Nog een keertje strand...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo mei 07 2008 9:45 am

Ik vind het mooie platen Gaby en inderdaad is dat lichtere "jouw stijl". Niks mis mee. De scherpte vind ik prachtig, belichting ook. Vooral goed belichten op het strand vind ik zelf altijd best moeilijk. Het risico van overbelichten is daar erg groot :)

Zelf houd ik ook van wat meer pit in de kleuren. Ik ben er even mee aan de gang gegaan en heb ze naast elkaar gezet. Levels klein beetje verschoven, contrast iets terug en kleurstuurpunt op het broekje.
(overigens.....volgens mij is je sensor vuil? :roll: )

Naast elkaar:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Riemke op wo mei 07 2008 9:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » wo mei 07 2008 9:46 am

Die van Marten is naar mijn idee net iets te donker. Mooie foto's maar ook hier ogen ze iets flets.

Afbeelding

Als je hem wel wilt hebben dan hoor ik het wel.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » wo mei 07 2008 9:47 am

Zoonlief krijgt wel steeds vollere buik van al die pakjes drinken :) :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » wo mei 07 2008 9:47 am

mikemix schreef:Afbeelding
Jij doelt nu op de streep naar boven? Dat komt door het kader, zonder kader komt-ie niet hoog.

mikemix

Bericht door mikemix » wo mei 07 2008 9:51 am

Dat maakt dus niet uit zoals je kan zien.
Voorop, ik probeer iemands stijl niet te veranderen, ik probeer iets te laten zien wat mij opvalt.
Wat mij opvalt is dat het beeld in de witte partijen in zijn omvang zit, dus te licht.

Afbeelding

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » wo mei 07 2008 9:53 am

Riemke schreef:Ik vind het mooie platen Gaby en inderdaad is dat lichtere "jouw stijl". Niks mis mee. De scherpte vind ik prachtig, belichting ook. Vooral goed belichten op het strand vind ik zelf altijd best moeilijk. Het risico van overbelichten is daar erg groot :)

Zelf houd ik ook van wat meer pit in de kleuren. Ik ben er even mee aan de gang gegaan en heb ze naast elkaar gezet. Levels klein beetje verschoven, contrast iets terug en kleurstuurpunt op het broekje.
(overigens.....volgens mij is je sensor vuil? :roll: )

Naast elkaar:

Afbeelding
hoe werkt een kleurstuurpunt?

Jouw bewerking maakt de foto wat donkerder, of geeft 'm meer pit, dit vind ik mooier dat de eerste bewerking (maar blijf geloof ik toch eigenwijs bij die van mezelf :oops: ).....

En ja m'n sensor is HEEL erg vuil, zag ik ook.... Nadat ik had geprobeert om de lucht wat blauwer te maken... ik moet 'm straks ff reinigen..

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » wo mei 07 2008 9:53 am

Mikemix, is dat niet te veel techniek? Ik zie in fotobladen vaak foto's van professionele fotografen waarvan je zo al kunt zien dat het histgram ook niet van links naar rechts netjeszal zijn gevuld.
Een histogram is een hulpmiddel, meer niet. De fotograaf kan daar naar smaak van afwijken.

Tammo

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo mei 07 2008 9:56 am

Maud schreef:Zoonlief krijgt wel steeds vollere buik van al die pakjes drinken :) :)
:mrgreen:

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » wo mei 07 2008 9:56 am

Mijn histogram ziet er anders uit maar dat bleek dus bij de AdobeRGB versie te zijn en niet bij de sRGB versie...

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » wo mei 07 2008 9:57 am

Dennis71 schreef:Die van Marten is naar mijn idee net iets te donker. Mooie foto's maar ook hier ogen ze iets flets.

Afbeelding

Als je hem wel wilt hebben dan hoor ik het wel.

In dit geval is de lucht blauwer maar Kaj is volgens mij nog lichter? Of vergis ik me?

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » wo mei 07 2008 9:57 am

Marten schreef:
Maud schreef:Zoonlief krijgt wel steeds vollere buik van al die pakjes drinken :) :)
:mrgreen:
Hahha ja niet pedagogisch verantwoord, zoveel fristi....

mikemix

Bericht door mikemix » wo mei 07 2008 9:59 am

Tammo, voorop, ik dring niets op, ik zie iets en deel dat voor wie dat interesseert vanuit een helpende functie.

Voor het zelfde geldt vertrouwd iemand zijn scherm op een bepaalde manier die misschien toch net iets anders laat zien dan wat het is.

Nogmaals, geen kritiek en ik laat het hier bij.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo mei 07 2008 10:04 am

Gabees schreef:hoe werkt een kleurstuurpunt?
Kleurstuurpunten zitten in Capture NX, maar ook in het Nik Viveza (dat gebruik ik)
Je kunt daarmee lokaal de kleur van een gedeelte in je foto aanpassen, niet door te selecteren met je PS tools, maar door er een kleurstuurpunt op aan te brengen. Je kunt dan Brightness, Contrast en Saturation onafhankelijk van elkaar afregelen met schuifjes. Aleen het gebied wat jij aangeeft wordt dan aangepast.
Ik vind het een geweldig programma!

Dat smaken verschillen komt hier ook wel weer naar voren. De bewerking van Marten vind ik ook te donker, bij Dennis vind ik de lucht te blauw en Kaj te licht.
Laatst gewijzigd door Riemke op wo mei 07 2008 10:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » wo mei 07 2008 10:08 am

Afbeelding Afbeelding

Net als Riemke heb ik de plugin viveza gebruik. Geweldig makkelijk en uitermate effectief.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo mei 07 2008 10:20 am

Ja, precies goed die rechter van Dennis.
Niets meer aan doen!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”