Manfrotto monopod prof

Discussies over statieven

Onderwerp:

Manfrotto monopod prof

Berichtdoor Pancarans » wo nov 29 2006 4:59 pm

Een vraag over een Manfrotto monopod.
Mogelijk kan ik voor weinig dit statief overnemen. Nu zitten er bovenop twee soorten schroefdraad, waarvan de grootste naar beneden gedrukt kan worden en je de kleinere kan gebruiken. Mijn vraag is of dat nromaal is en de tweede vraag, moet ik nog een statiefkop aanschaffen?

garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor a90 » wo nov 29 2006 5:19 pm

Beste Irwan,

Ik heb ook een Manfrotto monopod met exact het zelde schroefdraad (2 keer in elkaar, knap bedacht overigens)

Ik gebruik overigens geen statiefkop maar ik gebruik de monopod dan ook onder bij lens ipv. camera. Dat maakt verschil omdat je met een monopod onder je lens niet heel wilde bewegingen wilt maken

Overigens zijn ze niet heel duur nieuw hoor
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » wo nov 29 2006 5:32 pm

Ok tnx a90.
Dat had ik ook gezien, maar waarschijnlijk hoef ik niets te betalen, da's nog effe wat goedkoper, hehehe :)
Jij gebruikt neem ik aan de buitenste schroefdraad. Met de binnenste is het zo'n gepriegel lijkt mij.

gr, Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor a90 » wo nov 29 2006 6:20 pm

Ik gebruik het binneste (de kleinste draad dus) Dat gaat eigenlijk automatisch als je de camera of lens erop zet. Hij duwt automatisch de brede schroefdraad naar beneden en draait zich vast op de binneste draad

:)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten