Nikon kopen in China, honkong

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Ebay? Voor mij hoeft het niet!

Bericht door George Fennes » ma nov 06 2006 9:15 am

D70-shooter, over welk bericht heb je het nu?
Er staat zoveel over dit onderwerp.

Wat betreft Ebay, je kan natuurlijk niet iedereen over een kam scheren, maar als iemand een magaseller is zoals in mijn geval en een score heeft van 98-99% positieve feedback, dan denk je dat je goed zit.
Niet dus!

Dan verwacht je van Ebay, dat ze passende maatregelen nemen tegen zo'n megaseller verkoper.
Niet dus!

Waarschijnlijk omdat ik een van de weinigen ben die klagen en er heel veel verdient wordt aan die megaseller verkoper, heel veel provisie, kiest men voor het grote geld en laat jou in de kou staan.

Principes zijn er schijnbaar om over boord gegooid te worden als er geld in het spel is.

Bij zo'n kleine 'verkoper' kan het anders liggen, daar zal men wel actie tegen kunnen ondernemen, omdat die kleine verkoper weinig oplevert voor Ebay en alleen de naam verpest.

Ik wil niet zeggen dat iedere verkoper slecht is op Ebay, maar alleen aangeven dat een hoog positief feedback en een megaseller op zich géén garantie is dat het wel snor zit.

Daarom voor mij was het bijzonder ontnuchterend de eerste keer via Ebay kopen en gelijk zo'n slechte ervaring.

Daar komt bij zoals ik in een vorig bericht al had aangegeven er een gigantisch bedrag aan valuta-omwiisel koers bijkomt, maar ook verzendkosten, verzekering die verplicht is enz. en dan nog het risico dat de douane er nog een schepje bovenop doet.

Dan kan het koopje waar mee geadverteerd wordt van b.v. 1180 euro, wel eens 1580 euro worden, dan is het geen koopje meer en kan je net zo goed je lens bestellen bij Corné.

Daarom wilde ik alleen maar aangeven dat er risico's zitten op Ebay en het kostenplaatje op het moment dat je op de knop kopen drukt bij Ebay voor een bepaald bedrag, flink oploopt, maar je zit er wel aan vast.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

D70-shooter

Bericht door D70-shooter » ma nov 06 2006 11:05 am

Hoi Georges,

ik bedoel de dubieuze aanbiedingen op ebay, voornamelijk uit China.
Zeer eenvoudig te herkennen aan hun rare feedbacks met rare namen en in zeer kort tijdbestek.

Dit soort zaken gewoon bij Hongsien kopen of bij Corne of een zaak als digitalstreet.

Op marktplaats staat nu ook een dubieuze advertentie van een D200 met dure objectieven erbij; bieden vanaf 1000 euro...belachelijk en nep.
Bovendien is de camera op de bijbehorende foto geen D200 maar een D2x....
Wees gewaarschuwd!
Als extra tip; bij aankopen op marktplaats altijd zelf gaan halen, niets per post laten sturen.
Woont de verkoper te ver weg, zeg dan dat je het zelf komt halen, is dat goed en heb je naam en adres, dan kun je later altijd nog mailen dat het opgestuurd moet worden.

Verkopers waar je eerst moet betalen en niets kunt afhalen mijden!!!

luc
Forumlid
Forumlid

Re: Bij de winkel of niet!!!

Bericht door luc » ma nov 06 2006 12:05 pm

wil schreef:
luc schreef: Ik heb een keer netjes van tevoren gebeld of De SB800 nog in voorraad waren bij kamera express. Luc.
vragen of het op voorraad is, is wel iets anders dan vragen of ze er een voor je willen reserveren, dan ga je niet voor niets. :wink:
Meestal is de voorraad maar enkele stuks en als er dan net besteld is via internet zit je ernaast.
Ik koop bij Digital Warehouse in Haarlem. Voordeel is dat ik er vlak bij woon en het zelf haal. Daar gaat het wel uit verpakking en kan het goed bekijken. Hij is niet goedkoper dan andere leveranciers maar met probleem kan ik wel terug en hij levert alleen officiele import. Ik wil geen grijze import met digitale produkten.
Lijkt mij duidelijk dat wannner je expliciet vraagt of iets in voorraad is dat je dat niet doet voor de lol :wink: . Ik heb toen ook duidelijk aangegeven dat ik er de volgende dag voor langs zou komen.
Als ik werkelijk een SB600 en SB800 had moeten reserveren had ik ze nog niet te zien gekregen. Maar dan was ik wel min of meer verplicht geweest tot aanschaf.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma nov 06 2006 7:13 pm

olle_griese schreef:
emdeklerk schreef:Maar sorry hoor, als je uit China/Hong Kong voor 400 Euro een D2x EN een D200 denkt te ontvangen...
Dan mag jij me uitleggen hoe jij dat doet en wat ik fout doe.
er staat `bieden vanaf 165 euro´ en ik bied 1000 euro .
vervolgens komt er gewoon 165 euro te staan.
Ik begreep niet direct dat het om een E-bay-veiling ging. Inderdaad wordt dan je bod steeds zo ver opgehoogd dat je boven het bod van een ander blijft, zolang je aangegeven maximum niet bereikt is. Heb ik ook geen slechte ervaringen mee, trouwens.
Groeten, E.M. de Klerk

