Vakantie naar kos

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
dirk-jan boon

Vakantie naar kos

Bericht door dirk-jan boon » ma mei 05 2008 6:49 am

Zo , de koffer is al bijna gepakt de berghaus ook (mijn rucksack ga natturlijk niet met een compleet berg huis op me rug lopen :D )

ik vertrek donderdag ochtend om 05:00 voor een weekje griekse zon in KOS .. ben benieuwd hoe het er is , nog nooit op kos geweest (foto's graag in een ander topic aub) dit topic is bedoeld om straks de foto's (niet allemaal hoor :mrgreen: ) in te gaan plaatsen

oh ja ik zal dus op het forum niet (of bijna niet) actief zijn van 8 t/m 15 mei . vakantietips graag in een pb'tje tot die tijd.

oh ja en na die tijd zullen er wel te veel reacties zijn op de diverse threads en draadjes .. dus als ik ze niet allemaal lees of een reactie op plaats dan bedoel ik daar verder niets mee ..

dus alvast tot l8tersz ..

countdown has started ...

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » ma mei 05 2008 7:46 am

Nou een hele fijne vakantie alvast. Ik ken Kos niet, maar ik denk dat je het best naar je zin zult hebben.
Say what you like
Do what you feel

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door unga » ma mei 05 2008 9:17 am

alvast een fijne vakantie, klein maar fotogeniek eiland, ben er 2 jaar terug geweest

ik zie je platen wel
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Ko

Bericht door Ko » ma mei 05 2008 4:47 pm

Fijne vakantie. ben zeer benieuwd naar de platen.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma mei 05 2008 4:49 pm

Dirk-Jan,

heel veel plezier gewenst. Uit jouw draadjes van de afgelopen tijd heb ik opgemerkt dat je er met veel plezier naar toeleefde! Geniet ervan en lekker veel fotograferen!

Jolanda
(die woensdagochtend vroeg vertrekt naar Spanje....)
click voor mijn foto's op flickr.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma mei 05 2008 7:39 pm

Fijne vakantie!!!!!!!!!!

Mvg, Gino :D

PS: jij ook Jolanda :wink:
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

palone

Bericht door palone » ma mei 05 2008 8:18 pm

Fijne vakantie en veel plezier. Ik ben ook ooit op Kos geweest, was toen een stuk jonger dan dat ik nu ben. Er is genoeg te zien !

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma mei 05 2008 8:31 pm

Een collega is net terug van Kos en heeft het prima naar d'r zin gehad. Veel plezier en maak een paar mooie foto's!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Marco

Bericht door Marco » ma mei 05 2008 8:38 pm

Veel plezier.

Maak zeker een rondje om het eiland, je zult dan ook zien dat de stranden er nogal verschillend uit zien op Kos. Varierend van mwah nabij Kos-Stad tot schitterend in bijvoorbeeld het noorden van het eiland.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma mei 05 2008 9:45 pm

Fijne vakantie Dirk Jan! Ik meen me te herinneren dat je al een keer eerder naar Griekenland geweest bent? Volgens mij had je foto's geplaatst van Santorini?
Maak gebruik van de fotografische tips die je toen gekregen hebt. Let op de belichting bij die mooie Griekse witte huisjes :D
Polarisatiefilter ook mee?

We zien de resultaten wel op het forum verschijnen!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di mei 06 2008 4:20 am

@ all

bedankt voor de mooie wensen, vandaag nog even werken dan gaat het beginnen morgen lekker vrij vanaf dondederdag echt vakantie.

zal de tips van santorini nog eens opzoeken .. een jaar geeleden alweer..

was het maar al woensdag.. gelukking is het nog meivakantie dus mijn auto (lease) en ik vinden de weg naar werke en huis nog wel en hoepnlijk lekker snel

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di mei 06 2008 4:38 am

Zo me ouwe draadje nog weer even nieuwleven ingeblazen..

ik blijf voorlopig nog even op de P schieten (M heb ik te weinig ervaring voor) als ik het even goed gelezen heb kan ik dus beter de EV compensatie op nul laten of een of twee stops overbelichten.. alles gaat zo wie so voor de d70 in nef +jpegbasic (beter safe dan sorry) de olympus gaat ook mee maar die kent helaas geen raw alleen srgb

zal meer tijd voor de compositie nemen (als het kan natuurlijk)

@ riemke de circulaire polar gaat ook mee maar moet je nu eerst helf indrukken en dan aan de polar draaien en dan schieten?? of eerst draaien dan meten en af en compo en dan schieten..

ben nog steeds lerende ..
graag zsm antwwoord aub (ook anderen mogen reageren naturrlijk) des te meer tips des te beter.. vanmiddag (plm 1630) lees ik het hopelijk wel anders woensdag.. maar als het effe kan voor 18:00 dan gaat de pc echt uit nog wat effe uitrusten , eten , treinen naar amerfoort waar een goede vriend me om 00:00 naar schiphol brengt .

mikemix

Bericht door mikemix » di mei 06 2008 10:09 am

Wat doe je tussen 0:00 en 5:00?

Ruudje

Bericht door Ruudje » di mei 06 2008 10:18 am

fiene vakantie!

BETER! 8)

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di mei 06 2008 4:22 pm

Je gebruikt een polarisatie filter als volgt;

Schroef het filter voorop het objectief en kijk door de zoeker. Het eerste dat nu opvalt is dat het beeld donkerder is dan zonder filter. Dit wordt veroorzaakt door de grijze tint van het filter. door het filter te verdraaien zal het beeld veranderen. De lucht wordt lichter of donkerder, reflecties worden geheel of gedeeltelijk weggenomen en kleuren worden intenser. Wanneer de lucht het blauwst is, de reflecties minimaal en de kleuren maximaal worden weergegeven, dan is de werking van het filter maximaal. Draai je het filter nu een kwartslag, dan is de werking minimaal. Draai je een polarisatiefilter één keer volledig rond, dan zijn er twee punten waarop het filter maximaal werkt.

Dit is wel iets waar je rekening mee moet houden:

Bij sommige zoomobjectieven draait bij het scherpstellen het voorste deel van het objectief mee met de scherpstelring. Dit betekent dat ook het polarisatiefilter draait. Hierdoor verandert het polarisatie-effect. Stel bij het gebruik van zo'n zoomobjectief daarom altijd eerst scherp en draai daarna het polarisatiefilter in de gewenste stand.

Van onze Gerrit kreeg ik nog een keer de volgende "gebruiksaanwijzing"

Riemke een polarisatiefilter kan je d.m.v. een spotmeting instellen op een stuk blauw in de lucht. Daar waar de lichtmeter de laagste waarde aangeeft is de juiste stand van het filter.
Hij werkt het beste dwars op de zonrichting.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”