midden op de afsluitdijk...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » di mar 18 2008 10:08 pm

Zou eigenlijk ook wel eens de kleurenversie's willen zien.
Voor de rest vind ik foto 2 het mooist!

Misschien was het ook mooier geweest als het 2de bootje (achteraan de boot) helemaal in beeld was.
"Imagination is far more important than knowledge"

GdP

Bericht door GdP » di mar 18 2008 10:12 pm

Ik vind het wel mooie foto’s, maar kon je de kleuren niet goed krijgen omdat ze allemaal zwart/wit zijn? :mrgreen:

yoyo

Bericht door yoyo » di mar 18 2008 10:20 pm

#3 :)

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di mar 18 2008 10:24 pm

Mooie platen ..2, 3 en 6 vind ik mooi
NAS Buikpijn

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » di mar 18 2008 10:30 pm

Ik ben erg benieuwd hoe 1,2 & 8 er in kleur uit zouden zien.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Frederix

Re: midden op de afsluitdijk...

Bericht door Frederix » di mar 18 2008 10:31 pm

mikemix schreef: 3
Afbeelding
8
Afbeelding

4
Afbeelding
Hoi Mike,

Een mooie serie foto's. Mijn favorieten zijn duidelijk foto 3 en 8, die zijn erg goed.

Bij foto 4 vind ik het jammer dat die linker persoon met haar/zijn hoofd voor de rijbaan zit, hierdoor wordt de eindeloosheid van de rechte weg onderbroken. Wellicht waren een paar passen meer naar links mooier geweest, het was dan volgens mij ook een erg goede plaat geworden.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di mar 18 2008 10:56 pm

Al is de omgeving nog zo saai, die platen van jouw maken het toch iedere keer weer interessant en spannend. Met name nr 3, die vind ik echt tof.
Cheers,

ALE
Laatst gewijzigd door ALE op di mar 18 2008 11:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

mikemix

Bericht door mikemix » di mar 18 2008 11:39 pm

Hey, leuke reacties :)

Alles in kleur geschoten en in PS omgezet.
@Frederix: je hebt gelijk, soms moet je voor de gulle middenweg gaan en dat was in dit geval meteen schieten, 1 seconde later zou het een foto zonder personen zijn geweest :)

sippenaeken

Bericht door sippenaeken » wo mar 19 2008 1:09 am

Ben het met mijn naamgenoot eens, wat betreft foto 2. De symmetrie is hier de grote kracht van de foto en die moet dan eigenlijk perfect zijn.

Maar ik heb veel waardering voor de fraaie contrasten en toonwaarden. Goed omgezet! De foto's 2, 5 en 6 bevallen met het beste. De andere foto's zijn vaak wat rommelig van opbouw. Bij een foto als nummer 7, zou je bij het volgende klantenbezoek in Leeuwarden eens met de hoogte van je standpunt kunnen experimenteren. Wat bijvoorbeeld als de bovenklant van het hek precies op de horizon ligt?

Groet,
Kees

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo mar 19 2008 7:09 am

Klasseplaten weer Mike!
Heb je trouwens ook al eens geprobeerd rechtstreeks zwart-wit te schieten? De D2Xs kan dat (mijn D2X ook na de firmware update :D )
Misschien wel eens leuk om dat te doen en het verschil hier neer te zetten.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 8:40 am

Riemke schreef:Klasseplaten weer Mike!
Heb je trouwens ook al eens geprobeerd rechtstreeks zwart-wit te schieten? De D2Xs kan dat (mijn D2X ook na de firmware update :D )
Misschien wel eens leuk om dat te doen en het verschil hier neer te zetten.
Nee, nog niet.
Eerlijk gezegd zie ik daar de meerwaarde niet van in, maar wie weet.
Vergelijken kan altijd even en wie weet een goede ontdekking.
Heb jij hem wel eens geprobeerd, Riemke?

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » wo mar 19 2008 9:30 am

In een ps training bij Nikon heb ik ooit eens geleerd om juist niet in zw te schieten ook al heeft je cam die mogelijkheid. Het maken van een foto in kleur geeft alle info beter weer dan in zw. Bovendien als je in zw hebt gemaakt is het mogelijk dat je je later bij eenn bewerking niet meer alle kleuren herinnert en dan wordt het lastiger om met de verschillende kleurkanalen om te zetten. Misschien wat kriptisch, maar een kleurenfoto geeft de meeste info ook voor een latere omzetting.
Ik zet zelf ook regelmatig om naar zw, maar altijd vanuit een kleurenfoto.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 9:37 am

klopt.
Het kan een verkoop verhaaltje zijn, maar voor een pro camera verwacht ik er wel wat van.
Zal eens checken.
Volgens mij zet ie de beelden in zw/w standaard naar Adobe RGB.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 19 2008 10:28 am

Nog een opname in de richting van Friesland geschoten.

Afbeelding

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » wo mar 19 2008 10:51 am

wim schreef:In een ps training bij Nikon heb ik ooit eens geleerd om juist niet in zw te schieten ook al heeft je cam die mogelijkheid. Het maken van een foto in kleur geeft alle info beter weer dan in zw. Bovendien als je in zw hebt gemaakt is het mogelijk dat je je later bij eenn bewerking niet meer alle kleuren herinnert en dan wordt het lastiger om met de verschillende kleurkanalen om te zetten. Misschien wat kriptisch, maar een kleurenfoto geeft de meeste info ook voor een latere omzetting.
Ik zet zelf ook regelmatig om naar zw, maar altijd vanuit een kleurenfoto.
Als je in RAW werkt maakt het niet uit of je zwartwit kiest bij de opname of achteraf. Ook een zwartwit-opname kun je achteraf weer converteren naar kleur. Met een niet-Nikon RAW-converter als CS3 of Lightroom zul je ongeacht de instelling bij de opname een kleurweergave zien. Alleen Capture zal de zwartwit-instelling van een NEF weergeven.

Overigens mooie platen Mike! De laatste heeft voor mij een beetje een 60-er jaren sfeer, met relatief weinig verkeer. Fraai.
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”