Tamron 17-50 2.8

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Tamron 17-50 2.8

Berichtdoor Teun » di apr 29 2008 10:44 pm

Ik wil graag deze lens aanschaffen, is het een goede keus? Ik lees er veel positieve maar ook enkele negatieve reacties over, het verschilt nogal van lens heb ik gelezen.

Kan ik dan het beste een met of zonder motor kopen?? (Ik heb nu een nikon D50 en wil een D80 kopen).

Zonder motor stelde sneller scherp had ik gelezen, maar het nadeel is het verkopen aan D40 en D60 gebruikers. Als je deze lens nog ooit kwijt wil. :lol:

Welke versie is dit, met of zonder motor?:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=18029

En wat is het verschil met de Sigma 17-50:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=18029

Bedank, groetjes Teun
Teun



Onderwerp:

geen probleem

Berichtdoor George Fennes » di apr 29 2008 10:53 pm

Hallo Teun,
Ik heb de Tamron 17-50mm 2.8 en ben er laaiend enthousiast over en met mij een heel leger Nikon fotografen :lol:
Dat er kwaliteitsverschillen tussen kunnen zitten heb ik wel meer gehoord, maar dat heb je met de bijna 1000 euro duurdere Nikkor 17-55mm 2.8 ook :lol:
Ik heb hier ervaringen op het forum gelezen van verschillende forumleden die de Nikkor wel 2x moesten omruilen voordat ze een goed exemplaar hadden :oops:
Dus dan mag het ook een enkele keer bij Tomron voorkomen.
Maar ik zou de gemotoriseerde versie kopen, er komen steeds meer body's zonder motor en dat ie trager zou zijn is mogelijk, 1/100 van een sec. ik weet niet of je dat merkt :wink:

Succes met je keuze.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Teun » wo apr 30 2008 12:55 am

Ok bedankt George, nog even voordat ik daadwerkelijk ga bestellen...

Wat is het verschil tussen de:
Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph [IF] Nikon (built-in AF): € 349,00 en de
Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon: € 377,00

Ze staan wel op twee verschillende (onderstaande) sites, maar er is toch wat prijsverschil.

(dus tussen deze twee:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=18029
http://www.cameranu.nl/artikel/9150/Tam ... n_AF_.html)

Sorry, ben echt een dummy op het gebied van afkortingen in de naamgeving....

Groetjes Teun
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » wo apr 30 2008 12:59 am

De één heeft een ingebouwde autofocusmotor. Is hierdoor sneller bij het scherpstellen. Een voordeel bij bewegende onderwerpen.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Teun » wo apr 30 2008 1:11 am

GdP schreef:De één heeft een ingebouwde autofocusmotor. Is hierdoor sneller bij het scherpstellen. Een voordeel bij bewegende onderwerpen.

Wel typisch dat hij met motor juist goedkoper is afgezien van dat ze op verschillende sites staan. :roll:

Ik dacht juist dat is las dat met ingebouwde AF motor het scherpstellen minder snel ging?, maar ik ga toch maar voor de versie met AF motor van camera.nl vanwege de grotere mogelijkheden met andere modellen.
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor V70ORD5 » zo mei 04 2008 12:13 am

Hoe kan je nu in de fotozaak snel testen en beoordelen of de lens die je in handen krijgt een goede is?
Dit om te voorkomen dat je weer een takke eind terug moet rijden.

Gaarne tips...
Op 17mm op 50mm op F2.8 of F8 wanneer zie je het beste dat je een mindere lens hebt?
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Gebruikersavatar
V70ORD5

Forumlid
Berichten: 651


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor NielsThijssen » zo mei 04 2008 12:35 am

V70ORD5 schreef:Hoe kan je nu in de fotozaak snel testen en beoordelen of de lens die je in handen krijgt een goede is?
Dit om te voorkomen dat je weer een takke eind terug moet rijden.

Gaarne tips...
Op 17mm op 50mm op F2.8 of F8 wanneer zie je het beste dat je een mindere lens hebt?


Bijvoorbeeld met een focus-chart.
Focus test chart
Mijn focus testje op een gammel statief dus niet heel zuiver...

Succes (ja ook bezitter van de Tamron 17-50 (zonder AF-S motor... just plain, ol'skool, mechanisch wieltje ;) )
NielsThijssen



Onderwerp:

Berichtdoor Antoinette » zo mei 04 2008 9:20 am

Ik heb er gisteren 1 kado gekregen :D Ga hem vandaag testen, de mijne heeft een motortje trouwens.
Say what you like
Do what you feel
Gebruikersavatar
Antoinette

Forumlid
Berichten: 1142


Locatie: Haarlem
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor V70ORD5 » zo mei 04 2008 9:21 am

Antoinette schreef:Ik heb er gisteren 1 kado gekregen :D Ga hem vandaag testen, de mijne heeft een motortje trouwens.


Kijk eens aan.. zulke kadootjes zijn altijd welkom natuurlijk.
Ben heel erg benieuwd naar je bevindingen en resultaten.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Gebruikersavatar
V70ORD5

Forumlid
Berichten: 651


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor André » zo mei 04 2008 9:28 am

Toevallig heb ik hem 2 weken geleden ook gekocht voor slechts 325 euries. Echt een aangenaam lensje. Ik zou eigenlijk niet eens weten of ik hem nu met of zonder motor heb.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Ivette » zo mei 04 2008 9:30 am

Ivette



Onderwerp:

Berichtdoor Teun » wo mei 21 2008 2:41 pm

De tamron is net in de bestelling :D , iemand ervaring met de leveringsduur van camera.nl? Bij overmaken via bankrekening.

Ik hoop em toch wel vrijdag binnen te hebben...

Groet Teun :wink:
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » wo mei 21 2008 2:44 pm

GdP schreef:De één heeft een ingebouwde autofocusmotor. Is hierdoor sneller bij het scherpstellen. Een voordeel bij bewegende onderwerpen.


De versie met focusmotor schijnt in dit geval langzamer te zijn dan de versie zonder motor ingebouwd. Tamron heeft waarschijnlijk een goedkoop motortje gebruikt om hem compatible te maken met de D40(x) en D60, en geen extra geld uit willen geven voor een snelle versie.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor paulg » wo mei 21 2008 3:31 pm

hoi teun,
neem aan dat je cameranu.nl bedoelt...
Ik had hem de volgende dag binnen :D samen met de d80.
werkt prima en is snel zat(voor mij dan :o )
Gr Paulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
Gebruikersavatar
paulg

Forumlid
Berichten: 138


Locatie: Delfgauw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Tom » wo mei 21 2008 4:11 pm

Rogier schreef:
GdP schreef:De één heeft een ingebouwde autofocusmotor. Is hierdoor sneller bij het scherpstellen. Een voordeel bij bewegende onderwerpen.


De versie met focusmotor schijnt in dit geval langzamer te zijn dan de versie zonder motor ingebouwd. Tamron heeft waarschijnlijk een goedkoop motortje gebruikt om hem compatible te maken met de D40(x) en D60, en geen extra geld uit willen geven voor een snelle versie.
Yup. Als je een body met focusmotor hebt is het aan te raden om de 17-50 ZONDER focusmotor te kopen!!
Wel belangrijk om op te letten dus.
Tom

Forumlid
Berichten: 2622




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten