D60 uitproberen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jeedepee

D60 uitproberen

Bericht door Jeedepee » di jun 03 2008 9:49 pm

Een tijdje terug heb ik een nieuwe D60 aangeschaft. Aangezien het mijn eerste stapjes in de wereld van de DSLR zijn zou ik graag wat feedback van jullie krijgen! Wat kan hier aan verbeterd worden? Waar moet ik op letten?

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » di jun 03 2008 9:59 pm

1 prima foto. Je hoeft de horizon niet in het midden te houden, onderin of bovenin kan de foto sterker maken. Hij oogt op zijn gecallibreerde scherm wel wat flets, dus wat nabewerking is wel van belang.
2 zie ik niet
3 prima gezien, steen mag nog meer uit het midden en wat nabewrking.
Je hebt een goed oog voor compositie. Laat maar meer zien.

Ik heb foto 1 iets geschoven aan de curven en iets meer contrast toegevoegd en een iets andere crop om mijn verhaal duidelijk te maken. Als je dat niet wil haal ik de foto wel weg.

Afbeelding

Pieter

Bericht door Pieter » di jun 03 2008 10:09 pm

Voornamelijk 3 vind ik wel een goede foto.

Die bewerking hier boven vind ik wel een beetje TE, had ietsjes minder gemogen hoor maar qua compo doet hij me zo wel meer. Uit het origineel is iig veel meer te halen.

Ga vooral zo door, eerste resultaten zien er goed uit (Y)!

Jeedepee

Bericht door Jeedepee » wo jun 04 2008 7:27 am

Bedankt voor de reacties! Ik ga zeker meer laten zien.

oblomov

Bericht door oblomov » wo jun 04 2008 10:34 am

Aardig om te zien hoe anderen hun D60 presenteren. Mooi werk Jeedepee. Zelf houd ik de horizon altijd bovenin, of onderin. Over mijn eigen resultaten ben ik nog niet erg tevreden. Het bedienen van het apparaat gaat nog wel eens anders dan in het boekje. (waarom flitst mijn D60 wanneer hij in de macro stand staat, bijvoorbeeld)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”