Een moeilijke en zware opdracht
- wim
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Een moeilijke en zware opdracht
Vandaag mijn zwaarste opdracht vervuld. Vrienden van ons gingen in ondertrouw en komend uit het stadhuis zijn zij geschept door een auto. Zij is bijna direct overleden en hij ligt zeer zwaar gewond in het ziekenhuis. Omdat hij niet bij de begrafenis kon zijn hebben ze mij gevraagd te filmen en een fotoserie te maken. Natuurlijk heb ik dat toegezegd, maar wat is me dat zwaar gevallen. Alhoewel ik best wel het gevoel heb dat ik esthetisch nette en verantwoorde foto's heb gemaakt, voelde ik me ook een voyeur, al het verdriet vastleggend met dat ongenadige oog. Nog los van mijn eigen gevoelens, ik zou dit beroepsmatig zelfs heel zwaar hebben gevonden. Natuurlijk kan voor de nabestaanden dit helpen in rouwverwerking, maar voor mij geldt: Eens maar nooit weer.Nu bladerend door mijn set foto's wil ik deze wel delen, anoniem genoeg.

Wim, het feit dat je het moeilijk vond, is de beste indicatie dat je het vast op een mooie en integere manier hebt gedaan. Zo kan fotografie ook nog een ander doel dienen. Ik heb films gemaakt, niet van begrafenissen, maar wel over/met mensen die zijn overleden of zouden gaan overlijden. Dat zijn documenten voor de nabestaanden. Je hebt goed werk gedaan!
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Wim, ik ben sprakeloos en dat gebeurd niet gauw.
Knap van je dat je de moed hebt kunnen vinden om dit te doen.
Zou het je zo één, twee, drie niet nadoen denk ik.
Gecondoleerd met het verlies en sterkte met de verwerking.
Mvg, Gino
Knap van je dat je de moed hebt kunnen vinden om dit te doen.
Zou het je zo één, twee, drie niet nadoen denk ik.
Gecondoleerd met het verlies en sterkte met de verwerking.
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Knap dat je het toch voor ze gedaan hebt. Zie het als een stukje verwerking en dat de foto's hierbij helpen, anders was het je ook niet gevraagd immers.
De moeilijkheidsfactor zit in het feit dat het ook nog eens vrienden zijn van je. Dan speelt emotie ook bij jou een grote rol.
Sterkte gewenst, ook namens mij!!
De moeilijkheidsfactor zit in het feit dat het ook nog eens vrienden zijn van je. Dan speelt emotie ook bij jou een grote rol.
Sterkte gewenst, ook namens mij!!
- Fera Albi
- Clublid
Wim,
Een in en in droevige gebeurtenis.
Heel goed dat je dit ondanks je eigen emoties voor de nabestaanden hebt willen doen.
Sterkte met het verlies van een dierbare.
Een in en in droevige gebeurtenis.
Heel goed dat je dit ondanks je eigen emoties voor de nabestaanden hebt willen doen.
Sterkte met het verlies van een dierbare.
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Wim, wat afschuwelijk. Ik zit hiet met kippevel.
Ik vind het ontzettend knap van je dat je dit hebt gedaan en het zal zeker gewaardeerd worden door de nabestaanden en wellicht bijdragen in de verwerking van dit grote verdriet.
Heel veel sterkte, ook voor jou!
Ik vind het ontzettend knap van je dat je dit hebt gedaan en het zal zeker gewaardeerd worden door de nabestaanden en wellicht bijdragen in de verwerking van dit grote verdriet.
Heel veel sterkte, ook voor jou!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
O, mijn god. Wim ik zit niet snel jankend achter mijn laptop en al helemaal niet bij een fotoforum, maar nu dus wel. Wat een vreselijke contrasten kunnen er toch in het leven zijn. Wij begrijpen samen denk ik wel waar ik op doel, maar die gevoelens deel lk liever prive met je. Heel veel sterkte met het verwerken van de emoties waar je ongetwijfeld nog boordevol mee zit en ik spreek je snel.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Ik weet niet veel te zeggen Wim..Naast dat ik het ontzettend knap en goed vind van je dat je de fotoreportage..kan en wil maken..
Het is gewoon niet eerlijk verdeeld in de wereld..
Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van verlies en hopen dat je vriend het gaat halen! ..
gr Ruud
Het is gewoon niet eerlijk verdeeld in de wereld..
Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van verlies en hopen dat je vriend het gaat halen! ..
gr Ruud
Laatst gewijzigd door Ruudje op vr jun 06 2008 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.