Vreemd verhaal hebben ze toevallig niet de boel schoon gemaakt, AF sensor? Dat wil namelijk bij bepaalde objectieven ook wel eens voor back/frontfocus zorgen.
Luc.
D300 onscherpe foto's
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D300 had toch een fijnafregeling focus? Misschien hebben ze daar wat mee gedaan. Kan mij herinneren dat Evert van Nikon Service Point niet zo blij was met de mogelijkheid fijnafregeling op de D300. Weet niet meer waarom.bjonkhans schreef:Inmiddels is het probleem opgelost, ben terug geweest naar konijnenberg en daar zijn ze ongeveer een kwartier met mijn camera bezig geweest.
Ze hadden test foto's gemaakt en alles was goed geen front of backfocus.
Ze zeggen dat ze niks veranderd hebben maar sinds ik terug ben geweest heb ik geen enkel probleem meer met onscherpe foto's
Had het alleen met mijn 18-200mm objectief met mijn andere objectieven had ik geen probleem.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het werd een hele discussie op een ander forum waar Evert van Stijn ook vaak reageert. Het had te maken dat je moet afregelen op het diafragma wat je gebruikt. Anders zou het niet werken. Je moet wel een aantal off-topic berichten overslaan om bij de verklaring hoe het zit van Evert te komen.
Link naar de discussie
Link naar de discussie