Nikon - Canon

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Nikon - Canon

Berichtdoor shearer » di okt 17 2006 11:08 pm

Hallo,

Ik heb eens zitten denken waarover ik toch met jullie wil praten.
Namelijk waarom een Nikon inplaats van Canon?

Ik heb altijd al een Canon digitale camera gehad (Ixus V3). Zeer tevreden over en mooie plaatjes mee geschoten.
Ik wilde meer en kocht mij een spiegelreflex...
De eerste camera die ik zag was een Canon eos 350D..

Toch ik heb dus een Nikon D70S gekozen alleen al voor hoe hij in mijn hand ligt.
Canon is erg klein vind ik en ligt niet goed in de hand.
Voor mij was dit de reden om dan een Nikon te kopen zonder te kijken naar de mogelijkheden van de camera zelf.

Als we het dan gaan hebben over de mogelijkheden, kwaliteit, gebruikersgemak, denk ik wel dat Nikon en Canon gelijk zijn..

Omdat er veel discussies gaande zijn op dit forum en zelf een soort van Canon haters bij zitten, denk ik toch dat het kiezen van een goeie spiegelreflex een kwestie van smaak is en dat de lens het werk doet.

Onlangs ben ik zeer tevreden over mijn D70S en zul je mij niet horen zeggen dat Canon slecht is.

Om te zeggen dat je bv met Canon mooiere plaatjes schiet dan met een Nikon, of andersom, is onzin.... Jij maakt de foto's en niet de camera!!
Dat vergeten veel mensen volgens mij..

Groet,

:lol:
shearer



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » di okt 17 2006 11:19 pm

Dat klopt helemaal, alleen canon is voor de schapen.
en andere kudde dieren .

:)
BUG322



Onderwerp:

shearer

Berichtdoor George Fennes » wo okt 18 2006 1:26 am

Ik denk shearer, dat je het heel goed ziet.
Een grapje kan best leuk zijn, maar het fanatieke gedoe, dat alleen een NIKON zaligmakend is, belachelijk gewoon en onvolwassen gedrag.
Mijn broer is helemaal gek van CANON en heeft tot op heden met een anologe CANON gefotografeerd.
Maar hij wil nu per sé een Digitale CANON, dat is geen enkel probleem en zal ik hem helpen zoeken naar een goede betaalbare CANON. Alleen heb ik hem wel het advies gegeven, pak beide camera's eens vast en voel wat prettiger in de hand ligt, dat is belangrijk.
Dat moet hij nog doen, dus ik weet nog niet wat zijn beslissing is, maar dat maakt niets uit. Als hij maar plezier in zijn toestel heeft en er mooie plaatjes mee kan schieten, dan is dat toch goed, niets mis mee.
Zo laat je iedereen in zijn waarde.
Mijn dochter heeft een 80-400 VR lens gekocht en er apetrots mee.
Komt er een onvolwassen figuur en gaat vertellen dat het een waardeloos ding is, hij heeft een betere en haalt een Olympus iets met 40 erop uit zijn zak een ding van 10 bij 5cm. Dat was het. Ik heb het wonder aanschouwt en de persoon in zijn waarde gelaten. Hij is er blij mee, dan ga ik niet zeggen dat ik het niets vindt.
Daarom ben ik blij dat jij er ook zo over denkt en kunnen we het forum verfrissend houden zonder dom geklets.
Succes met plaatjes maken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Thops » wo okt 18 2006 5:05 am

Ik ben het helemaal hiermee eens, het is gewoon de persoon die er achter staat die de plaatjes schiet en niet de camera. Heb zelf ook jaren met een analoge eos foto's geschoten en die zien er bijna allemaal heel erg goed uit.

Wat bij mij de doorslag gaf is een vriend van mij die heeft ook een Nikon, de F3 volgens mij, heb daarmee gefotografeerd echt heel erg gaaf, maar alles zelf instellen wat nog gaver is. Dus nu maar naar een digitale D70s, wat een ding heel erg vet, ben er helemaal verslaafd aan. Ga waarschijnlijk in november starten met de basisopleiding aan de fotoacademie in Amsterdam
Thops



Onderwerp:

Berichtdoor TinekeW » wo okt 18 2006 4:51 pm

Toen ik me een halfjaar geleden aan het orienteren was op de aankoop van een digitale camera twijfelde ik erg tussen de D70s en de canon 350D. Een vriend van mij die ook veel fotografeert werkt met Canon, en ik vind de kwaliteit en het assortiment echt goed. Ik had ook zijn objectieven kunnen lenen als ik voor Canon had gekozen. Ik heb echt een dikke maand lopen dubben. Totdat ik in een fotozaak beide camera's in handen kreeg: Canon viel meteen af, veel te klein! Volgens de verkoper was de 350D ook eigenlijk gemaakt voor vrouwenhanden. Japanse vrouwenhanden dan zeker :lol:

Het leuke is dat die vriend onlangs serieus heeft overwogen om zijn Canon spullen in te ruilen voor Nikon. Hij wilde de D200 kopen met de VR 18-200, maar omdat dit objectief maar steeds niet leverbaar was is hij bij Canon gebleven (en heeft voor dat geld een superobjectief van Canon gekocht!). Gemiste kans voor Nikon!

