Nikon AF-S DX 17-55mm

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Nikon AF-S DX 17-55mm

Berichtdoor reneo57 » zo nov 26 2006 12:18 pm

Ik ben van plan om de Nikon AF-S DX 17-55mm 2,8G IF-ED te kopen,om voornamelijk stadsgezichten gebouwen,mensen te fotograveren.
Heeft iemand ervaring met deze lens.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor a90 » zo nov 26 2006 12:43 pm

Jawel, alweer ruim anderhalf jaar heb ik deze. Er fijn, lichtsterk objectief. Is denk ik wel het meest gebruikte die ik heb.

Verleden jaar mee naar Italie, oa. Venetië genomen. Geweldig veel plezier van gehad. Recent nog een bruiloft mee geschoten. Zowel binnen als buiten prima gereedschap!

:)
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo nov 26 2006 12:44 pm

Prachtlens! Het 17 mm gedeelte is precies goed voor het meeste groothoekwerk en het 55mm gedeelte is nog net geschikt voor het meeste portretwerk. Dat laatste is wat mij betreft het voordeel tov de 17-35 mm.
Beeldkwaliteit is uitstekend.

Zie http://www.kenrockwell.com/nikon/1755.htm

Nadeel: het ding is loodzwaar en vrij groot. Als je de zonnekap erop hebt lijkt het alsof je met een tele rondzeult.
Ik ben er zeer tevreden mee.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX IF ED + HB-31, Nederlands

Berichtdoor reneo57 » zo nov 26 2006 3:18 pm

Bedankt voor de info,ik vertrouw op jullie inzicht over dit objectief
Meteen maar besteld!
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor KvP » zo nov 26 2006 4:06 pm

Ik doe hem in ieder geval nooit meer weg.
Echt de TOP

Gr Kees
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 26 2006 7:12 pm

Marten schreef:Prachtlens! Het 17 mm gedeelte is precies goed voor het meeste groothoekwerk en het 55mm gedeelte is nog net geschikt voor het meeste portretwerk. Dat laatste is wat mij betreft het voordeel tov de 17-35 mm.
Beeldkwaliteit is uitstekend.

Zie http://www.kenrockwell.com/nikon/1755.htm

Nadeel: het ding is loodzwaar en vrij groot. Als je de zonnekap erop hebt lijkt het alsof je met een tele rondzeult.
Ik ben er zeer tevreden mee.


Als ik Ken R. zo lees kan je je geld beter aan iets anders uitgeven... :shock:
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor KvP » zo nov 26 2006 7:17 pm

Leeuwarden schreef:
Marten schreef:Prachtlens! Het 17 mm gedeelte is precies goed voor het meeste groothoekwerk en het 55mm gedeelte is nog net geschikt voor het meeste portretwerk. Dat laatste is wat mij betreft het voordeel tov de 17-35 mm.
Beeldkwaliteit is uitstekend.

Zie http://www.kenrockwell.com/nikon/1755.htm

Nadeel: het ding is loodzwaar en vrij groot. Als je de zonnekap erop hebt lijkt het alsof je met een tele rondzeult.
Ik ben er zeer tevreden mee.


Als ik Ken R. zo lees kan je je geld beter aan iets anders uitgeven... :shock:

Ken R. tegen de rest van de wereld :lol:
Laat je niets wijsmaken.
De mensen die hier reageerden hebben allemaal deze lens.
En de resultaten liegen er niet om.

Gr kees
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 26 2006 7:23 pm

Ik zit zelf ook emt een scheef oog naar deze (17-55) lens te kijken maar ik vind het wel erg veel geld... Ik weet dat Ken R. een eigen mening heeft maar dat wil niet zeggen dat je zijn mening niet moet overwegen als zijnde juist of niet juist als je zelf ook voor de beslissing staat. Hij is enthousiast over de 28-85 en dat is financieel gezien in ieder geval het ondezoeken waard. Ikzelf zit overigens met smart te wachten op de Tokina 16-20 f2.8. Ik ben heel benieuwd wat die gaat doen.
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor KvP » zo nov 26 2006 7:31 pm

Leeuwarden schreef:Ik zit zelf ook emt een scheef oog naar deze (17-55) lens te kijken maar ik vind het wel erg veel geld... Ik weet dat Ken R. een eigen mening heeft maar dat wil niet zeggen dat je zijn mening niet moet overwegen als zijnde juist of niet juist als je zelf ook voor de beslissing staat. Hij is enthousiast over de 28-85 en dat is financieel gezien in ieder geval het ondezoeken waard. Ikzelf zit overigens met smart te wachten op de Tokina 16-20 f2.8. Ik ben heel benieuwd wat die gaat doen.

Hoelang wil je wachten op die 16-20 f2.8 :lol:
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 26 2006 7:42 pm

Oeps :oops: 16-50 uiteraard. Trouwens... Ik ben ook heel benieuwd naar de 10-17 van Tokina...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor KvP » zo nov 26 2006 7:45 pm

Leeuwarden schreef:Oeps :oops: 16-50 uiteraard. Trouwens... Ik ben ook heel benieuwd naar de 10-17 van Tokina...

Ben ik ook benieuwd naar.
Ik had de tokina 12-24, een dijk van een lens.

Even afwachten nog.

Gr Kees
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 26 2006 7:48 pm

Inderdaad. Ik ben echt heel benieuwd naar de eerste testen...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Gebruikers hebben de ervaring.

Berichtdoor reneo57 » zo nov 26 2006 7:49 pm

Als Marten en a90 die al langere tijd dit objectief in gebruik hebben zeggen dat hij perfect is, dan geloof ik dat.
Volgens mij zijn er weinig slecht presterende Nikkor objectieven. Ik heb ook veel Sigma gehad, redelijk maar Nikkor steekt er met kop en schouders boven uit.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 26 2006 7:52 pm

Het gaat uiteraard ook niet om het geloven van mede forumleden. In mijn geval is het zo dat ik op dit moment op zoek ben en de opties die ik heb bekijk. Tokina is één van die opties. Gezien de 12-24 van hun verwacht ik er eigenlijk wel wat van...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo nov 26 2006 8:42 pm

Leeuwarden schreef:Het gaat uiteraard ook niet om het geloven van mede forumleden. In mijn geval is het zo dat ik op dit moment op zoek ben en de opties die ik heb bekijk. Tokina is één van die opties. Gezien de 12-24 van hun verwacht ik er eigenlijk wel wat van...


Ik heb hierboven niet mijn GELOOF weergegeven maar wat ik van die lens vind. Ken R heb ik aangehaald omdat ik het altijd goed vind ook wat tegenargumenten aan te dragen.
Samenvattend: prachtlens met een zeer universeel bereik.
Daar zal je geen spijt van krijgen Reneo57.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten