Konijenberg... wat is er aan de hand. ...

Discussies over ons favoriete merk
Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » zo mar 09 2008 11:24 am

Ben er een keer geweest en vond het tegenvallen, qua service. Ik kwam op een heel rustig moment. Rij er niet meer voor om. Maar ik ben niet gek behandeld of zo, dat ook niet.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

edwin1977

Bericht door edwin1977 » zo mar 09 2008 11:36 am

Ik heb mijn camera op een maandag gekocht en er werd uitgebreid de tijd genomen voor mij. Er waren dan ook bijna geen andere klanten in de winkel.
Nadien ben ik er ook 2 keer geweest op zaterdagen voor een 50mm 1.8 en een Slingshot AW200. Toen ik aankwam schrok is enorm van de drukte. De hele winkel vol met klanten en verkopers die met dozen onder de arm de winkel doorliepen. Ook moest ik en nummers trekken bij binnenkomst.
Vervolgens na navraag bij de kassa bleek er achterin de winkel een snelservice te zitten. Daar ik al wist wat ik wou ben ik daar heen gelopen en 1 minuut later stond ik weer buiten met mijn aankopen.

Dus mijn advies is om voor grotere aankopen op een door de weekse dag te gaan en voor kleinere aankopen al wat vooronderzoek op internet doen en online-bestellen of de snelservice gebruiken.

JOEB

Bericht door JOEB » zo mar 09 2008 11:50 am

Tot nu toe waren mijn ervaringen met konijn ook goed.
@ Marten .. leuk gevonden!

Natuurlijk heb ik me ook voorbereid (heb o.a. dit hele forum doorgewerkt....) maar het gaat er m.i. om dat ik daar voor de eerste keer een d300 wil kopen ook al is dat voor konijn de 20ste van die dag...En je gaat naar Den Ham omdat je dat ding wil 'ruiken' en 'voelen' anders kun je idd net zo goed op internet bestellen.

@ Roelof, Dat het op zaterdag druk is had ik wel ingecalculeerd... juist het feit dat ze ondanks dat het druk is tijd voor je nemen vind ik pluspunt.

@Vledder... Paul had dan zeker z'n dag niet :(

De medewerker die me destijds (2002) de d100 verkocht was aan een bejaard echtpaar aan het uitleggen (voor de 4e keer :? ) dat ze de flits op de compact niet aan hoeven zetten want die gaat vanzelf aan... het kan dus wel....

Maar ook was er gisteren iemand die een 70-200 vr wilde kopen. Bleek nog één occasion te zijn... nieuw was er niet. De (wat oudere) verkoper legde geduldig uit hoe de knopjes op dit objectief werken.. schroef 'm maar even op je camera... probeer buiten maar even... Opeens komt er een wat klein gedrongen jong verkopertje aan... die mag je niet verkopen... dat is de laatste... hoe moeten we dan aan mensen laten zien hoe een 70-200 er uitziet... zet terug in de vitrine... de oudere verkoper.. ja maar het is een occasion.. hij staat gewoon op de site... het jonkie... niks mee te maken dit is het laatste exemplaar... dat snap je toch wel... Daar staan dan minstens 20 klanten omheen... Ik begrijp dat niet. De oudere verkoper vertelde de klant dat wanneer hij 'm wilde kopen hij 'm mocht kopen ...

Je gaat in een winkel als personeel elkaar niet uitfoeteren.. . als er een misvertstand is ga je even naar 'kantoor' en zoekt dan samen naar een oplossing.

En met betrekking tot voorraadbeheer... scan het product dan wanneer het het magazijn verlaat als 'gereserveerd' en dan bij de kassa als 'verkocht' zijn alle problemen met voorraadbeheer opgelost.

Het is toch zonde om op deze wijze een reputatie af te breken. Een reputatie breek je sneller af dan dat ze hun nieuwe magazijn (zie hun site) kunnen bouwen :?

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » zo mar 09 2008 12:41 pm

Het lijkt me op dit forum toch niet de bedoeling om een zaak van wit naar grijs en uiteindelijk zwart te laten worden.
Mijn ervaring is van goed tot zéér goed, zeker wat betreft de garantie en service.
Ik ben voorheen klant geweest bij Kamera Expres en voelde me daar een nummer zoveel, dat gevoel heb ik bij Foto Konijnenberg absolut niet .
Dus liever niet op een te druk moment erheen, en gewoon rondkijken en je keuze maken dan gaat het écht uitstekend.
En als je al zeker weet wat je wilt kopen, gewoon via de site bestellen, of even reserveren, en bij de snel service afhalen.
Laatst gewijzigd door Marianne van Versendaal op zo mar 09 2008 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JOEB

Bericht door JOEB » zo mar 09 2008 1:16 pm

@ Marianne

Noem het zwart grijs rood geel of groen. Ik deel een aantal feiten met de forum bezoekers. Het beeld wat ik na gistermiddag van Konijn heb is bevestigd. (Zowel de positieve ervaringen die ik met ze heb gehad als de negatieve)
Dat het druk was... voor mij geen probleem... rondkijken geen probleem, ondersteuning bij aanschaf... daarom ga ik naar ze toe...
Ik erger me aan de wijze van ondersteuning bij de aanschaf, ik erger me hoe ze onderling elkaar uitfoeteren en ik ben boos over het feit dat wanneer ik een koop gesloten heb en bij de kassa sta de producten al verkocht zijn een letterlijk uit m'n handen gegrist worden. Een slechte prijs voor mijn inruil tja vooruit... maar de wijze waarop dit gebracht werd was ook beneden pijl.
Niet meer, niet minder...

Mooi dat jij tevreden over ze bent.
(Wellicht had ik een Poll moeten toevoegen... :? )

Miischien goed om te weten dat ik de directie van Konijnenberg ook een brief met mijn bevindingen heb gestuurd.... :!:

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » zo mar 09 2008 1:22 pm

Bij ieder bedrijf gaan weleens dingen fout, ik heb begrepen dat je reeds een bericht hebt vertuurd met je ervaring dat lijkt me een goed idee.
Praat het uit lijkt mij.

Groet Marianne.

Vledder

Bericht door Vledder » zo mar 09 2008 1:23 pm

JOEB schreef:Maar ook was er gisteren iemand die een 70-200 vr wilde kopen. Bleek nog één occasion te zijn... nieuw was er niet. De (wat oudere) verkoper legde geduldig uit hoe de knopjes op dit objectief werken.. schroef 'm maar even op je camera... probeer buiten maar even... Opeens komt er een wat klein gedrongen jong verkopertje aan... die mag je niet verkopen... dat is de laatste... hoe moeten we dan aan mensen laten zien hoe een 70-200 er uitziet... zet terug in de vitrine... de oudere verkoper.. ja maar het is een occasion.. hij staat gewoon op de site... het jonkie... niks mee te maken dit is het laatste exemplaar... dat snap je toch wel... Daar staan dan minstens 20 klanten omheen... Ik begrijp dat niet. De oudere verkoper vertelde de klant dat wanneer hij 'm wilde kopen hij 'm mocht kopen ...

Je gaat in een winkel als personeel elkaar niet uitfoeteren.. . als er een misvertstand is ga je even naar 'kantoor' en zoekt dan samen naar een oplossing.
Kan het zijn dat bovenstaande een dolletje is ? De verkopers lopen elkaar daar constant te stangen (op een leuke manier) misschien dat zoiets verkeerd overkomt ? Maar goed, ik wad er niet bij en kan alleen maar zeggen dat ik het een TOP tent vind en de drukte vermijd door op een door de weekse dag op een vroeg tijdstip de winkel binnen te stappen. 8)

JOEB

Bericht door JOEB » zo mar 09 2008 1:53 pm

@vledder
Helaas... het was gewoon genant voor omstanders, de klant en de oudere verkoper.
Blijkbaar had ik gewoon 4 x pech...:cry:
- ruziende collega's
- slechte prijs voor inruil op zeer slechte manier gebracht
- slechte uitleg en verkoopondersteuning
- reeds verkochte producten bij de kassa....

Dat dollen doen ze idd ook en daar is niks mis mee :)

Gellukig voor ze zijn er ook tevreden klanten!

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Mieke53 » zo mar 09 2008 7:40 pm

JOEB schreef:@vledder
Helaas... het was gewoon genant voor omstanders, de klant en de oudere verkoper.
Blijkbaar had ik gewoon 4 x pech...:cry:
- ruziende collega's
- slechte prijs voor inruil op zeer slechte manier gebracht
- slechte uitleg en verkoopondersteuning
- reeds verkochte producten bij de kassa....

Dat dollen doen ze idd ook en daar is niks mis mee :)

Gellukig voor ze zijn er ook tevreden klanten!
Waarom niet even gevraagd naar de manager. :wink: Kan zo´n conflict misschien onder een kop koffie even rechtgezet worden.
Was je wellicht iets minder gefrustreerd de deur uitgegaan. :)
Goed bedoeld advies hoor. Zo zou ik het gedaan hebben. :wink:

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » wo mar 12 2008 12:43 pm

Wat veel negatieve reactie's.
Zo'n beetje diagonaal met stijgende verbazing het hele verhaal doorgelezen.

"Bereid je goed voor alvorens vragen te stellen " spreekt mij nog het meest aan.
"Internet is een grote informatiebron", open deur niet?

Verchillende keren bij Konijn geweest. Respect voor de kennis van verschillende verkopers gekregen.
Maar je moet wel weten wat je wilt weten. :shock:
Je kan moeilijk verwachten dat je een complete privecursus digitale fotografie krijgt op de zaterdagmiddag.
Ik verkeer zelf in de gelukkige omstandigheid dat ik ook op een doordeweekse dag kan afreizen naar Den Ham. En dat scheelt natuurlijk.
Ik kan over Konijn eigenlijk geen verkeerd woord uit mijn strot krijgen.

Dat wilde ik even kwijt.

Bladmos

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » wo mar 12 2008 12:51 pm

Helemaal mee eens, en ook over de service ben ik méér dan dik tevreden.
Heb hun laatst nog een bedank brief gestuurd, over de correcte afhandeling van een artikel wat in backorder stond, ook dat was voortreffelijk opgelost.

Mvg Marianne.

JOEB

Bericht door JOEB » wo mar 12 2008 1:13 pm

Zoals reeds eerder verwoord. Tot afgelopen zaterdag was ik ook zeer tevreden.

@noortje53
Natuurlijk heb ik naar de manager gevraagd. Die had het druk... en toen eenmaal bij de kassa een gesloten koop geen koop bleek te zijn had ik het ook wel gehad... Konijnenberg hoeft niet per cé aan mij te verdienen...

@D.Haaksma
Natuurlijk heb ik me voor bereid (zie ook mijn postings). Waarom ga je dan toch naar Den Ham om een camera te voelen, even met je favoriete lens proberen en die paar vragen die je nog hebt even stellen en uitwisselen. Een exemplaar zonder batterijen zo uit de doos... tja dat vind ik dan mager (nog los van de andere incidentjes die dan dezelfde middag plaatsvinden.) En bij de andere zaken die ik daar gekocht heb ging dat ook steeds voortreffelijk... zaterdag was niet mijn maar ook niet hun lucky day :(

Dat jullie tevreden zijn da's heel mooi voor Konijnenberg.

Ik ben uitgeweken naar anderen....

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Mieke53 » wo mar 12 2008 1:26 pm

Verkeerde dag, verkeerde manager, verkeerde aktie en reactie.
Daar is geen kruid tegen gewassen.
Aan jou om verder te kijken...............
Maar geloof me, dit had je ergens anders ook kunnen overkomen.

Marco

Bericht door Marco » wo mar 12 2008 5:26 pm

Er is duidelijk geen sprake geweest van een klik tussen koper en verkoper.

Maak het in m'n werk ook wel eens mee, meestal zit je tegenover een echte inkoper, soms tegenover een psychopaat en daar is geen kruid tegen opgewassen. Het kan door allerlei omstandigheden ook zo zijn dat de verkoper die dag niet zo lekker in zijn vel zat, dat weet je niet.

Kortom moeilijk over te oordelen, wij hebben nl. niet zelf kunnen zien hoe het gesprek verlopen is.

groet,
Marco

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 12 2008 5:28 pm

Klopt.
Het kan niet zo zijn dat de hele winkel gelijk niet deugt :)
Eigenlijk moet je het met de winkel in kwestie direct 1 op 1 oplossen.

Zit zelf ook regelmatig met mensen om de tafel, zou het niet prettig vinden om via een omweg een klacht via een ander te moeten aanhoren.

Gesloten

Terug naar “Nikon”