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di nov 07 2006 7:26 pm

ik wou het jullie niet onhouden.
Onderstaande mail ontving ik vandaag van ebay

Beste ollegriese
Dit is een bericht van eBay Regels en veiligheid voor:

Objectnummer - 170045629370
Titel object - NIKON D200

Uit onze gegevens blijkt dat je hebt geboden op dit object. We hebben dit object van de site verwijderd en je bod geannuleerd omdat het ernaar uitziet dat er door derden is geknoeid met de verkopersaccount. De verkoper wordt wellicht tijdelijk geschorst terwijl wij de zaak nader onderzoeken. Om privacyredenen kunnen we geen verdere details over deze verkoper geven.

Als iemand die zich voordoet als de verkoper, je vraagt een transactie buiten eBay te voltooien, raden we je aan dit verzoek te negeren. Transacties voor objecten die op eBay zijn aangeboden, maar die buiten eBay worden voltooid, worden niet gedekt door onze kopersbescherming en kunnen zeer fraudegevoelig zijn.

keesonrust

Bericht door keesonrust » di nov 07 2006 7:40 pm

Een ervaring rijker, een illusie armer. Maar wel mooi opgelost zo.

Groet,
Kees.

Gert Wagelaar

oplichting bij Ebay

Bericht door Gert Wagelaar » vr dec 15 2006 1:40 am

Naast deze aanbiedingen uit China, moet ik ook waarschuwen voor soortgelijke aanbiedingen uit Italie, ook op Marktplaats, regel is als het te mooi lijkt, is het niet mooi.

Ik vraag dan of mijn "vriend"die toevallig net in de buurt is de aankoop ook kan ophalen, hoor je nooit meer iets van ze.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr dec 15 2006 2:13 am

Tja een kennis van mij heeft diverse objectieven gekocht via e-bay in Hongkong. Hij heeft hele goede ervaringen daar hij vooraf altijd mailt met deze verkoper. Hij vraagt dan wat voor waarde de verkoper op het pakje zet. Meestal zet de verkoper erop dat het een cadeau is en een veel lagere waarde. Zo was hij voor een Sigma 50-500 en 2x converter, in totaal zo'n € 900, = kwijt, Hij moest € 100,= betalen aan invoerrechten, BTW, BPM, accijnzen en houderschapsbelasting :lol:
Destijds was hij in Nederland dik € 400,= meer kwijt geweest voor dit setje.
Het kan dus ook anders....

garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

1031

Hong sien?

Bericht door 1031 » vr dec 15 2006 7:20 am

Hoe kan ik op ebay zoeken wat deze 'hong sien' te koop heeft. Want bij hem zou ik wel durven kopen.

George Fennes
Clublid
Clublid

Hong Sien kwee

Bericht door George Fennes » vr dec 15 2006 7:56 am

Niet op Ebay, maar rechtstreeks.

Kijk op http://fotoapparatuur.nl/FeedbackShow.asp?PRS_ID=5138

Of stuur Hong Sien rechtstreeks een mailtje met al je vragen en hij zal snel antwoorden, hier zijn adres: hongsien64@yahoo.com

Veel succes.
Velen op dit forum zijn je al voorgegaan naar volle tevredenheid.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo feb 28 2007 11:52 pm

Als je in China iets wilt kopen moet je ook echt naar China toe. Heb er mijn D80 met kitlens 18-135 gekocht voor ca. 500 euri gewoon in een fotowinkel. Internet met Chinezen ?? Niet aan beginnen!

rikterveen

bekend

Bericht door rikterveen » do mar 01 2007 4:30 pm

Bekend verhaaltje.
ik kon laatst een D200 kopen uit Taiwan voor 500 euro.
bleek achteraf ook een oplichter te zijn. ook engelstalige advertenties op marktplaats waar een speciaal bedrijf werd ingeschakeld om het goed te laten verlopen was oplichting.
Fotografie blijft gewoon duur. heb nu dus een D200 voor 1300 euro incl extra accu.

edit: olle Grieze ik had precies hetzelfde bericht. en achteraf komt er helemaal niets uit. er word aan de lopende band geknoeit met accounts

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”