accu leeg
Ik heb echt iets waar ik niet meer uitkom.
3 jaar geleden kocht ik een D2X met een 70-200 2.8 vr lens uiteraard van Nikon.
Na enige weken lekker er mee gewerkt te hebben was ik ineens het contact kwijt tussen de body en de lens.
Ik draaide de lens eraf en er weer op en het ging weer lange tijd goed. Echter steeds meer ging dit voor \komen en heb ik de camera en lens ter reparatie aangeboden bij Nikon in Beverwijk.
Deze konden niets constateren maar hebben wel de lens gemodificeert. Daarna weer de paar weken lekker er mee gewerkt en toen kwam het probleem gewoon weer terug.
Nu heb ik sinds 3 maanden een D3 waar het probleem niet voor deed maar wat denk je , na een maand het zelfde gedonder, met volle accu zie je ineens de accu naar een laatste streepje klappen en niets is meer mogelijk totdat je de lens er heb afgehaald en er weer op monteerd.
Afijn, het moet dus de lens zijn denk ik dan en ruil hem in op een nieuwe 70-200 2.8 VR.
Dat is nu een maand geleden maar nu heb ik weer het zelfde probleem, ook met die nieuwe lens dus.
Hoe kan dit nu, wat doe ik fout, zijn de contacten van de Nikon Pro body`s en lenzen zo slecht???
Ik weet het echt niet meer, wie wel?
Gr. John
3 jaar geleden kocht ik een D2X met een 70-200 2.8 vr lens uiteraard van Nikon.
Na enige weken lekker er mee gewerkt te hebben was ik ineens het contact kwijt tussen de body en de lens.
Ik draaide de lens eraf en er weer op en het ging weer lange tijd goed. Echter steeds meer ging dit voor \komen en heb ik de camera en lens ter reparatie aangeboden bij Nikon in Beverwijk.
Deze konden niets constateren maar hebben wel de lens gemodificeert. Daarna weer de paar weken lekker er mee gewerkt en toen kwam het probleem gewoon weer terug.
Nu heb ik sinds 3 maanden een D3 waar het probleem niet voor deed maar wat denk je , na een maand het zelfde gedonder, met volle accu zie je ineens de accu naar een laatste streepje klappen en niets is meer mogelijk totdat je de lens er heb afgehaald en er weer op monteerd.
Afijn, het moet dus de lens zijn denk ik dan en ruil hem in op een nieuwe 70-200 2.8 VR.
Dat is nu een maand geleden maar nu heb ik weer het zelfde probleem, ook met die nieuwe lens dus.
Hoe kan dit nu, wat doe ik fout, zijn de contacten van de Nikon Pro body`s en lenzen zo slecht???
Ik weet het echt niet meer, wie wel?
Gr. John
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zondag een paar honderd foto's geschoten bij het hockey (Bloemendaal - Amsterdam hoofdklasse playoffs). Voor de wedstrijd heb ik er even last van gehad, nu dus met grip onder m'n D200. Daarna dus helemaal niet meer. Het lijkt mij dus echt niet in de batterij te zitten maar in de aansluiting van de lens of zo. Vreemd!
GVD
Ik heb idd hetzelfde probleem met mijn d200 en de 70-200, maar de laatste tijd signaleer ik het ook als ik met mijn 18-70 werk.
gewoon even inzoomen met de 70-200 is genoeg. Wat ik dan waarneem is dat op de LCD F0 als diafragma verschijnt en tegelijkertijd zijn mijn accu's leeg. uitzetten is dan de remedie, maar aangezien ik veel actiefotografie doe heb ik al behoorlijk wat shots verspeeld. Het doet me goed om te horen dat ik niet meer de enige ben!
het geval doet zich voor net buiten de garantie, en ik heb het idee dat het steeds erger word.
maar na al een rubbertje te hebben versleten (volgende zit eraan te komen) en een defect sluitermechanisme bij de d70 van mijn vader begin ik toch serieus te twijfelen
de camera van mijn vriendin een eos 350D heeft nog nooit ergens last van gehad
sorry maar om eerlijk te zijn begin ik me der wel aan te ergeren!!!!!!!!
zou het dan toch

gewoon even inzoomen met de 70-200 is genoeg. Wat ik dan waarneem is dat op de LCD F0 als diafragma verschijnt en tegelijkertijd zijn mijn accu's leeg. uitzetten is dan de remedie, maar aangezien ik veel actiefotografie doe heb ik al behoorlijk wat shots verspeeld. Het doet me goed om te horen dat ik niet meer de enige ben!
het geval doet zich voor net buiten de garantie, en ik heb het idee dat het steeds erger word.
maar na al een rubbertje te hebben versleten (volgende zit eraan te komen) en een defect sluitermechanisme bij de d70 van mijn vader begin ik toch serieus te twijfelen

de camera van mijn vriendin een eos 350D heeft nog nooit ergens last van gehad

sorry maar om eerlijk te zijn begin ik me der wel aan te ergeren!!!!!!!!
zou het dan toch

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik denk dat de Nikonclub deze klachten moet verzamelen en aan Nikon moet voorleggen. Dit zijn geen incidenten meer...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
mijn camera en sigmalens was nog maar 2 weken oud, dus ik ben teruggegaan naar de winkel, die konden in eerste instantie niets vinden en kon naar nikon, maar als die niets vinden krijg ik hem gewoon ongerepareerd terug maar moet dan wel verzendkosten betalen, dat is nou ook niet zo'n ramp, maar goed als het voor niets is is het toch weer zonde, toen kreeg ik eigenlijk geluk bij een ongeluk en ging de body en lens stuk, dus ik kreeg alles nieuw, toen was de lens weer stuk, en het bleek dat de camera en de lens niet compatible waren, toen heb ik met bijbetaling een nikor 18-200 lens gekocht ( wat wel steeds duurder werd ) en nu werkt alles perfect en ben heel erg tevreden tot nu toe.
Ik heb sinds kort ook een 70-200 vr en tevens een grip voor mijn d200 gekocht en sindsdien heb ik ook problemen. Ik denk zelf dat het bij mij aan de grip ligt. Want wanneer ik iets aan het wieltje draai waarmee je de grip behoort vast te zetten, is het probleem tijdelijk opgelost. Maar het is en blijft irritant natuurlijk. Verder heb ik het idee dat mijn 70-200 met tc 14E niet helemaal lekker op de camera zit, wiebelt een beetje waarbij je soms geen foto's kan maken. Dat is dus wel een contactprobleem. Maar of dat met samenhangt met mijn accuprobleem weet ik niet.
gr marijke-s
gr marijke-s
Vandaag met Beverwijk gebeld en ze zeggen dat er nu behoorlijk veel klachten binnen komen met het dbs probleem. Ze weten nog steeds niet waar het aan ligt, want ieder persoon geeft een ander gebruik aan. Dus het ligt niet zeker aan de Vr of aan de contacten.
Het enige wat ik kan doen is het opsturen en dan kijken ze hem na zonder garantie dat ze het kunnen verhelpen. Balen want ik heb mijn toestel pas sinds dec. 2006.
Het komt nu ook bij de d300 voor dus omruilen heeft ook geen zin.
Het enige wat ik kan doen is het opsturen en dan kijken ze hem na zonder garantie dat ze het kunnen verhelpen. Balen want ik heb mijn toestel pas sinds dec. 2006.
Het komt nu ook bij de d300 voor dus omruilen heeft ook geen zin.
ik zou zeggen iedereen die er last van heeft melden in Beverwijk!!
dan hebben ze volgende week de oplossing en de week erop een firmware, 2 weken verder is het hele probleem opgelost.......ach ik zat even hardop te dagdromen........
jullie zouden zeggen, wat zeur je nou, jouw probleem is toch opgelost? dat klopt en ben nog steeds zeer tevreden, maar in mijn achterhoofd hou ik er rekening mee dat het terug kan komen, misschien niet terecht, je weet het niet
dan hebben ze volgende week de oplossing en de week erop een firmware, 2 weken verder is het hele probleem opgelost.......ach ik zat even hardop te dagdromen........
jullie zouden zeggen, wat zeur je nou, jouw probleem is toch opgelost? dat klopt en ben nog steeds zeer tevreden, maar in mijn achterhoofd hou ik er rekening mee dat het terug kan komen, misschien niet terecht, je weet het niet