Zijn er fotografen die fotograferen met de Nikkon AF-D 80-400 VR.
En indien, hebben zij er ook een mening over?
Zijn er fotografen die werken met de Nikkon AF-D 80-400 VR.
- Berend Jan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Warner
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb hem een paar jaar gehad. Op zich is het een fijne lens, maar ik kwam toch wel vaak licht te kort en de autofocus is erg traag ten opzichte van de moderne objectieven. Ik heb hem vervangen door een 70-200 met een 2 x converter. Met de converter is hij nog net zo lichtsterk als de 80-400 maar tot 200 is hij veel lichtsterker. Als je veel bewegende objecten wil fotograferen is hij nauwelijks goed bruikbaar.
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Ja ik heb de lens ook.
Bevalt mij meer dan goed, het bereik is heerlijk.
Voor binnenwerk is hij minder geschikt maar buiten is er met de lichtsterkte prima te werken (ja tuurlijk het kan altijd beter).
Af is trager als afs maar het is maar net waarvoor je hem gaat gebruiken.
Overigens sta ik er ook mee langs de Circuits en op luchtshows en ik heb geen last van de wat tragere AF (overigens zijn hier leden op het forum die daar anders over denken dus ik spreek uit eigen ervaring).
Op www.nedevents.nl vind je veel foto's gemaakt met de nikor 80-400 vr (foto's van mij) en de nikor 70-200 vr (eventueel met converter, foto's van Arend).
Mocht je nog specefieke vragen hebben hoor ik het wel.
Groeten Raymond
Bevalt mij meer dan goed, het bereik is heerlijk.
Voor binnenwerk is hij minder geschikt maar buiten is er met de lichtsterkte prima te werken (ja tuurlijk het kan altijd beter).
Af is trager als afs maar het is maar net waarvoor je hem gaat gebruiken.
Overigens sta ik er ook mee langs de Circuits en op luchtshows en ik heb geen last van de wat tragere AF (overigens zijn hier leden op het forum die daar anders over denken dus ik spreek uit eigen ervaring).
Op www.nedevents.nl vind je veel foto's gemaakt met de nikor 80-400 vr (foto's van mij) en de nikor 70-200 vr (eventueel met converter, foto's van Arend).
Mocht je nog specefieke vragen hebben hoor ik het wel.
Groeten Raymond