TC-17E II teleconverter
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
TC-17E II teleconverter
Ik heb sinds kort een Nikkor AF-S 300 f/2.8 objectief voor mijn D2X gekocht en wil er de TC-17E II teleconverter bij kopen komt dan het bereik op 300*1,7*1,5=765mm of is dit een berekening van een leek.
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: TC-17E II teleconverter
Volgens mijn berekenigen heb je gelijk.reneo57 schreef:komt dan het bereik op 300*1,7*1,5=765mm of is dit een berekening van een leek.
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
E-bay NOOIT DOEN!!!!!!!!!!
Hallo rvdb,
Je had het over E-bay kopen.
De prijzen die genoemd worden op E-bay zijn vaak in Britse Ponden of US Dollar enz.
Je betaalt extra voor de wisselkoers, maar ook verzendkosten, verzekering en het risico van invoerrechten.
Ik heb zelf een hele vervelende ervaring achter de rug met Digital-ishop uit HK. Deze 'firma' bood en bied nog steeds de 70-200 2.8 VR lens aan met 3 jaar internationale garantie en gratis UV filter. Levertijd 3-5 dagen.
De lens werd aangeboden voor iets meer dan 1100 euro. Dan besluit je om te kopen, dan komen daar allerlij kosten bij zoals vermeld.
Uiteindelijk werd er 1322 euro van mijn VISA card afgeschreven, dat is ruim 200 euro meer dan waar de lens voor aangeboden wordt.
Na een dag of 14 gewacht te hebben en nog geen taal of teken gehoord te hebben kreeg ik bericht dat de lens out of stock was en dus niet geleverd kon worden.
Op mijn vraag wanneer ze wel kunnen leveren werd gewoonweg niet gereageerd.
Uiteindelijk geeist dat mijn geld teruggestort zou worden. Daar wilde men wel aan voldoen en ik kreeg inderdaad binnen een week mijn geld teruggestort, maar wel 64,16 euro minder dan ik betaald had.
Nog steeds bied Digital-ishop deze lens aan op E-bay.
Ik heb klachten ingediend bij E-bay, kunnen niets voor je doen, brengen alleen koper en verkoper met elkaar in kontakt, dus geen aansprakelijkheid.
Via PayPal betaald, maar doet ook niets en geeft alleen bericht door van de verkoper die zegt dat ze volledige restitutie van het bedrag hebben gegeven.
Dus de moraal van dit verhaal, bezint eer gij begint!!
E-bay kost altijd meer dan de prijs die men er voor vraagt!!
Groetjes George
Je had het over E-bay kopen.
De prijzen die genoemd worden op E-bay zijn vaak in Britse Ponden of US Dollar enz.
Je betaalt extra voor de wisselkoers, maar ook verzendkosten, verzekering en het risico van invoerrechten.
Ik heb zelf een hele vervelende ervaring achter de rug met Digital-ishop uit HK. Deze 'firma' bood en bied nog steeds de 70-200 2.8 VR lens aan met 3 jaar internationale garantie en gratis UV filter. Levertijd 3-5 dagen.
De lens werd aangeboden voor iets meer dan 1100 euro. Dan besluit je om te kopen, dan komen daar allerlij kosten bij zoals vermeld.
Uiteindelijk werd er 1322 euro van mijn VISA card afgeschreven, dat is ruim 200 euro meer dan waar de lens voor aangeboden wordt.
Na een dag of 14 gewacht te hebben en nog geen taal of teken gehoord te hebben kreeg ik bericht dat de lens out of stock was en dus niet geleverd kon worden.
Uiteindelijk geeist dat mijn geld teruggestort zou worden. Daar wilde men wel aan voldoen en ik kreeg inderdaad binnen een week mijn geld teruggestort, maar wel 64,16 euro minder dan ik betaald had.
Ik heb klachten ingediend bij E-bay, kunnen niets voor je doen, brengen alleen koper en verkoper met elkaar in kontakt, dus geen aansprakelijkheid.
Via PayPal betaald, maar doet ook niets en geeft alleen bericht door van de verkoper die zegt dat ze volledige restitutie van het bedrag hebben gegeven.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: E-bay NOOIT DOEN!!!!!!!!!!
Helaas komt het steeds meer voor op Ebay dat je domweg belazerd wordt. Voor mij is de lol er wel een beetje van af. Niet alleen als koper sta je bijna machteloos ten opzichte van frauduleuze verkopers, maar ook als verkoper heb je niets aan Ebay als een 'koper' een defect o.i.d. claimt (en vervolgens een totaal andere lens terugstuurt...over domheid gesproken...)George Fennes schreef: Je had het over E-bay kopen.
Ik heb redelijk wat Ebay ervaring en ik vermijd de Hong Kong bedrijven ook. Overigens vind ik de aanschaf van een 1100 euro dure lens wel wat anders dan een Vivitar TC van een paar tientjes....
Maar bedankt voor de waarschuwing en ik wuif dit zeker niet weg. Ben bewust waar je mee bezig bent zou ik ook tegen iedereen willen aanbevelen met Ebay aankopen. En mail met de verkoper voordat je betaald. Het is weinig contact maar meer dan 0.
Maar goed.. Kent iemand de Vivitar TC?
Maar bedankt voor de waarschuwing en ik wuif dit zeker niet weg. Ben bewust waar je mee bezig bent zou ik ook tegen iedereen willen aanbevelen met Ebay aankopen. En mail met de verkoper voordat je betaald. Het is weinig contact maar meer dan 0.
Maar goed.. Kent iemand de Vivitar TC?

