Atlas Complex

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
miesnert

Atlas Complex

Bericht door miesnert » do mei 29 2008 8:10 pm

Heb onderweg naar huis vanaf mijn werk foto's gemaakt van het Atlas Complex in de Bijlmer.

1.
Afbeelding
Nikon F80
Tokina 20mm
f5.6
1/250
Fujifilm PRO 160C

2.
Afbeelding
Nikon F80
Tokina 20mm
f5.6
1/1000
Fujifilm PRO 160C
Laatst gewijzigd door miesnert op ma jun 02 2008 10:46 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Weef

Bericht door Weef » do mei 29 2008 8:15 pm

Gewoon erg mooi! Prachtige compo's, mooi belicht.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » do mei 29 2008 10:00 pm

Mooie fotoserie. Bij nummer 3 had ik die fiets even weggezet.

Pracht camera die F80!!

gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Franklin » do mei 29 2008 10:05 pm

Mooie foto's. Met name het lijnenspel en bij nummer 3 de symmetrie. Inderdaad wat jammer van de fiets maar die is ook weg te shoppen denk ik.

Ben er vaak geweest toen het hoofdkantoor van Fokker daar gevestigd was.
Groet, Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

miesnert

Bericht door miesnert » vr mei 30 2008 10:35 am

Tsja, die fiets.
't is de mijne. Ik vind het leuk om mijn fiets hier en daar te verstoppen in foto's die ik maak. Hij staat er wel vaker op. Jullie hebben een punt, 't is niet heel mooi, maar mij persoonlijk stoort het niet echt.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mei 30 2008 11:01 am

Bekend gebouw. Ik heb er mijn afstudeerstage gedaan, en als ik me nu omkeer, dan zie ik er nog net een stuk van. Ongeveer 200 meter van hier... :mrgreen:

De foto's op zich vind ik niet zo spannend eerlijk gezegd. Er staan veel mooiere gebouwen vlak bij dit pand!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MG

Bericht door MG » vr mei 30 2008 11:05 am

Ondertussen probeer ik me voor te stellen hoe de foto's eruit zouden zien bij een strak blauwe lucht of met dramatische donderwolken.
Die fiets is wel grappig omdat het zo'n contrast kan zijsn met het strakke, zakelijke lijnenspel. Zeker als het een rode draad in je fotografie is. Hoe zou het uitzien als de fiets prominenter, e.g. van de zijkant gezien op de foto zou staan?

Groeten,
Maurice

miesnert

Bericht door miesnert » vr mei 30 2008 11:11 am

Ik ben het daar niet mee eens, ik fiets elke dag door de bijlmer op weg naar mijn werk en ik vind eigenlijk alle gebouwen die daar staan foeilelijk, dit is het enige gebouw dat ik mooi vind daar in de buurt, maar smaken verschillen (gelukkig!). Ik vind de vlakverdeling, het lijnenspel van het gebouw en het feit dat het enkel zwart wit en nogal jaren 80 is mooi aan dit gebouw!

Ik heb het gebouw ook geftotgrafeerd bij een helder blauwe lucht met hier en daar een woeste wolk (met gebruik van een polarisatie filter), ik vond dit echter mooier omdat het bijna zwart wit wordt door de witte lucht. Ik ben echter wel van plan om binnenkort een keer 's nachts terug te gaan als er een heldere hemel is. Lijkt me veel mooier dan de foto's die hier boven staan.

Mijn fiets is niet zozeer een lijdraar, eerder een ergens klein verstopt grapje. meestal kun je 'm niet eens terugvinden tenzij je weet waar je moet kijken.

fremitus

OT

Bericht door fremitus » vr mei 30 2008 11:24 am

miesnert schreef:Mijn fiets is niet zozeer een lijdraad, eerder een ergens klein verstopt grapje. meestal kun je 'm niet eens terugvinden tenzij je weet waar je moet kijken.
Laatst op vakantie in Petra, Jordanie en zag iemand op verschillende plekken zo'n klein Mr. Bean beertje neerleggen en fotograferen.
Zie de humor van dit soort beeldgrapjes wel in. Ook Alfred Hitchcock deed zo iets op film.
Meer mensen zo'n personal touch met foto's?

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr mei 30 2008 11:36 am

Ook goede film, die verzadiging :)

miesnert

Bericht door miesnert » vr mei 30 2008 11:44 am

Ja, ik hou van deze film, vindt hem soms nog mooier dan Superia REala die naar mijn smaak nog mooier is! Én verzadigder! :-)

PeterG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door PeterG » vr mei 30 2008 9:08 pm

miesnert,

Ik zie helaas alleen "this photo is currently unavailable".

Ben ik de enige?

Peter

fremitus

Bericht door fremitus » vr mei 30 2008 9:14 pm

PeterG schreef:miesnert,

Ik zie helaas alleen "this photo is currently unavailable".

Ben ik de enige?

Peter
Nee

miesnert

Bericht door miesnert » vr mei 30 2008 11:23 pm

Sorry allemaal. Ik heb iets fout gedaan op mijn Flickr en daardoor al mijn nieuwst upgeloade foto's weggegooid. Kon er nog slechts twee uploaden want ben door mijn maandelijkse 100 mb heen (ik heb een gratis account). Pas overmorgen kan ik weer foto's uploaden.

Excuus!!!

3.
Afbeelding
Nikon F80
Sigma 24mm
f8
1/500
Fujifilm PRO 160C
Laatst gewijzigd door miesnert op ma jun 02 2008 10:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

eteuben

Bericht door eteuben » za mei 31 2008 6:31 pm

Saai gebouw, maar het lijnenspel maakt het interessant voor de foto's!

Denk dat je op een later tijdstip, als de zon mooi laag staat ook best hier terecht kunt!!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”