Link hieronder kwam ik tegen op youtube.
Ene John Harrington verteld hoe hij zijn Nikon 3D kit rondsjouwt, inclusief lenzen.
Wat ik niet begrijp is dat geen van de lenzen een lensdop heeft; ook z'n camera's hebben geen bodydop? Ik verwacht dan alleen maar stof in de lenzen en camera's. Of is dit echt normaal in dat wereldje?
http://www.youtube.com/watch?v=Osp3b4YwqPI&NR=1
Roel
Lenzen in de tas...
Ik geloof dat dit voor de professionele reportage en paparazzi fotografen zeer gebruikelijk is. Geen tijd voor doppen, alles zo in de tas. Gooien en smijten met objectieven, objectieven van een paar duizend euro rechtop op straat of in het gras zetten, you name it, zij doen het.
Wij hobbyisten zijn zuinig op onze spullen, voor een pro is het slechts een stukje gereedschap.
groet,
Marco
Wij hobbyisten zijn zuinig op onze spullen, voor een pro is het slechts een stukje gereedschap.
groet,
Marco
Wordt er dan vaak gewerkt met een UV filter? Dat scheelt wel iets tegen krassen en vuil toch?luc schreef:Ik denk niet dat je met een dop stof werkelijk tegen kunt houden.
Verder is het natuurlijk alleen mechanische bescherming en is het wisselen van doppen het meest tijdrovende bij het wisselen van een objectief.
Luc.