Nachtfotografie in Rotterdam - Erasmusbrug tot Hofplein

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo mar 16 2008 12:16 pm

Jolanda schreef: Ik zie dat Gino en ik onze zondagavonduitstapjes ook eens richting Rotterdam moeten gaan doen!
Jolanda
Zeg maar wanneer we gaan Jolanda :wink: :wink: :wink:

Groetjessssss :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo mar 16 2008 12:30 pm

Het valt me op dat sinds een aantal van ons (jullie ook misschien :) ) de workshop bij Dorien gevolgd hebben er meer van deze foto's gepost worden. Iets wat daarvoor misschien zelden of nooit gedaan werd.
De foto's vind ik wel goed geslaagd. Hier en daar een tikkeltje USM, maar daar werd al aan gewerkt begreep ik.
In de opnamegegeven mis ik overigens de ISO. Ik neem aan ISO 100?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

dodo

Bericht door dodo » zo mar 16 2008 12:40 pm

Nee hoor, geen workshop gevolgd... wel een hoop inspiratie opgedaan hier en op andere forums.

USM van 85% en 2 pixels doet al een hoop goed... net zoals verzadiging van kleuren en nog wat gebbetjes.

ISO was inderdaad 100, en ruisonderdrukking bij lange sluitertijden sond aan. Werkt beter dan ik dacht, maar dat kan ook door de laatste firmware update voor de D80 komen. Die schijnt dat onderdeel verbeterd te hebben.

wouterboon

Bericht door wouterboon » zo mar 16 2008 12:49 pm

@ jolanda: dank je voor de complimenten, USM heb ik een klein beetje toegepast.

@ riemke: ik heb geen workshop bij Dorien gevolgd. Maar dit soort fotografie spreekt mij gewoon erg aan, vooral dat intense van kleuren en scherpte. Iso was idd 100, lager kan niet met de D80.

@ allen: complimenten, :oops:

Gr.,

Wouter

fremitus

Bericht door fremitus » zo mar 16 2008 1:40 pm

wouterboon schreef:Iso was idd 100, lager kan niet met de D80.
Domme vraag misschien. Maar zou je nòg lager gewild? Waarom 100?
Zou denken dat 's nachts 200-400 + toch ook goed zou kunnen.
Prettige foto's trouwens. :)

dodo

Bericht door dodo » zo mar 16 2008 3:25 pm

Hoe lager de ISO, hoe minder de ruis, is ons verteld... en aangezien je toch aan lange sluitertijden zit met dit soort fotografie, willen we graag de ruis zo laag mogelijk houden. Dus dan maar écht lange sluitertijden :).

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”