sta nog op de onderste trede daarom vraag ik hier aan jullie uitleg en raad . ik volg veel cycle cross ( veldrijden ) zondag bij jullie in sint michelsgistel :lol: daar heb ik wat (heel veel ) problemen mee stil staan gaat het redelijk maar het is als ze rijden daarvoor zou ik een andere moeten lens nemen (hadden mij dat gezegd ). maarja die noemde daar bedragen amai niet voor mijne portemanèè. daarom een goeie vervanger . toch waar ik meer kan doen dan met mijn 28/80
nikkor
ik moet nog eens goed lezen wat dat allemaal is zo brandpunt lichtsterkte ........ enzo voor zo als ik al zei ik sta nog op de onderste trede en ik denk dat dat nog lang zal duren voor ik goed met zo een toestel overweg kan . nogmaals bedankt :wink:
dany10



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » do okt 26 2006 1:37 pm

dany10 schreef: zodus in een fotowinkel maken ze me wijs wat ze willen en waar zei het meest aan verdienen zullen ze het liefst verkopen hè

Een goede zaak zal dit niet doen, ze weten dat ze klant kwijt zijn en ook dat er nog wat negatieve reclame kan gaan rond zingen ook.

Ik wilde ooit eens een 800mm spiegellens kopen en men weigerde gewoon om die mee te geven en ze hadden groot gelijk, want met zo'n ding kan je natuurlijk nooit van zeilbootje foto's maken. Ik ben blij dat ze die instelling hadden.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor dany10 » do okt 26 2006 2:29 pm

dat is ook wel waar maar het gebeurt hoor .maar ik weet nog niet welke ik wil ????. TOCH BEDANKT hier lees ik veel ommeduur weet ik het niet meer hoor :oops: :lol:
dany10




Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten