Lenzen in de tas...

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
rovinge

Lenzen in de tas...

Bericht door rovinge » vr mar 14 2008 11:22 pm

Link hieronder kwam ik tegen op youtube.

Ene John Harrington verteld hoe hij zijn Nikon 3D kit rondsjouwt, inclusief lenzen.

Wat ik niet begrijp is dat geen van de lenzen een lensdop heeft; ook z'n camera's hebben geen bodydop? Ik verwacht dan alleen maar stof in de lenzen en camera's. Of is dit echt normaal in dat wereldje?

http://www.youtube.com/watch?v=Osp3b4YwqPI&NR=1

Roel

Marco

Bericht door Marco » vr mar 14 2008 11:32 pm

Ik geloof dat dit voor de professionele reportage en paparazzi fotografen zeer gebruikelijk is. Geen tijd voor doppen, alles zo in de tas. Gooien en smijten met objectieven, objectieven van een paar duizend euro rechtop op straat of in het gras zetten, you name it, zij doen het.

Wij hobbyisten zijn zuinig op onze spullen, voor een pro is het slechts een stukje gereedschap.

groet,
Marco

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr mar 14 2008 11:37 pm

Ik denk niet dat je met een dop stof werkelijk tegen kunt houden.

Verder is het natuurlijk alleen mechanische bescherming en is het wisselen van doppen het meest tijdrovende bij het wisselen van een objectief.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Hanneke

Bericht door Hanneke » vr mar 14 2008 11:39 pm

luc schreef:Ik denk niet dat je met een dop stof werkelijk tegen kunt houden.

Verder is het natuurlijk alleen mechanische bescherming en is het wisselen van doppen het meest tijdrovende bij het wisselen van een objectief.

Luc.
Wordt er dan vaak gewerkt met een UV filter? Dat scheelt wel iets tegen krassen en vuil toch?

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”