- Ed Post
- Clublid
Volgens mij staat Vivitar TC voor Vivitar Tele Converter.rvdb schreef:Maar goed.. Kent iemand de Vivitar TC?
Vivitar heeft naar mijn weten alleen deze converters gemaakt en in de 70-er jaren een speciale converter welke bij een specifieke zoomlens hoorde.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
-
- Forumlid
ik fotografeer nog niet zolang maar volgens mij is je berekening fout.
door de cropfactor van 1.5 haal je namelijk je onderwerp niet dichterbij maar ben je minder beeldvullend dan een ff of heb ik het mis ?
heb even op het web gesnuffeld en kwam de volgende foto tegen misschien maakt dat het wat duidelijker.

door de cropfactor van 1.5 haal je namelijk je onderwerp niet dichterbij maar ben je minder beeldvullend dan een ff of heb ik het mis ?
heb even op het web gesnuffeld en kwam de volgende foto tegen misschien maakt dat het wat duidelijker.

- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Berekening klopt wel, echter je beredenering van
“de cropfactor van 1.5 haal je namelijk je onderwerp niet dichterbij maar ben je minder beeldvullend dan een ffâ€
klopt ook.
Om met een FF sensor het beeld te krijgen van een Nikon D-SLR sensor (1.5x) heb je een lens met een brandpunt van 765mm nodig.
“de cropfactor van 1.5 haal je namelijk je onderwerp niet dichterbij maar ben je minder beeldvullend dan een ffâ€
klopt ook.
Om met een FF sensor het beeld te krijgen van een Nikon D-SLR sensor (1.5x) heb je een lens met een brandpunt van 765mm nodig.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
De vraagsteller heeft het over een TC-17 E II.
uit de antwoorden blijkt al dat zijn vraag instemmend beantwoord wordt.
En komt Rvdb met een verhaal: In mijn Ebay speurtocht kom je nog wel eens wat goedkopere TC's tegen. Is dat nog een goedkopere optie om daar eens naar te kijken of is dat eigelijk rommel? (Vivitar MC 2.0x bijvoorbeeld..)
dat het dus ook goedkoper kan.
Alles kan en alles heeft zijn prijs. De vraagsteller moet zeker niet kijken naar een ander merk converter, want in zijn geval zal een goedkopere converter niet werken.
Lees m'n verhaal "macro met Nikon"op m'n website met een waarschuwing tegen ander merk converters.
Op deze site is dat ook reeds een paar keer besproken. gebruik de zoekfunctie.
uit de antwoorden blijkt al dat zijn vraag instemmend beantwoord wordt.
En komt Rvdb met een verhaal: In mijn Ebay speurtocht kom je nog wel eens wat goedkopere TC's tegen. Is dat nog een goedkopere optie om daar eens naar te kijken of is dat eigelijk rommel? (Vivitar MC 2.0x bijvoorbeeld..)
dat het dus ook goedkoper kan.
Alles kan en alles heeft zijn prijs. De vraagsteller moet zeker niet kijken naar een ander merk converter, want in zijn geval zal een goedkopere converter niet werken.
Lees m'n verhaal "macro met Nikon"op m'n website met een waarschuwing tegen ander merk converters.
Op deze site is dat ook reeds een paar keer besproken. gebruik de zoekfunctie.
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik had ook een nieuw draadje kunnen openen.. Maakt verder weinig uit toch? Ik was gewoon benieuwd of het eventueel een alternatief zou kunnen zijn. Niet overal hoeft Nikon op te staan wat mij betreft. Of het de TS helpt kun je je afvragen maar goed.
@Olle_griese: Kenko ben ik ook tegengekomen ja. En zo zijn er nog wel wat (russische) merken. Vivitar vond ik er nog wel kwalitatief uitzien voor een redelijke prijs.
@Olle_griese: Kenko ben ik ook tegengekomen ja. En zo zijn er nog wel wat (russische) merken. Vivitar vond ik er nog wel kwalitatief uitzien voor een redelijke prijs.
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Komen die uit rusland?rvdb schreef:Ik had ook een nieuw draadje kunnen openen.. Maakt verder weinig uit toch? Ik was gewoon benieuwd of het eventueel een alternatief zou kunnen zijn. Niet overal hoeft Nikon op te staan wat mij betreft. Of het de TS helpt kun je je afvragen maar goed.
Dan heb ik waarschijnlijk een imitatie kenko, de mijne komen uit Japan