Ik vind het tamelijk arrogant om op Canon af te geven. Maar sommige mensen hebben het nu eenmaal nodig om anderen te kleineren om zo zelf groter te lijken...

groetjes, Tineke
Laatst gewijzigd door TinekeW op wo okt 18 2006 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
TinekeW



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » wo okt 18 2006 5:35 pm

Ik denk dat de 'hardcore' Nikon liefhebber erg veel respect heeft voor het cameramerk Canon. In zekere zin heeft Canon bijgedragen aan de ontwikkeling van Nikon als producent van camera's.
Er zijn argumenten aan te dragen waarom ik Nikon een beter camerasysteem vind hebben dan Canon, er zijn ook argumenten aan te dragen waarom Nikon meer naar Canon kan kijken en zo met een nog beter camerasysteem te komen.
De hele Canon vs. Nikon kwestie is geen kwestie, hooguit grappig bedoelde spelerij, maar op dit forum nog altijd respectvol naar Canon toe.

Dit is dan ook een non-topic wat mij betreft.
Dichtgooien die hap. :lol:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor shearer » wo okt 18 2006 7:28 pm

De hele Canon vs. Nikon kwestie is geen kwestie, hooguit grappig bedoelde spelerij, maar op dit forum nog altijd respectvol naar Canon toe.

Dit is dan ook een non-topic wat mij betreft.
Dichtgooien die hap.



Ik bedoel er helemaal niks verkeerds mee..

Is er dan werkelijk een verschil tussen Nikon en Canon dan?

:P
shearer



Onderwerp:

Nikon vs Canon

Berichtdoor George Fennes » wo okt 18 2006 8:21 pm

Staat alleen een andere naam op de body en lenzen, verder geen verschil!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » wo okt 18 2006 11:38 pm

Zoals TinekeW, heb ik ook mijn keuze gemaakt, alleen speelde bij mij ook het bijgeluid van het AF motortje van de Canon 350D parten, geen goed gevoel.

Een collega had ( je leest het goed…HAD) :shock: een D200, hij heeft deze na 3 maanden ingeruild voor een Canon 30D. En jaren gefotografeerd met Nikon en Contax.
De rede die hij opgaf was, dat het resultaat van de 30D gelijk scherpe foto’s opleverde.
bij de D200 moest hij te moeilijk doen, om een scherp plaatje te schieten.
Als cijfer gaf hij voor de uitrusting van de D200 een 9, voor het resultaat zonder bewerking een 5. Hij vond het een totale miskleun van Nikon.

Maar ik praat niet meer met hem…dat zal hem leren. :D
Maar zo heeft een ieder van ons een heel andere kijk op het resultaat.

Ook heb ik wel eens gelezen dat het Canon kwalijk genomen is dat ze zo vaak van de vatting hebben veranderd, kan ik me wel in vinden, vooral als je een tas vol glas heb staan. Positief bekeken, kan het ook een vooruitgang zijn geweest.
Het zal wel wennen zijn, maar persoonlijk vind ik het verwisselen van een lens van de D70 niet echt makkelijk, eerder stroef, ik durf geen lens te verwisselen in het donker. Mijn oude analoogje, de Minolta 7000 gaat echt stukken makkelijker….Maar zoals ik vertelde gewenning?

Ik ben dik en dik tevreden over mijn D70 met z’n kitlensje.
SPIKE



Onderwerp:

Canon of Nikon ?

Berichtdoor Bram66 » vr okt 27 2006 7:30 pm

Canon begint pas leuk te worden bij een EOS 5D. Nikon bij de D70 !
Qua prijs scheelt dat nogal wat. Een Nikon ziet er veel professioneler uit en
ook veel robuster. Alles is net even beter als een Canon. Sorry voor jullie Canonisten !!!

Bram.
Bram66



Onderwerp:

Nikon D70

Berichtdoor George Fennes » vr okt 27 2006 8:15 pm

10 dagen geleden heb ik gemeld dat mijn broer op zoek was naar een digicam. Nou ik heb hem kunnen overtuigen om toch maar een D70 te kopen. En hij is er nog blij mee ook. Maar hij heeft een klein probleempje. Hij heeft een CF van Sandisk Extreme III van 2 GB. Dit kaartje in de Camera geformateerd, gaf dan aan dat er b.v. 583 (?) foto's mee gemaakt kunnen worden. Als hij dan b.v. 10 foto's gemaakt heeft, staat de teller boven op de display op 581, dan zijn er maar 2 foto's afgegaan op de teller. Maar als je de foto's op het LCD terugkijkt zijn ze wel alle 10 opgeslagen. Heeft iemand ooit wel eens met dit probleem te maken gehad?
En hoe kan dit opgelost worden?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » vr okt 27 2006 8:55 pm

Dat is normaal het is gewoon een geschatte waarde.
Als je er alleen maar een wit vlak fotografeerd b.v.kun je er wel 1000 maken dat dat kan die chip vooraf niet weten.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » vr okt 27 2006 8:57 pm

Canon begint pas leuk te worden bij een EOS 5D. Nikon bij de D70 !


fout het antwoord begint bij de D50
en dan heb ik de analoge cameras nog niet meegerekend :)

En volgens mij vindt jij dat ook wel een beetje Bram aangezien je avatar een mooie D50 is.
Dat terwijl je fotografeerd met een D200 :)
Laatst gewijzigd door BUG322 op vr okt 27 2006 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BUG322



Onderwerp:

Teller gaat niet evenredig terug met gemaakte opname's

Berichtdoor George Fennes » vr okt 27 2006 8:59 pm

Hallo BUG322,

Als ik dezelfde foto's maak telt hij bij mij wel af, ik heb een D70s en hij een D70.
Maar toen ik de D70 nog had is het mij nooit opgevallen.

Ik wou dat de belastingdienst ook zo werkte!!!!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » vr okt 27 2006 9:06 pm

Ik heb geen van beide cameras echter ik zie dat het op mijn D50 een benadering is.

groetjes
BUG322




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten