statief mee per handbagage schiphol ja of nee??

Discussies over statieven

Onderwerp:

statief mee per handbagage schiphol ja of nee??

Berichtdoor denona1xv » za mei 31 2008 5:15 pm

:) Beste leden,


Is het meenemen van een statief met de handbagage toegestaan door de beveiliging op schiphol?? Dit is de eerste x dat ik een statief meeneem per vliegtuig namelijk.

Als het niet is toegestaan, hoe nemen jullie een statief dan mee? De normale bagage is geen optie volgens mij dan is het zo kapot.

Ik hoor het graag van jullie.



:wink:
denona1xv



Onderwerp:

Berichtdoor newphotod60 » za mei 31 2008 5:19 pm

volgens mij mag het niet.. maarja zouden ze verwachten dat je de piloot zn hoofd inslaat met je dure statief.. ik weet het niet zeker maar het zal wel niet zomaar mogen
newphotod60



Onderwerp:

Berichtdoor Robin » za mei 31 2008 5:42 pm

Heb hier eens over gebeld naar schiphol, maar het mag niet mee als handbagage. Dit kan namelijk als slagwapen dienen.

Je mag trouwens wel gewoon met krukken naar binnen lopen :?

Heb je geen harde koffer dan ? Daar kan hij toch gerust in ?
Als je net als mij een backpack hebt ....... hier staan wat tips :)
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=8256

Ik ben uiteindelijk gegaan zoals beschreven op pagina 2 (met foto).
Geen krasje te zien.

Waar gaat de reis naar toe ??
Robin



Onderwerp:

Berichtdoor gijs sandberg » za mei 31 2008 6:00 pm

Robin,

Ik zou in twijfelgevallen de luchtvaartmaatschappij (schriftelijk) eea laten bevestigen.

re: Dit kan namelijk als slagwapen dienen

Waarom mag een kamera dan als handbagage mee?
Een F2 of D3 is toch genoeg om iemand de hersens in te slaan?

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor denona1xv » za mei 31 2008 6:22 pm

Bedankt voor de reakties.

Ik heb ze net ook ff gebeld, en idd..no go. :(

Ik heb een grote harde koffer maar die zit helemaal vol met 3 weken spullen, kleding etc. geen ruimte voor statief meer.

Ik heb speciaal nog een mooie Think tank trolley gekocht voor deze reis :

http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtInl2.php en d8 in doe het statief aan de zijkant van deze trolley maar goed, dat gaat dus niet lukken, moet dan ff een andere oplossing gaan zoeken.

Het gaat om een Gitzo G2257 6X tripod met G 1276M balhoofd, daarbij zit een Gitzo tas type GE 12P, misschien dat die tas wel een goede bescherming heeft maar ga het risico niet lopen.

Als jullie tips hebben hooe ik het graag :D

.. oh ja.. de reis gaat naar Mexico :D
denona1xv



Onderwerp:

Berichtdoor denona1xv » za mei 31 2008 6:25 pm

gijs sandberg schreef:Robin,

Ik zou in twijfelgevallen de luchtvaartmaatschappij (schriftelijk) eea laten bevestigen.

re: Dit kan namelijk als slagwapen dienen

Waarom mag een kamera dan als handbagage mee?
Een F2 of D3 is toch genoeg om iemand de hersens in te slaan?

Groeten, Gijs



Idd.. ik heb er ook een af-s 70-200 mm bij zitten in die trolley handbagage, is volgens mij ook een behoorlijk slagwapen als het er op aan komt, beetje flauwekul die regel over statieven vind ik.
denona1xv



Onderwerp:

Berichtdoor Robin » za mei 31 2008 6:30 pm

Spullen uit de harde koffer halen en als handbagage meenemen zodat het statief er in past ?

@gijs

Ik weet dat het allemaal erg krom is. Daarom was ik ook verbaasd dat er iemand met krukken naar binnen kwam terwijl me statief in het benedendek zat.

Nog een tip, koop geen tax free drank in buiten Europa als je een transfer hebt. Hadden wij in Frankrijk. Konden we alle gesealde alcohol en flesjes water in leveren. Alleen Europees seals mochten aan boord :evil:
Robin



Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » za mei 31 2008 6:32 pm

@ killerbee

deze ??

Afbeelding

toch wel GAAF
dirk-jan boon



Onderwerp:

Berichtdoor denona1xv » za mei 31 2008 6:35 pm

Robin schreef:Spullen uit de harde koffer halen en als handbagage meenemen zodat het statief er in past ?

@gijs

Ik weet dat het allemaal erg krom is. Daarom was ik ook verbaasd dat er iemand met krukken naar binnen kwam terwijl me statief in het benedendek zat.

Nog een tip, koop geen tax free drank in buiten Europa als je een transfer hebt. Hadden wij in Frankrijk. Konden we alle gesealde alcohol en flesjes water in leveren. Alleen Europees seals mochten aan boord :evil:




:) Spullen wisselen is ook wel een optie, ik kom er wel uit, nogmaals bedankt.
denona1xv



Onderwerp:

Berichtdoor Wernertjuh » za mei 31 2008 6:44 pm

Veel succes met de koffer(s) pakken en alvast een fijne vakantie toegewenst in het mooie Mexico :)

Waar ga je ergens heen in Mexico?
Ik ga namelijk ook over 4 weken naar Mexico, alleen ik ga maar 9 dagen :(

Gr,
Werner
Wernertjuh



Onderwerp:

Berichtdoor Sietse Vliegen » za mei 31 2008 7:23 pm

denona1xv schreef:
gijs sandberg schreef:Robin,

Ik zou in twijfelgevallen de luchtvaartmaatschappij (schriftelijk) eea laten bevestigen.

re: Dit kan namelijk als slagwapen dienen

Waarom mag een kamera dan als handbagage mee?
Een F2 of D3 is toch genoeg om iemand de hersens in te slaan?

Groeten, Gijs



Idd.. ik heb er ook een af-s 70-200 mm bij zitten in die trolley handbagage, is volgens mij ook een behoorlijk slagwapen als het er op aan komt, beetje flauwekul die regel over statieven vind ik.



Je moet vooral niet proberen de logica te ontdekken in de bagagevoorschriften van schiphol. Nagelvijltjes en -schaartjes worden in beslag genomen terwijl je bij de maaltijd in het vliegtuig gewoon een stalen mes krijgt. (ok, in de business class, maar toch :wink: ).

Ook die controles op vloeistoffen zijn lachwekkend. Op schiphol mag niks, terwijl in de rest van de wereld niet of nauwelijks gecontroleerd wordt.
Sietse Vliegen



Onderwerp:

Berichtdoor Javelin » za mei 31 2008 7:32 pm

Ik reis nogal veel, meestal ook nog met een vuurwapen :oops:

Kostbare/kwetsbare stukken( dus mijn NIKKOR objectieven en sniper scope) in mijn handbagage-rugzak.

De rest in de check-in luggage.

Harde koffers? :roll:

Zeezakken!! :!:
Heel veel analoog en steeds meer digitaal.
Gebruikersavatar
Javelin

Clublid
Berichten: 176


Locatie: Weert
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor killerbee123 » za mei 31 2008 8:03 pm

dirk-jan boon schreef:@ killerbee

deze ??

Afbeelding

toch wel GAAF

ik had niet gereageerd in dit topic nog maar maak nie uit hoor. Maar ik ga niet op die.

Afbeelding

wel op die
killerbee123



Onderwerp:

Berichtdoor AlwinSitton » za mei 31 2008 9:18 pm

Het is goed dat ik dit nu lees, ik zat er namelijk ook al over te twijfelen of het zou mogen. Het is gewoon raar dat krukken wel toegestaan zijn, maar een statief weer niet. Hoe krom wil je het hebben, nu zijn de Nederlandse regels natuurlijk ook krom. Maar het is goed om te weten dat het niet mag, ik zou hem namelijk gewoon met mijn handbagage meegenomen hebben.
AlwinSitton



Onderwerp:

Berichtdoor paulg » za mei 31 2008 9:47 pm

Bij het inchecken van de bagage het statief afgeven als afwijkende bagage. Deze wordt dan als breekbaar vervoerd. op plaats van bestemming moet hem bij een speciale balie ophalen. wordt dus niet tussen de koffers gegooid maar van en naar het vliegtuig met de hand gedaan. Doe het zelf ook met m'n vliegvishengels en die zijn kostbaar en breekbaar. Ben zo de hele wereld over geweest en werkt prima.

Succes Paulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
Gebruikersavatar
paulg

Forumlid
Berichten: 138


Locatie: Delfgauw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten