Probleem Tamron 17-50 2.8 (update, urgent)

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Probleem Tamron 17-50 2.8 (update, urgent)

Berichtdoor Teun » wo mei 28 2008 1:53 am

Ik heb er de eerste dag geen last van gehad maar nu wel soms. :roll:

De lens geeft soms om de een of andere reden gaan gegevens door naar de body, op het display staat dan F-- te knipperen en kan ik even geen foto's maken. Ook kan ik soms gewoon geen foto's maken terwijl er dan wel gewoon een F waarde op het display staat.
Als ik em uit en weer aan zet is het soms over.
Of soms als ik een andere scene instel en wat in en uitzoom met de lens.

Heb de lens even van de body geschroefd om de contacten na te kijken, daar is niks mis mee. Daarna deed ie het weer even gewoon, maar nu een dag later weer af ent toe hetzelfde verhaal.


Ligt dit aan de body of aan de lens? M'n 50mm 1.8 doet het zonder problemen op m'n D80 dus ik denk toch dat het probleem bij de lens ligt.
Iemand een suggestie?

Groetjes Teun :wink:
Laatst gewijzigd door Teun op zo jun 08 2008 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor Boldey » wo mei 28 2008 2:37 am

Ook niet prettig... ik zou gewoon even contact opnemen met de winkel, hij moet wel betrouwbaar zijn natuurlijk. Ik heb die van mij sinds vanmiddag, tot nu toe doet ie het nog prima... :wink:
Gebruikersavatar
Boldey

Forumlid
Berichten: 919


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Teun » wo mei 28 2008 3:19 am

Boldey, heb jij met of zonder AF motor? Ik met.

Ik ga zeker contact opnemen morgen, ook omdat het garantieformulier niet ingevuld is en ik hierdoor nu eigenlijk geen garantie heb. :?
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor Tom » wo mei 28 2008 9:29 am

Teun schreef:ook omdat het garantieformulier niet ingevuld is en ik hierdoor nu eigenlijk geen garantie heb. :?
Hoe kom je daar bij?

'veren' de contacten op het objectief allemaal fatsoenlijk?
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Berichtdoor Tammo Schut » wo mei 28 2008 11:55 am

Gewoon even aankoopbon meenemen. Natuurlijk garantie.

Tammo
Tammo Schut



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » wo mei 28 2008 1:06 pm

Je hebt sowieso garantie.

Maak daarnaast eerst even de contactpunten van de body en het objectief schoon voordat je terug gaat naar de winkel. Dit is meestal de oorzaak van dit soort foutmeldingen.

Succes!
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor dragon2 » wo mei 28 2008 2:07 pm

Rogier schreef:Je hebt sowieso garantie.

Maak daarnaast eerst even de contactpunten van de body en het objectief schoon voordat je terug gaat naar de winkel. Dit is meestal de oorzaak van dit soort foutmeldingen.

Succes!


Waar maak je die het best mee schoon?
dragon2



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » wo mei 28 2008 2:36 pm

Ik pak meestal een lensdoekje, of een licht vochtig wattenstaafje als het echt vies is. Daarna uiteraard even droog maken.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor Teun » do mei 29 2008 3:29 pm

Heb een mailtje terug gekregen, ik moest mijn firmwareversie checken en de contacten.

Alle twee in orde, maar toen ik de contacten bekeek zag ik nog iet; er zit stof in de lens. Om meerdere niveau's. Ik kijk ook nog eens goed aan de voorkant en jawel hoor daar ook stof in. :evil:

Ik heb em maar twee avonden gebruikt, kan onmogelijk zijn dat daarvan stof in de lens komt te zitten. (er zitten meer dan een paar stofjes in).

Heb maar weer een mailtje verzonden naar de winkel, dit is echt geen prettige ervaring. :evil:

Ben benieuwd wat ik nu te horen krijg... Straks moet ik em zeker terugsturen en dan zullen ze hem laten schoonmaken ofzo? Is dit betrouwbaar, dit komt de lens denk ik niet ten goede denk ik. Ik heb liever gewoon een nieuwe dan.

Maar even wachten op de reactie eerst...

Groeten Teun :|
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor Ruudje » do mei 29 2008 4:02 pm

gelijk terug gaan naar winkel werkt vaak een stuk makkelijker en beter!!!

Mails worden niet altijd snel of goed behandeld denk ik!


gr en Suuk 6
Ruudje



Onderwerp:

Berichtdoor Teun » do mei 29 2008 4:17 pm

Ruudje schreef:gelijk terug gaan naar winkel werkt vaak een stuk makkelijker en beter!!!

Mails worden niet altijd snel of goed behandeld denk ik!

gr en Suuk 6

Winkel bevindt zich in Urk, ik woon in Brabant, niet zo maar om de hoek dus.

M'n vorige mails werden vrij snel beantwoord, dus eerst nog maar even afwachten. Het is wel balen dat het zo loopt... :(
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor paulg » do mei 29 2008 5:20 pm

Ik weet niet of je nog in de 'afkoelingsperiode' zit maar dan kan je hem zowiezo retourneren. Dacht zelf ook een probleempje te hebben met deze tamron 1 dag in huis. Ook eerst gemaild schadeform invullen enz. enz. ja ook gelijk pissed eigenlijk. ben toen maar langs gereden en daar super geholpen en achteraf geen probleem met de lens.opsturen duurt gewoon lang en kosten zijn voor de koper...helaas. lees voorwaarden ff goed op hun site.

succes Paulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
Gebruikersavatar
paulg

Forumlid
Berichten: 138


Locatie: Delfgauw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Teun » do mei 29 2008 6:57 pm

Wat was je probleem met deze lens paulg? Heb je een vervangend exemplaar gekregen of is hij in de reparatie gegaan?
Teun



Onderwerp:

Berichtdoor paulg » za mei 31 2008 2:35 am

Ik dacht dat de af niet naar behoren werkte. het lijkt net of je het motertje hoort haperen. daar meerdere lenzen getest ook op andere camera's maar blijkt normaal te zijn. verder prima lens.

gr Paulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
Gebruikersavatar
paulg

Forumlid
Berichten: 138


Locatie: Delfgauw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Teun » zo jun 08 2008 2:24 pm

Nog een vraagje, zou iemand die ook een tamron 17-50 heeft wat onbewerkte foto's op ware grote willen plaatsen? (bijv. George? :roll: )

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat de foto's die ik maak met de tamron "wollig" zijn. Ze zijn gewoon niet ECHT scherp, en er zit een redelijke paarse gloed (?) (of hoe je dit noemt in fotografietermen) op de foto's misschien dat daarom de foto's minder scherp zijn. Ik ben er steeds minder happy mee. :?

Ik zit er nogal over in, met andere woorden ik heb m'n twijfels over de optische kwaliteit van de tamron 17-50. Of zou ik misschien een optisch minder type hebben gehad, er zat stof in de lens en hij geeft soms gegevens niet door aan de body zoals ik hierboven vertelde. :?: :(

Of stel ik gewoon te hoge eisen?

Ik stuur de tamron lens maandag terug, ik was deze week niet in de gelegenheid wegens drukte. Misschien kan ik dan proberen om toch wat anders ervoor in de plaats te krijgen. M'n budget is echter niet groot genoeg voor bijv. een nieuwe nikkor 18-55 2.8. En ik vraag me af of deze lens echt VEEL beter is...

Groet Teun :?
Teun




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten